Bence Metin2'nin doku kaliteleri
Metin2 gibi bir oyun için yeterli düzeyde kalitelidir. Sadece en yeni oyunlarda bile kullanılan mipmap yöntemi kullanıldığı için kalitesiz gibi görünüyor. Yani bu kasıtlı yapılan bir şey, ve sebebi render performansını arttırmaktır. Eğer dokular olduğu gibi gösterilseydi, güçlü bilgisayarlar bile bugün bir çok modern oyunları oynatmakta
(şimdiye göre) biraz daha zorlanırdı. Mipmapi kapattığımızda dokular tam keskinlikte görüntülenir ancak bu noktadan sonra ekstra bir grafik bilgisi gerekiyor. Çünkü mipmapin olmaması demek, görüntünün artık yırtılabilir/titreyebilir(
flickering)bir hal alması demektir. (Metin2 için konuşuyorum.)
Dolayısıyla ek bilgi ile bu durumu da önlemek gerekiyor. Zamanında bunun üzerinde çalışmıştım, ama sonra erteledim.
Yani velhasıl, şahsen bu tür iyileştirme çalıştırmalarının kaynak kodları üzerinden yapılması taraftarıyım.
Aşağıda Önce-sonra şeklinde örnekler mevcuttur: