Yardım Mt2 hazır files kurdum fakat içindeki başlangıç eşyalarını değiştirmek istiyorum.

  • Konuyu açan Konuyu açan jusyandarkus
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 3
  • Gösterim Gösterim 55
Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

jusyandarkus

Çaylak Üye
Üye
Mesaj
2
Beğeni
0
Puan
11
Ticaret Puanı
0
1728478430494.webp
1728478439273.webp



Merhaba hazır files kullanıyorum değişiklik yapmak istiyorum fakat pek bir bilgim yok öğrenmeye de çalışıyorum. Efsunları silmek ve bazı itemleri kaldırmak istiyorum başlangıçtan yardımcı olabilecek var mı bu konularda?
 
Merhaba,
Başlangıçta item verme diyince akla 2 şey gelir.
1.si questle
2.si src ile
Farklı yollarda var elbet ancak en kolay anlayabileceğin kısım benim düşüncem ce quest kısmı, filezilla yada winscp ile bağlantınız varsa /usr/game/share/locale/tr/quest içerisinde dosyalardan give_basic_weapon adında dosya var uzantısı .quest .start yada .lua olabilr isime göre arayın içerisinde başlangıç itemleri vardır item koduna göre aratıp dosyayı inceleyin mantığını anlarsınız.
Quest fonksiyonlarında item.set_attribute(0,72,55) gibi kodlar efsun vermek içindir. Aşağıda örnek bir quest atıcam ancak bu quest okutulmuş questtir.

Örnek give_basic_weapon.start:
Genişlet Daralt Kopyala
if pc . getqf ( "basic_weapon" ) == 0 then
pc . setqf ( "basic_weapon" , 1 )
if pc . countitem ( item ) == 0 and pc . weapon ~= item then
pc . give_item2 ( give_basic_weapon . basic_item ( pc . job , 1 ) )
    if pc . get_job ( ) == 0 then
        pc.give_item2_select(19)
        item.set_attribute(0,72,55)
        item.set_attribute(1,71,1)
        item.set_attribute(2,5,12)
        item.set_attribute(3,15,10)
        item.set_attribute(4,16,10)
        end
    end
end

Bu kodlarda 19 itemine yani +9 kılıca efsun ekleniyo. Gibi gibi sizde nasıl ekliyse ona göre eklemeler yada çıkartmalar yapabilirsiniz.
2.yol src kısmı biraz benzer ama src dosyalarınız olması lazım. Kontrol edin eğer questlerden değişmesse src kısmını anlatayım.
 
Merhaba,
Başlangıçta item verme diyince akla 2 şey gelir.
1.si questle
2.si src ile
Farklı yollarda var elbet ancak en kolay anlayabileceğin kısım benim düşüncem ce quest kısmı, filezilla yada winscp ile bağlantınız varsa /usr/game/share/locale/tr/quest içerisinde dosyalardan give_basic_weapon adında dosya var uzantısı .quest .start yada .lua olabilr isime göre arayın içerisinde başlangıç itemleri vardır item koduna göre aratıp dosyayı inceleyin mantığını anlarsınız.
Quest fonksiyonlarında item.set_attribute(0,72,55) gibi kodlar efsun vermek içindir. Aşağıda örnek bir quest atıcam ancak bu quest okutulmuş questtir.

Örnek give_basic_weapon.start:
Genişlet Daralt Kopyala
if pc . getqf ( "basic_weapon" ) == 0 then
pc . setqf ( "basic_weapon" , 1 )
if pc . countitem ( item ) == 0 and pc . weapon ~= item then
pc . give_item2 ( give_basic_weapon . basic_item ( pc . job , 1 ) )
    if pc . get_job ( ) == 0 then
        pc.give_item2_select(19)
        item.set_attribute(0,72,55)
        item.set_attribute(1,71,1)
        item.set_attribute(2,5,12)
        item.set_attribute(3,15,10)
        item.set_attribute(4,16,10)
        end
    end
end

Bu kodlarda 19 itemine yani +9 kılıca efsun ekleniyo. Gibi gibi sizde nasıl ekliyse ona göre eklemeler yada çıkartmalar yapabilirsiniz.
2.yol src kısmı biraz benzer ama src dosyalarınız olması lazım. Kontrol edin eğer questlerden değişmesse src kısmını anlatayım.
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
quest give_basic_weapon begin
    state start begin
    
        function esya_bonusla(item_vnum,attr_type1,attr_value1,attr_type2,attr_value2,attr_type3,attr_value3,attr_type4,attr_value4,attr_type5,attr_value5,socket1,socket2,socket3,cehver)
            if item_vnum > 0 then
                pc.give_item2_select(item_vnum)
                if attr_type1 > 0 then item.set_attribute_new(0,attr_type1,attr_value1) end
                if attr_type2 > 0 then item.set_attribute_new(1,attr_type2,attr_value2) end
                if attr_type3 > 0 then item.set_attribute_new(2,attr_type3,attr_value3) end
                if attr_type4 > 0 then item.set_attribute_new(3,attr_type4,attr_value4) end
                if attr_type5 > 0 then item.set_attribute_new(4,attr_type5,attr_value5) end
            end
        end
        
        function emek_server()
            local HP = 1
            local SP = 2
            local CANLILIK = 3
            local ZEKA = 4
            local GUC = 5
            local CEVIKLIK = 6
            local SALDIRI_HIZI = 7
            local HAREKET_KIZI = 8
            local BUYU_HIZI = 9
            local HP_URETIMI = 10
            local ZEHIRLEME = 12
            local SERSEMLETME = 13
            local KRITIK = 15
            local DELICI = 16
            local YARI_INSAN = 17
            local HAYVAN = 18
            local ORK = 19
            local MISTIK = 20
            local OLUMSUZ = 21
            local SEYTAN = 22
            local HASAR_HP = 23
            local HASAR_SP = 24
            local BLOKLAMA = 27
            local OKLARDAN_KOR = 28
            local KILIC_SAVUNMASI = 29
            local CIFTEL_SAVUNMASI = 30
            local BICAK_SAVUNMASI = 31
            local CAN_SAVUNMASI = 32
            local YELPAZE_SAVUNMASI = 33
            local OKA_KARSI = 34
            local BUYUYE_KARSI = 37
            local ZEHRE_KARSI = 41
            local EXP_BONUS = 43
            local YANG_BONUS = 44
            local ESYA_BONUS = 45
            local SERSEM_BAGISIKLIK = 48
            local SALDIRI_DEGERI = 53
            local BECERI_HASAR = 71
            local ORTALAMA_HASAR = 72
            
            if pc.get_job() == 0 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(19,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(3009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11209,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ----Keşiş Plaka Zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12209,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Geleneksel Miğfer+9
            elseif pc.get_job() == 1 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(1009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(2009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11409,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Gök Mavisi Takım+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12349,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Deri Kapşon+9
            elseif pc.get_job() == 2 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(19,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11609,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Ağıt Plaka Zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12489,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Kanlı Kask+9
            elseif pc.get_job() == 3 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(7009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11809,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Gök Mavisi Elbise+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12629,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Keşiş Şapkası+9
            else
                give_basic_weapon.esya_bonusla(6009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(21009,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- lycan zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(21509,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- lycan kask+9
            end
            
            give_basic_weapon.esya_bonusla(13009,            EXP_BONUS,20,            SERSEM_BAGISIKLIK,1,    BLOKLAMA,15,                OLUMSUZ,20,        GUC,12,                0,0,0,false)  ---- Savaş Kalkanı+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(17009,            OLUMSUZ,20,                HAYVAN,20,                HAREKET_KIZI,20,            OKA_KARSI,15,        ORK,20,        0,0,0,false)  ---- Tahta Küpe+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(14009,            OLUMSUZ,20,                HAYVAN,20,                ORK,20,                    HP,2000,            HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Tahta Bilezik+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(16009,            HP,2000,                EXP_BONUS,20,            KRITIK,10,                    DELICI,10,            SERSEMLETME,8,        0,0,0,false)  ---- Tahta Kolye+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(15009,            HP,2000,                EXP_BONUS,20,            KRITIK,10,                    OKLARDAN_KOR,15,    SALDIRI_HIZI,8,        0,0,0,false)  ---- Deri Ayakkabı+9
        end
        
        function yardimci_nesneler()
            pc.give_item2("27112",25)  ---- yeşil iksir
            pc.give_item2("27115",25)  ---- mor iksir
            pc.give_item2("40001",1)  ---- Işınlama Yüzüğü
            pc.give_item2("40004",1)  ---- anti exp
            pc.give_item2("71044",25)  ---- kritik
            pc.give_item2("71045",25)  ---- delici
            pc.give_item2("71030",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71029",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71028",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71027",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("72726",1)  ---- güneş özütü
            pc.give_item2("72730",1)  ---- ay özütü
            pc.give_item2("70038",1)  ---- pelerin
            pc.give_item2("30345",1)  ---- costume weapon
            pc.give_item2("41942",1)  ---- costume body
            pc.give_item2("41943",1)  ---- costume hair
            pc.give_item2("71204",1)  ---- mount
            pc.give_item2("53061",1)  ---- pet
            pc.give_item2("71145",1)  ---- special ring
        end
    
    
    
        when login with pc.getqf("login_weapon") == 0 begin
            local karakter = {'Savaşçı ','Ninja','Sura',' Şaman','Lycan'}
            
            local bayrak_liste = {'Shinsoo','Chunjo','Jinno'}
            
            pc.change_gold(200000)
            -- pc . give_item2 ( "72048" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72029" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72031" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72034" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72037" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72040" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "27115" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "27112" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72725" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "72729" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "53001" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "70038" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "40001" , 1 ) 
            -- pc . give_item2 ( "40004" , 1 ) 
            -- pc . give_item2 ( "13009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "14009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "15009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "16009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "17009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "71148" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "71149" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "30339" , 1 )
            -- if pc.get_sex () == 0 then
                -- pc . give_item2 ( "41117" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "45053" , 1 )
            -- else
                -- pc . give_item2 ( "41118" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "45054" , 1 )
            -- end
            -- local sansim = number(0,1)
            -- pc.give_item2(52701,1)
            -- local sinif = pc . get_job ( )
            -- if sinif == 0 then         
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21903" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11209" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "12209" , 1 )
            -- elseif sinif == 1 then
                -- pc . give_item2 ( "12349" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21901" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11409" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21902" , 1 )
            -- elseif sinif == 2 then
                -- pc . give_item2 ( "12489" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11609" , 1 )
            -- elseif sinif == 3 then
                -- pc . give_item2 ( "12629" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21905" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21904" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11809" , 1 )
            -- elseif sinif == 4 then
                -- pc . give_item2 ( "21509" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21906" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21009" , 1 )
            -- end
            
            give_basic_weapon.yardimci_nesneler()
            give_basic_weapon.emek_server()
            horse.set_level(1)
            pc.set_skill_level (137,20) --- At Beceri
            pc.set_skill_level (138,20)
            pc.set_skill_level (139,20)
            pc.set_skill_level (140,20)  --- At Beceri
            pc.set_skill_level (131,20)  --- At Çağırma
            pc.set_skill_level (129,20)   --- Mavi Lisan
            pc.set_skill_level (127,20)  --- Sarı Lisan
            pc.set_skill_level (126,20)  --- Kırmızı Lisan
            notice_all(pc.get_name()..", az önce "..karakter[pc.get_job()+1].." karakteri ile "..bayrak_liste[pc.get_empire()].." imparatorluğuna katıldı !")

            set_state(__COMPLETE__)
        end
    end   
    
    state __COMPLETE__ begin
    end
end



Bahsettiğiniz kısımda kodlar bu şekilde yaptığım değişiklikleri reboot sonrası da ekleyemiyorum yüksek ihtimal benim bilgisizliğim yeni başladım arkadaşlarım ile oynayabilmek adına hazır bir files düzenlemeye çalışıyordum ama beceremicem gibi.
 
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
quest give_basic_weapon begin
    state start begin
  
        function esya_bonusla(item_vnum,attr_type1,attr_value1,attr_type2,attr_value2,attr_type3,attr_value3,attr_type4,attr_value4,attr_type5,attr_value5,socket1,socket2,socket3,cehver)
            if item_vnum > 0 then
                pc.give_item2_select(item_vnum)
                if attr_type1 > 0 then item.set_attribute_new(0,attr_type1,attr_value1) end
                if attr_type2 > 0 then item.set_attribute_new(1,attr_type2,attr_value2) end
                if attr_type3 > 0 then item.set_attribute_new(2,attr_type3,attr_value3) end
                if attr_type4 > 0 then item.set_attribute_new(3,attr_type4,attr_value4) end
                if attr_type5 > 0 then item.set_attribute_new(4,attr_type5,attr_value5) end
            end
        end
      
        function emek_server()
            local HP = 1
            local SP = 2
            local CANLILIK = 3
            local ZEKA = 4
            local GUC = 5
            local CEVIKLIK = 6
            local SALDIRI_HIZI = 7
            local HAREKET_KIZI = 8
            local BUYU_HIZI = 9
            local HP_URETIMI = 10
            local ZEHIRLEME = 12
            local SERSEMLETME = 13
            local KRITIK = 15
            local DELICI = 16
            local YARI_INSAN = 17
            local HAYVAN = 18
            local ORK = 19
            local MISTIK = 20
            local OLUMSUZ = 21
            local SEYTAN = 22
            local HASAR_HP = 23
            local HASAR_SP = 24
            local BLOKLAMA = 27
            local OKLARDAN_KOR = 28
            local KILIC_SAVUNMASI = 29
            local CIFTEL_SAVUNMASI = 30
            local BICAK_SAVUNMASI = 31
            local CAN_SAVUNMASI = 32
            local YELPAZE_SAVUNMASI = 33
            local OKA_KARSI = 34
            local BUYUYE_KARSI = 37
            local ZEHRE_KARSI = 41
            local EXP_BONUS = 43
            local YANG_BONUS = 44
            local ESYA_BONUS = 45
            local SERSEM_BAGISIKLIK = 48
            local SALDIRI_DEGERI = 53
            local BECERI_HASAR = 71
            local ORTALAMA_HASAR = 72
          
            if pc.get_job() == 0 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(19,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(3009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11209,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ----Keşiş Plaka Zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12209,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Geleneksel Miğfer+9
            elseif pc.get_job() == 1 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(1009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(2009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                CEVIKLIK,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11409,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Gök Mavisi Takım+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12349,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Deri Kapşon+9
            elseif pc.get_job() == 2 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(19,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11609,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Ağıt Plaka Zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12489,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Kanlı Kask+9
            elseif pc.get_job() == 3 then
                give_basic_weapon.esya_bonusla(7009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(11809,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Gök Mavisi Elbise+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(12629,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- Keşiş Şapkası+9
            else
                give_basic_weapon.esya_bonusla(6009,        KRITIK,10,                DELICI,10,        GUC,12,                ZEKA,12,        BUYU_HIZI,20,        0,0,0,false)  ---- 1lv silah
                give_basic_weapon.esya_bonusla(21009,        HP,2000,                SALDIRI_DEGERI,50,        OKA_KARSI,15,                BUYU_HIZI,20,        HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- lycan zırh+9
                give_basic_weapon.esya_bonusla(21509,        SALDIRI_HIZI,8,            ZEHIRLEME,8,            ORK,20,            HAYVAN,20,            OLUMSUZ,20,            0,0,0,false)  ---- lycan kask+9
            end
          
            give_basic_weapon.esya_bonusla(13009,            EXP_BONUS,20,            SERSEM_BAGISIKLIK,1,    BLOKLAMA,15,                OLUMSUZ,20,        GUC,12,                0,0,0,false)  ---- Savaş Kalkanı+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(17009,            OLUMSUZ,20,                HAYVAN,20,                HAREKET_KIZI,20,            OKA_KARSI,15,        ORK,20,        0,0,0,false)  ---- Tahta Küpe+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(14009,            OLUMSUZ,20,                HAYVAN,20,                ORK,20,                    HP,2000,            HASAR_HP,10,        0,0,0,false)  ---- Tahta Bilezik+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(16009,            HP,2000,                EXP_BONUS,20,            KRITIK,10,                    DELICI,10,            SERSEMLETME,8,        0,0,0,false)  ---- Tahta Kolye+9
            give_basic_weapon.esya_bonusla(15009,            HP,2000,                EXP_BONUS,20,            KRITIK,10,                    OKLARDAN_KOR,15,    SALDIRI_HIZI,8,        0,0,0,false)  ---- Deri Ayakkabı+9
        end
      
        function yardimci_nesneler()
            pc.give_item2("27112",25)  ---- yeşil iksir
            pc.give_item2("27115",25)  ---- mor iksir
            pc.give_item2("40001",1)  ---- Işınlama Yüzüğü
            pc.give_item2("40004",1)  ---- anti exp
            pc.give_item2("71044",25)  ---- kritik
            pc.give_item2("71045",25)  ---- delici
            pc.give_item2("71030",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71029",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71028",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("71027",50)  ---- etanrı
            pc.give_item2("72726",1)  ---- güneş özütü
            pc.give_item2("72730",1)  ---- ay özütü
            pc.give_item2("70038",1)  ---- pelerin
            pc.give_item2("30345",1)  ---- costume weapon
            pc.give_item2("41942",1)  ---- costume body
            pc.give_item2("41943",1)  ---- costume hair
            pc.give_item2("71204",1)  ---- mount
            pc.give_item2("53061",1)  ---- pet
            pc.give_item2("71145",1)  ---- special ring
        end
  
  
  
        when login with pc.getqf("login_weapon") == 0 begin
            local karakter = {'Savaşçı ','Ninja','Sura',' Şaman','Lycan'}
          
            local bayrak_liste = {'Shinsoo','Chunjo','Jinno'}
          
            pc.change_gold(200000)
            -- pc . give_item2 ( "72048" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72029" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72031" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72034" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72037" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72040" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "27115" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "27112" , 50 )
            -- pc . give_item2 ( "72725" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "72729" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "53001" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "70038" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "40001" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "40004" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "13009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "14009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "15009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "16009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "17009" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "71148" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "71149" , 1 )
            -- pc . give_item2 ( "30339" , 1 )
            -- if pc.get_sex () == 0 then
                -- pc . give_item2 ( "41117" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "45053" , 1 )
            -- else
                -- pc . give_item2 ( "41118" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "45054" , 1 )
            -- end
            -- local sansim = number(0,1)
            -- pc.give_item2(52701,1)
            -- local sinif = pc . get_job ( )
            -- if sinif == 0 then       
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21903" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11209" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "12209" , 1 )
            -- elseif sinif == 1 then
                -- pc . give_item2 ( "12349" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21901" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11409" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21902" , 1 )
            -- elseif sinif == 2 then
                -- pc . give_item2 ( "12489" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21900" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11609" , 1 )
            -- elseif sinif == 3 then
                -- pc . give_item2 ( "12629" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21905" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21904" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "11809" , 1 )
            -- elseif sinif == 4 then
                -- pc . give_item2 ( "21509" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21906" , 1 )
                -- pc . give_item2 ( "21009" , 1 )
            -- end
          
            give_basic_weapon.yardimci_nesneler()
            give_basic_weapon.emek_server()
            horse.set_level(1)
            pc.set_skill_level (137,20) --- At Beceri
            pc.set_skill_level (138,20)
            pc.set_skill_level (139,20)
            pc.set_skill_level (140,20)  --- At Beceri
            pc.set_skill_level (131,20)  --- At Çağırma
            pc.set_skill_level (129,20)   --- Mavi Lisan
            pc.set_skill_level (127,20)  --- Sarı Lisan
            pc.set_skill_level (126,20)  --- Kırmızı Lisan
            notice_all(pc.get_name()..", az önce "..karakter[pc.get_job()+1].." karakteri ile "..bayrak_liste[pc.get_empire()].." imparatorluğuna katıldı !")

            set_state(__COMPLETE__)
        end
    end 
  
    state __COMPLETE__ begin
    end
end



Bahsettiğiniz kısımda kodlar bu şekilde yaptığım değişiklikleri reboot sonrası da ekleyemiyorum yüksek ihtimal benim bilgisizliğim yeni başladım arkadaşlarım ile oynayabilmek adına hazır bir files düzenlemeye çalışıyordum ama beceremicem gibi.
Evet, bahsettiğim quest bu. Kim yazmışsa güzel yazmış. Questler sadece değişiklik yeterli olmuyor. Birde bunu servere tanıtmak gerekli yani okutmak.
sırasıyla şu aşağıda yazdığım satırları putty ile servere bağlanın ve yazın.
Not: Dosya konumları sizde farklı olabilir ona göre düzenleyin.
Not : Questler okutulurken mutlaka ..../quest içerisinde okutulmalı. ..../quest/object veya ...../quest/item_quest içerisinde vs olursanız ./qc komutu çalışmayacak hata alacaksınız. eğer questiniz oradaysa 2. komutta ./qc yazdıktan sonra konumu oraya girin. Örnek : ./qc ....locale/tr/quest/item_quest/give_basic_weapon.lua şeklinde okutulmalı.
Not : Dosya uzantısı .lua yada .quest olabilir sizde neyse ona göre düzenleyin.

cd /usr/game/share/locale/tr/quest
./qc give_basic_weapon.lua
Bunu yaptıktan sonra reboot atın deneyin. Yine olmassa gm karekterle oyun içerisinde reload q çekin. Bunun için sohbet satırını açın. /reload q yazıp enterleyin.

Questler ham dosyalarda işlenmişse serverin onu tanıması yani okuması işlemesi için questin bu şekilde okutulması gerek. Okutuldukdan sonra questin içeriğine göre object kısmına eklenir ve server oradan görür işler.
 
Üst