Metin2 DirectX 9 Günlüğü

  • Konuyu açan Konuyu açan Kaiser
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 105
  • Gösterim Gösterim 7K
Güncelleme:
Tabiri caizse çıkmaza girdim desem yeridir :) Açıkcası daha fazla özelleştirme yapabilmek için wrapperlardan yardım alacaktım ancak MSAA açık olduğu sürece alamıyorum. Çünkü MSAA uygulayabilmem için arka bellek kilidini kaldırmam gerekiyordu ve bu yüzden de bir çok harici efekt ve düzenleme şu an uygulanmıyor. Eğer arka belleği tekrar kilitlersem bütün harici eklentiler çalışacak ama bu sefer de MSAA'yı iptal etmem gerekecek. Bu durum biraz elimi kolumu bağladı.

Şu an için modellere belirli bir miktarda keskinlik uygulandı(1080p):

Bununla beraber uzaklaştıkça kalite düşmesi tamamen iptal edildi.(Lod değil)

Keskinliğin fazlasını uyguladığımda bundan daha da iyi oluyor ancak belirli bir keskinlikten sonra bazı pürüzler oluşuyor(Mesela çatıların texturesinde dalgalanma gibi) Eğer o pürüzleri çözebilirsem keskinliği daha da arttırmayı düşünüyorum. Dokular için henüz pack tarafına hiç dokunmadım.

Ek olarak yukarıda bahsettiğim sorunları aşabilirsem ve daha da ileri gidebilirsem, Sistem Seçenekleri bölümüne çok hassas olmayan bazı ayarları aktarmayı düşünüyorum. Ayrıca haritayı full olarak yükleyebilme seçeneği de aklımda var, ancak bu en son yapılacak şey ve testlerden olumlu sonuç çıkarsa yapılacak bir şey.

En baştan şimdiye kadar geçen sürecin özeti(yeni sekmede açıp zoom yapınız):
20ca9wm.png
2il1xfh.png

gapinxl.png
b3s13yy.png

Son olarak libjpeg'i kaldırmıştım. Onun yerine directx tabanlı fotoğraf çekmeyi aktifleştirdim.
.BMP formatında ve ortalama 8-10mb boyutunda bir görüntü kaydı yapıyor.
Örnek için:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Gönül isterdi ki daha iyi şeyler yapalım ama bilgimizin yettiği kadar işte :)
 
Olduğu kadarıyla dinamik bir atmosfer oluşturdum. Tabi ki şu an ilk aşamasında ve bazı fark ettiğim sorunları mevcut.
Bununla beraber Metin2 nin varsayılan aydınlatmalarının tamamını mecburen devredışı bırakmak zorunda kaldım. Sadece videoda gördüğünüz ortam uygulandı. Yani bütün haritalarda ve bütün yüzeylerde tek tür. Son olarak objeler vb. eski olduğu için doğal olarak ilk etapta istenilen etki tam olarak alınamıyor :) Ancak ilerleyen zamanlarda daha kaliteli haritalara ve çevrelere geçiş yapacağım için şu an temel atıyorum diyebilirim. Şuan ki görüntüler tamamen deneyseldir ve geliştirilecektir.


Tam kalitede izleyiniz:


Youtube'a yükleyince nedense videonun kalitesi biraz bozuluyor.
Ek olarak yeni sekmede açarak görüntülere bakabilirsiniz:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

44.jpg
 
Olduğu kadarıyla dinamik bir atmosfer oluşturdum. Tabi ki şu an ilk aşamasında ve bazı fark ettiğim sorunları mevcut.
Bununla beraber Metin2 nin varsayılan aydınlatmalarının tamamını mecburen devredışı bırakmak zorunda kaldım. Sadece videoda gördüğünüz ortam uygulandı. Yani bütün haritalarda ve bütün yüzeylerde tek tür. Son olarak objeler vb. eski olduğu için doğal olarak ilk etapta istenilen etki tam olarak alınamıyor :) Ancak ilerleyen zamanlarda daha kaliteli haritalara ve çevrelere geçiş yapacağım için şu an temel atıyorum diyebilirim. Şuan ki görüntüler tamamen deneyseldir ve geliştirilecektir.


Tam kalitede izleyiniz:


Youtube'a yükleyince nedense videonun kalitesi biraz bozuluyor.
Ek olarak yeni sekmede açarak görüntülere bakabilirsiniz:
14400 eklentisini görüntüle
14401 eklentisini görüntüle
14402 eklentisini görüntüle
14403 eklentisini görüntüle
14404 eklentisini görüntüle

Suranın eli fena
 
Son durum güncellemesi:
Nesne market açınca crash yeme, thinboard ve skill efekt sorunları giderildi. Şu an gözle görülür hiç bir sıkıntı göremedim.
Kısa bir önizleme videosu bırakıyorum(mümkünse tam ekran izleyiniz.)


Ek olarak oyun içindeki efektlerin kalitesi arttırıldı.




WebBrowser için Reset sırasında crash verdiriyor :) uğraştım ama çıkamadım sonuca nasıl hallettin orayı
 
Dinamik aydınlatma sonrası oluşan gölgeleme sorunu günlerdir bekliyordu. Bunu da çözdükten sonra directx9'a biraz ara verip diğer sistemlere yoğunlaşmaya karar verdim.

Bahsi geçen sorun; animasyon esnasında zırhta ve silahta gölgeleme işlemi pürüzlü gerçekleşiyordu.
Zırhın omuz/kol kısımlarına ve silahın tırtıklı uçlarına bakabilirsiniz.



Buna bağlı olarak ışığın yüzeylere vurma ve gölgeleme olayı da dinamikleştirildi.


Kenara not edip yapmayı planladığım bazı şeyler de mevcut.. Tabi ne kadarını yapabilirim meçhul. Zaten bu konuda çok yüksek hedeflerim yok,tek amacım gidebildiğim yere kadar grafikleri biraz güzelleştirmek.

WebBrowser için Reset sırasında crash verdiriyor :) uğraştım ama çıkamadım sonuca nasıl hallettin orayı

O konuda yaptığım işlemin güvenilirliğinden emin değilim. Dolayısıyla kimseye zararlı olabilecek bir öneride bulunmak istemem.
 
Tekrardan merhaba, son durum güncellemesini de eklemek istiyorum. Çok profesyonel olmamakla beraber hd shader uygulamayı başardım.
..tabiki shader kodlarını ben yazmadım.

Bundan ötesine gidebileceğimi pek sanmıyorum. Ötesi de var elbette ancak iyi bir bilgi birikimi gerekiyor. Grafik programlama apayrı bir dünya, ve maalesef ülkemiz grafik programlama konusunda (sanıyorum ki) baya geride. Çünkü bununla alakalı olarak neredeyse hiç türkçe bir kaynak / rehber falan yok. Çok iyi derecede ingilizcem olmadığı için de doğal olarak olması gerekenden fazla zorlanıyorum. Dolayısıyla bu kadar geniş çaplı bir zamanı buna ayıramam.
Aşağıya gelinen son noktayı gösteren bir video ve görsel bırakıyorum, henüz detaylı olarak test etmedim, eğer kronik bir sorunla karşılaşmazsam vardığım bu nokta üzerinde biraz daha geliştirme yapıp grafik çalışmam sona ermiş olacak. Eğer olmazsa da, videoda ara ara orjinal halini gösterdiğim halde ve önceki mesajlarımda belirttiğim değişikliklerle kalacak.



Önce:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Sonra:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Tekrardan merhaba, son durum güncellemesini de eklemek istiyorum. Çok profesyonel olmamakla beraber hd shader uygulamayı başardım.
..tabiki shader kodlarını ben yazmadım.

Bundan ötesine gidebileceğimi pek sanmıyorum. Ötesi de var elbette ancak iyi bir bilgi birikimi gerekiyor. Grafik programlama apayrı bir dünya, ve maalesef ülkemiz grafik programlama konusunda (sanıyorum ki) baya geride. Çünkü bununla alakalı olarak neredeyse hiç türkçe bir kaynak / rehber falan yok. Çok iyi derecede ingilizcem olmadığı için de doğal olarak olması gerekenden fazla zorlanıyorum. Dolayısıyla bu kadar geniş çaplı bir zamanı buna ayıramam.
Aşağıya gelinen son noktayı gösteren bir video ve görsel bırakıyorum, henüz detaylı olarak test etmedim, eğer kronik bir sorunla karşılaşmazsam vardığım bu nokta üzerinde biraz daha geliştirme yapıp grafik çalışmam sona ermiş olacak. Eğer olmazsa da, videoda ara ara orjinal halini gösterdiğim halde ve önceki mesajlarımda belirttiğim değişikliklerle kalacak.



Önce:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Sonra:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

filesi atar mısın bide ben bişey denicem söyleyemem çok önemli
 
Elinize sağlık hocam, bu global serverlardaki gölge/ışıklandırma mevzularına baktınız mı

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
Evet buna benzer ve bundan daha iyilerini de gördüm. Ancak grafik programlama konusunda profesyonel birinin desteğiyle yapılmış şeyler bunlar.
Hatta bir tasarımcıyla bu konu hakkında görüşmüştüm, 4000 Euro'ya sattığını söyledi.
 
Hocam 4k euroya ne satıyormuş?
Bütün grafik çalışmasını, ve beraberinde destek olduğunu söyledi. Tabi böyle uçuk bir fiyatın belirlenmesinde asıl amaçlanan, neredeyse hiç kimsenin yapamadığı bu gibi çalışmaların wareze düşmesini engellemek diye tahmin ediyorum. 4k euro bayılan birisi asla kimseyle paylaşmaz o dosyaları.
Camiada da bu işi yapabilen ve satabilen pek kimse olmadığı için (belki 2-3 kişi vardır), herhangi bir rekabetleri de yok ve fiyat belirlemekte özgürler.
 
Shader'ı bence dışarıdan ekstra bir yazılım ile yükleme, direkt kaynak içerisinden oyunun draw edildiği sırada direkt gpu'ya emir verki gui vb. tasarımlar etkilenmesin.
4k€ abartı bir rakammış, yapılan tek ana şey aslında dynamicShadow olarak kullanılan karakter gölgeledirmesinde ki katmanı bina ve ağaçlara'da bağlamak (güneş pozisyonu vb. ekstra çalışmalarda var);
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Shader'ı bence dışarıdan ekstra bir yazılım ile yükleme, direkt kaynak içerisinden oyunun draw edildiği sırada direkt gpu'ya emir verki gui vb. tasarımlar etkilenmesin.
4k€ abartı bir rakammış, yapılan tek ana şey aslında dynamicShadow olarak kullanılan karakter gölgeledirmesinde ki katmanı bina ve ağaçlara'da bağlamak (güneş pozisyonu vb. ekstra çalışmalarda var);
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
Haklısın, harici yazılımla doğrudan değil sadece shader kodunu cliente gömdüm ama asıl yapmaya çalıştığım şey aslında senin söylediğindi zaten, ancak bir türlü yapamadım ne hikmetse. Hala uğraşıyorum onun için.
 
Son durum güncellemesi:
Nesne market açınca crash yeme, thinboard ve skill efekt sorunları giderildi. Şu an gözle görülür hiç bir sıkıntı göremedim.
Kısa bir önizleme videosu bırakıyorum(mümkünse tam ekran izleyiniz.)


Ek olarak oyun içindeki efektlerin kalitesi arttırıldı.




Hocam kendiniz için yapmadıysanız veya ücretli değilse giriş ekranınızı paylaşabilir misiniz?
 
Minik güncelleme:

Normalde zaten var olan ancak önceki yorumlarda belirttiğim yeni aydınlatma olayından sonra karakterin gölgelenmesi sorunlu hale gelmişti.
Yani karakter ağacın veya bir binanın gölgesinden etkilenmiyordu ve gölgelenmiyordu, artık gölgeli mekanlarda rahat rahat serinleyebilirler.
2.webp
 
Geri
Üst