Yardım Metin2 Client 64 Bit Hakkında

  • Konuyu açan Konuyu açan hasanmacit
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 20
  • Gösterim Gösterim 197
Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

hasanmacit

UsProject / discord: hasanmacit
Süper Moderatör
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
4.585
Çözümler
193
Beğeni
4.286
Puan
1.850
Ticaret Puanı
6
sadece clienti 64 bite çekip server tarafını 32 bitte bıraksak ne gibi sorunlar yaşarız?​
 
Serverden gelen verilerin sorun yaratacağını düşünmüyorum. Ama servere giden veriler sorun yaratabilir.
Sonuçta her iki durum da aynı kapıya çıkıyor.
 
ne gibi sorunlardan bahsediyoruz
 
Client: 64bit
Server: 32Bit

32 bitlik veri 64bit içinde depolanıp işlenebilir. Yani Server->Client : OK
Ancak 64bitlik veri 32bit tarafında tam anlamıyla işlenemez. Client->Server : Error

Çok basit bir yaklaşımla konuyu ele aldım. Ama muhtemelen sorunlar çıkaracaktır.
 
sadece veri tipi dönüşümüyle ve liblerin 64 bite çekimi ile 64 bit olmuş olur mu yoksa başka şeylerde yapmak gerekiyor mu? (buildden sonra çıkabilecek hatalar (örn: protoreader hatası) değil 64 bit için değiştirilmesi gereken yer bakımından sorulmuş bir soru)
 
Dikkat edilmesi gereken çok konu var
İlk aklıma gelen;
int veya size_t gibi türlerin 32-bit ile 64-bit arasında boyut farkı olabilir; int32_t, int64_t, uint32_t, ve uint64_t gibi kesin boyutlu veri tiplerini kullanmak durumu çözebilit satır satır bakmak lazım.

Sunucu client paketleşmesini de incelemek gerekebilir, adreslemelerde biri 2 üzeri 32 diğeri 2 üzeri 64 bellek adresliyor çünkü
 
En basit örnek 32 bitlik bir adreslemede packet boyutları 4 byte olacakken, 64 bitlik bir adreslemede bu 2 katı olan 8 byte'a çıkacaktır. Yani olmaz Hasan'ım yanlış düşünüyorsun. Yaparken sağlıklı olması açısından iki side'ı da değiştirmen gerekiyor.
 
Son düzenleme:
En basit örnek 32 bitlik bir adreslemede packet boyutları 4 byte olacakken, 64 bitlik bir adreslemede bu 2 katı olan 8 byte'a çıkacaktır. Yani olmaz Hasan'ım yanlış düşiünüyorsun. Yaparken iki side'ı da değiştirmen gerekiyor.
yaptığım için demiyorum öğrenmek için sordum sadece :D bilgiye açız açç
Dikkat edilmesi gereken çok konu var
İlk aklıma gelen;
int veya size_t gibi türlerin 32-bit ile 64-bit arasında boyut farkı olabilir; int32_t, int64_t, uint32_t, ve uint64_t gibi kesin boyutlu veri tiplerini kullanmak durumu çözebilit satır satır bakmak lazım.

Sunucu client paketleşmesini de incelemek gerekebilir, adreslemelerde biri 2 üzeri 32 diğeri 2 üzeri 64 bellek adresliyor çünkü
yapacağımdan değil ya öğrenme amaçlı belki girişiriz mesela o manada
 
client packet kısmında statik veri tipi kullanıldığı taktirde sıkıntı olmayacaktır.

hatta size_t, ssize_t, long ve unsigned long türleri haricinde bir değişiklik yapılması da gerekmez.
 
Server tarafını 64 Bit sistemde 32 Bit olarak derlemek en popüler yöntem ve yapması kolay, fakat clienti 64 Bit olarak derleme işi için sorunsuz bir sonuç istiyorsanız tüm libleri 64 Bit olarak tekrar derlemeniz lazım, linç edilmeyi göze alarak söylüyorum oyunun mevcut yapısı ve potansiyel maksimum oyuncu sayısı, artı olarak 32 Bit olarak da yapılabilecek optimizasyonları göz önünde bulundurduğumda ben bu işlemin çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum, 32 Bit ile de sorunsuz hizmet verilebilir, akıcı bir oyun oynatılabilir ayrıca eski PC kullanan oyuncular için daha az sorun çıkaracağı kesindir, şahsi fikirdir lütfen beni Taksim meydan da idam etmeyin, sevgiler. :aman:
 
Server tarafını 64 Bit sistemde 32 Bit olarak derlemek en popüler yöntem ve yapması kolay, fakat clienti 64 Bit olarak derleme işi için sorunsuz bir sonuç istiyorsanız tüm libleri 64 Bit olarak tekrar derlemeniz lazım, linç edilmeyi göze alarak söylüyorum oyunun mevcut yapısı ve potansiyel maksimum oyuncu sayısı, artı olarak 32 Bit olarak da yapılabilecek optimizasyonları göz önünde bulundurduğumda ben bu işlemin çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum, 32 Bit ile de sorunsuz hizmet verilebilir, akıcı bir oyun oynatılabilir ayrıca eski PC kullanan oyuncular için daha az sorun çıkaracağı kesindir, şahsi fikirdir lütfen beni Taksim meydan da idam etmeyin, sevgiler. :aman:
 
Server tarafını 64 Bit sistemde 32 Bit olarak derlemek en popüler yöntem ve yapması kolay, fakat clienti 64 Bit olarak derleme işi için sorunsuz bir sonuç istiyorsanız tüm libleri 64 Bit olarak tekrar derlemeniz lazım, linç edilmeyi göze alarak söylüyorum oyunun mevcut yapısı ve potansiyel maksimum oyuncu sayısı, artı olarak 32 Bit olarak da yapılabilecek optimizasyonları göz önünde bulundurduğumda ben bu işlemin çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum, 32 Bit ile de sorunsuz hizmet verilebilir, akıcı bir oyun oynatılabilir ayrıca eski PC kullanan oyuncular için daha az sorun çıkaracağı kesindir, şahsi fikirdir lütfen beni Taksim meydan da idam etmeyin, sevgiler. :aman:
tamamen öğrenme amaçlı bir konu herkes fikrini paylaşsın tabiki
 
Server tarafını 64 Bit sistemde 32 Bit olarak derlemek en popüler yöntem ve yapması kolay, fakat clienti 64 Bit olarak derleme işi için sorunsuz bir sonuç istiyorsanız tüm libleri 64 Bit olarak tekrar derlemeniz lazım, linç edilmeyi göze alarak söylüyorum oyunun mevcut yapısı ve potansiyel maksimum oyuncu sayısı, artı olarak 32 Bit olarak da yapılabilecek optimizasyonları göz önünde bulundurduğumda ben bu işlemin çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum, 32 Bit ile de sorunsuz hizmet verilebilir, akıcı bir oyun oynatılabilir ayrıca eski PC kullanan oyuncular için daha az sorun çıkaracağı kesindir, şahsi fikirdir lütfen beni Taksim meydan da idam etmeyin, sevgiler. :aman:
Serveri 64bit sistemde 32bit olarak derleyince 4gb ram limiti kalkıyor mu?
 
Serveri 64bit sistemde 32bit olarak derleyince 4gb ram limiti kalkıyor mu?
Hayır kalkmaz, bu işlem sadece 64 Bit makinada da src derleyebilmeni sağlar bu da tek makinada hem oyunu hem srcyi kullanabilme olanağı sağlar. 32 Bit game çok sayıda core 'a bölünerek her biri 4 GB ram alacak şekilde açılır, online sayısı abartı sayılara çıkmayacaksa (ki bu piyasada çok zor iş) 32 Bit kaynak yeterli olacaktır, bir sorunda performans sıkıntısı da yaşamazsınız o yüzden bu işe girmenin bir manası yok bence, ayrıca tekrar belirteyim yeni grafik güncellemesi, 64 Bit güncellemesi gibi işlerle uğraşırken arkadaşlar bazen bu oyunun kitlesini unutuyor, oyununuz istediğiniz kadar akıcı olsun, güzel gözüksün önemli olan ne kadar geniş yelpazede oyuncu oynatabildiğinizdir, patates pcsi olan Ali'de RTX bilmem kaçı olan Veli'de oynayabilmeli, bizim gibi ülkelerde eski donanım kullanan ve bu oyunu hala oynayan kişi sayısı çok yüksek olduğu için yapılacak işler buna göre iyi düşünülerek yapılmalı, yine de 64 Bit ile alakalı daha detaylı bilgi isterseniz incelemenizi önereceğim konuların linklerini bırakıyorum;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Hayır kalkmaz, bu işlem sadece 64 Bit makinada da src derleyebilmeni sağlar bu da tek makinada hem oyunu hem srcyi kullanabilme olanağı sağlar. 32 Bit game çok sayıda core 'a bölünerek her biri 4 GB ram alacak şekilde açılır, online sayısı abartı sayılara çıkmayacaksa (ki bu piyasada çok zor iş) 32 Bit kaynak yeterli olacaktır, bir sorunda performans sıkıntısı da yaşamazsınız o yüzden bu işe girmenin bir manası yok bence, ayrıca tekrar belirteyim yeni grafik güncellemesi, 64 Bit güncellemesi gibi işlerle uğraşırken arkadaşlar bazen bu oyunun kitlesini unutuyor, oyununuz istediğiniz kadar akıcı olsun, güzel gözüksün önemli olan ne kadar geniş yelpazede oyuncu oynatabildiğinizdir, patates pcsi olan Ali'de RTX bilmem kaçı olan Veli'de oynayabilmeli, bizim gibi ülkelerde eski donanım kullanan ve bu oyunu hala oynayan kişi sayısı çok yüksek olduğu için yapılacak işler buna göre iyi düşünülerek yapılmalı, yine de 64 Bit ile alakalı daha detaylı bilgi isterseniz incelemenizi önereceğim konuların linklerini bırakıyorum;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
@hasanmacit bana diyor sen üzerine alınma :D
 
Geri
Üst