Kaptan Yosun SF | Geliştirme Günlüğü

Bir takım deneysel grafik maceraları (Büyük ihtimal geri kaldırırım):
1708343658219.webp


1708343796671.webp
 
Uzun zaman olmuş güncelleme vermeyeli.

Yeni giriş ekranı (Tabi logo ve arkaplan değişecek):



Official Envanter Genişletme:



Çevrimiçi arkadaş bildirimi:



Emoji sistemi ve Tooltip Antiflagları:



Patron yaratıkların üzerinde efekt:

bosseffectoverhead.png


Yeni kategorili oyun seçenekleri (Farkındayım lokalizasyonu tamamlamadım, acelesi yok):

 
Son düzenleme:
Uzun zaman olmuş güncelleme vermeyeli.

Yeni giriş ekranı (Tabi logo ve arkaplan değişecek):



Official Envanter Genişletme:



Çevrimiçi arkadaş bildirimi:



Emoji sistemi ve Tooltip Antiflagları:



Patron yaratıkların üzerinde efekt:

15512 eklentisini görüntüle

Yeni kategorili oyun seçenekleri (Farkındayım lokalizasyonu tamamlamadım, acelesi yok):


bayadır gelmiyor güncelleme diyeceğim de ben görüyordum zaten :D forumu da güncelle ama tek takip eden ben değilimdir.
 
Bu yansıtma sistemini (transmutation) severek kullanan, "olmalı" diye derdine düşen oyuncu kitlesi var mı acaba çok merak ediyorum.
Sözüm kimseye yönelik şahsi değildir yanlış anlaşılmasın, sadece bir konuda genel olarak şahsi fikrimi belirtmek istedim.

Bazı sistemler öyle amaçsız ki, varlığıyla yokluğu bir resmen. Sırf yazmak için yazılmış gibi sanki. Ya da official olma meraklıları tarafından bu kadar popüler hale getirildi. Yani bir adam TR yi bırakıp PVP ye geçiyorsa demek ki TR'de o adamı sıkan,tatmin etmeyen bir takım durumlar var demektir, Ki aradığını bulmak için PVP ye yöneliyor. Ama çoğu PVP geliştiricisi de bu durumun aksine official'e benzemeye çalışıyor. Trajikomik bir olay.
Ancak genel olarak baktığımızda yansıtma, köpek modu sistemi, yardımcı şaman, otomatik av sistemi gibi sistemler bana tamamen gereksiz geliyor nedense. En azından özünde Metin2'nin ne olduğunu ve nasıl zevkli oynayabileceğini bilen bir oyuncu için de gereksiz olacağını düşünüyorum. Aksini düşünen oyuncular da bir zahmet gitsin pinball,mario falan oynasın. Öylesi benim oyunuma gelmese de olur.(varsayım)
Özetle client içindeki ölü kodlar bile ufak dokunuşlarla bu ve benzeri sistemlerden daha çok iş görürdü şahsen. Ama işte popüler kültür...
 
Bu yansıtma sistemini (transmutation) severek kullanan, "olmalı" diye derdine düşen oyuncu kitlesi var mı acaba çok merak ediyorum.
Sözüm kimseye yönelik şahsi değildir yanlış anlaşılmasın, sadece bir konuda genel olarak şahsi fikrimi belirtmek istedim.

Bazı sistemler öyle amaçsız ki, varlığıyla yokluğu bir resmen. Sırf yazmak için yazılmış gibi sanki. Ya da official olma meraklıları tarafından bu kadar popüler hale getirildi. Yani bir adam TR yi bırakıp PVP ye geçiyorsa demek ki TR'de o adamı sıkan,tatmin etmeyen bir takım durumlar var demektir, Ki aradığını bulmak için PVP ye yöneliyor. Ama çoğu PVP geliştiricisi de bu durumun aksine official'e benzemeye çalışıyor. Trajikomik bir olay.
Ancak genel olarak baktığımızda yansıtma, köpek modu sistemi, yardımcı şaman, otomatik av sistemi gibi sistemler bana tamamen gereksiz geliyor nedense. En azından özünde Metin2'nin ne olduğunu ve nasıl zevkli oynayabileceğini bilen bir oyuncu için de gereksiz olacağını düşünüyorum. Aksini düşünen oyuncular da bir zahmet gitsin pinball,mario falan oynasın. Öylesi benim oyunuma gelmese de olur.(varsayım)
Özetle client içindeki ölü kodlar bile ufak dokunuşlarla bu ve benzeri sistemlerden daha çok iş görürdü şahsen. Ama işte popüler kültür...
Köpek modun ve otomatik av için katılıyorum ama yansıtma ve buffi konusunda katılmıyorum. Buffi özellikle çok çok iyi bir sistem. Oyuna yeni bir gelişme amacı ekliyor, buffinin kitaplarını okutması, ruh taşlarını okutması, kostümlerini vermesi derken oyuna en azından onlarca saat gameplay ekliyor. Yansıtma da hoş bence, mesela ben en çok 43 ve 48 seviye zırhlarının görüntüsünü seviyorum, sırf efsunu güzel geldi diye çirkin bir kostüm/zırh giymektense oyuncuya istediği efsundaki eşyayı istediği şekilde görünerek giyme özgürlüğünü veriyor.
 
Köpek modun ve otomatik av için katılıyorum ama yansıtma ve buffi konusunda katılmıyorum. Buffi özellikle çok çok iyi bir sistem. Oyuna yeni bir gelişme amacı ekliyor, buffinin kitaplarını okutması, ruh taşlarını okutması, kostümlerini vermesi derken oyuna en azından onlarca saat gameplay ekliyor. Yansıtma da hoş bence, mesela ben en çok 43 ve 48 seviye zırhlarının görüntüsünü seviyorum, sırf efsunu güzel geldi diye çirkin bir kostüm/zırh giymektense oyuncuya istediği efsundaki eşyayı istediği şekilde görünerek giyme özgürlüğünü veriyor.
Oyuna ekstradan gameplay eklemenin,gelişme aşamalarını uzatmanın yüzlerce yolu olabilir, yeter ki planlı ve uygun bir fikir oluşturulsun.
Buff sistemi oyunun mevcut karakteri olan şamanı çok çok arkaplana atan bir sistem. Bu da oyunun omurgasını bozan bir durum. Yani sırf gameplay eklenmesi için oyunun ana karakterlerinden birini bu derece pasifleştirmenin bence faydasından çok zararı oluyor.

Zırh konusunda da ben de bazı eski zırhları ve silahları daha çok severim, ancak sırf görüntüden ibaret olan bir sistem için ekstradan iş yükü vs. eklemek bana pek sıcak gelmiyor. Yani eski itemleri giymek isteyen normal giysin afk iken falan, çok da önemli bir olay değil.
Keşiş plaka takıp da bayrak basmaya gitmek de zannımca absürd bir görüntü oluşturuyor. Tabi bu mevzular tamamen tercih meselesi, ben sadece oyunun yapısıyla ve temasıyla ilgili olarak böyle küçük-büyük şeylere fazla önem veriyorum.
 
Oyuna ekstradan gameplay eklemenin,gelişme aşamalarını uzatmanın yüzlerce yolu olabilir, yeter ki planlı ve uygun bir fikir oluşturulsun.
Buff sistemi oyunun mevcut karakteri olan şamanı çok çok arkaplana atan bir sistem. Bu da oyunun omurgasını bozan bir durum. Yani sırf gameplay eklenmesi için oyunun ana karakterlerinden birini bu derece pasifleştirmenin bence faydasından çok zararı oluyor.

Zırh konusunda da ben de bazı eski zırhları ve silahları daha çok severim, ancak sırf görüntüden ibaret olan bir sistem için ekstradan iş yükü vs. eklemek bana pek sıcak gelmiyor. Yani eski itemleri giymek isteyen normal giysin afk iken falan, çok da önemli bir olay değil.
Keşiş plaka takıp da bayrak basmaya gitmek de zannımca absürd bir görüntü oluşturuyor. Tabi bu mevzular tamamen tercih meselesi, ben sadece oyunun yapısıyla ve temasıyla ilgili olarak böyle küçük-büyük şeylere fazla önem veriyorum.
Buffi olmayan sunucularda da Şaman PVE gameplay karakteri olarak görülmüyor ki. Sura/Savaşçıyla PVM yap ve zenginleş, Şaman itemlerini dizip VS at. Genel oyuncu mantığı bu. O yüzden buffi'nin Şaman karakterini devre dışı bırakma konusunu bir omurga kırıcı olarak değil de hafif bir yan etki olarak görüyorum. Şamanı oyunun PVE kısmına dahil etmek için gereken muazzam denge değişikleri, efor, fikir ve bilgi bende malesef yok.
 
Son düzenleme:
Bu yansıtma sistemini (transmutation) severek kullanan, "olmalı" diye derdine düşen oyuncu kitlesi var mı acaba çok merak ediyorum.
Sözüm kimseye yönelik şahsi değildir yanlış anlaşılmasın, sadece bir konuda genel olarak şahsi fikrimi belirtmek istedim.

Bazı sistemler öyle amaçsız ki, varlığıyla yokluğu bir resmen. Sırf yazmak için yazılmış gibi sanki. Ya da official olma meraklıları tarafından bu kadar popüler hale getirildi. Yani bir adam TR yi bırakıp PVP ye geçiyorsa demek ki TR'de o adamı sıkan,tatmin etmeyen bir takım durumlar var demektir, Ki aradığını bulmak için PVP ye yöneliyor. Ama çoğu PVP geliştiricisi de bu durumun aksine official'e benzemeye çalışıyor. Trajikomik bir olay.
Ancak genel olarak baktığımızda yansıtma, köpek modu sistemi, yardımcı şaman, otomatik av sistemi gibi sistemler bana tamamen gereksiz geliyor nedense. En azından özünde Metin2'nin ne olduğunu ve nasıl zevkli oynayabileceğini bilen bir oyuncu için de gereksiz olacağını düşünüyorum. Aksini düşünen oyuncular da bir zahmet gitsin pinball,mario falan oynasın. Öylesi benim oyunuma gelmese de olur.(varsayım)
Özetle client içindeki ölü kodlar bile ufak dokunuşlarla bu ve benzeri sistemlerden daha çok iş görürdü şahsen. Ama işte popüler kültür...
Hayat hıza yöneldi hocam şu an kimsenin oturup 10 saat günde farm atacak zamanı yok, onun yerine oto ava, oto boss'a koyup zevkine blackjack atmak, balık oyunu, cevher oyunu, çark çevirmek sandık açmak, oyuncuya artı bastırmak mantıklı geliyor ki artık otomatik avsız bir sunucunun yüksek onlinelarda kemik kitlesi yoksa hayatta kalması pek olanaklı değil.

1-99, 1-105 lere de otomatik av geldi. Yakında eğer bir insan globale getirirse o yeniliği hepsinde göreceğiz.

Trde de sürgün gibi alanlara bırakıp oyuncu levelını +basmasını slottan kasıyor.

Şartlar malesef bizi buraya getirdi. Hatta ilginci haritalarını reworkleyen, göze hitap edici etc değişiklikleri, efektleri modernleştiren oyunlar oyuncu gözüyle emek kokuyor olarak niteleniyor

Kaldıki şu an directx9 a geçen bazı müşterilerim haritalarını bana reworklettiriyorlar, eski metin2 ruhu eskide kaldı derler ya eskiler eskiden güzeldi. Modernleşiyor her şey.
 
Şaman karakteri, buffi sistemi yüzünden PVP'lerde değersizleşiyor ama official'da kesinlikle öyle değil. Hem Şaman hem de Ninja, sırf PVE için tercih edilen 2 karakter. Bu durum daha çok Yohara güncellemesinden sonra belirginleşti. Mob'ların ve boss'ların canları ve uyguladıkları hasar çok yüksek, dibinde duramıyorsunuz. Şaman karakteri alıp uzaktan hızlı hızlı, sadece yeteneklerle çok yüksek hasar vurup kesebiliyorsunuz.
Ninja karakteri de Meley ve Hidra zindanlarında çok işe yarıyor, amaç hızlı kesebilmek ve en hızlı atak animasyonuna sahip karakter de Ninja.
Bu senaryoda Savaşçı ve Sura ikinci plana düşmüş gibi görünüyor ama değil. Ninja'nın savunma yeteneği olmadığı için, daha az masrafla ama daha uzun sürede kesmeyi tercih edenler Sura'yı seçiyorlar.
Bunun dışında Elementer Dünya güncellemesinde gelen haritada element parçası kasmak için tüm karakterler iş görüyor. Zırhları ve Silahları yeni kademelere (Soylu, Heybetli, Kahraman...) yükseltmek için gerekli.
Toparlamak gerekirse, official'da çok fazla içerik var. Her amaç için farklı bir karakteri tercih etmeniz gerekiyor, bu da oyuna denge getiriyor.
edit: Şans faktörü de çok çok önemli. Gameplay'i asıl uzatan şey bu. Her şeyde, her yerde şans faktörü var.
 
Hayat hıza yöneldi hocam şu an kimsenin oturup 10 saat günde farm atacak zamanı yok, onun yerine oto ava, oto boss'a koyup zevkine blackjack atmak, balık oyunu, cevher oyunu, çark çevirmek sandık açmak, oyuncuya artı bastırmak mantıklı geliyor ki artık otomatik avsız bir sunucunun yüksek onlinelarda kemik kitlesi yoksa hayatta kalması pek olanaklı değil.

1-99, 1-105 lere de otomatik av geldi. Yakında eğer bir insan globale getirirse o yeniliği hepsinde göreceğiz.

Trde de sürgün gibi alanlara bırakıp oyuncu levelını +basmasını slottan kasıyor.

Şartlar malesef bizi buraya getirdi. Hatta ilginci haritalarını reworkleyen, göze hitap edici etc değişiklikleri, efektleri modernleştiren oyunlar oyuncu gözüyle emek kokuyor olarak niteleniyor

Kaldıki şu an directx9 a geçen bazı müşterilerim haritalarını bana reworklettiriyorlar, eski metin2 ruhu eskide kaldı derler ya eskiler eskiden güzeldi. Modernleşiyor her şey.
Her zaman yenilik iyidir ama son dediklerinize son derece katılıyorum. Şöyle bir baktığınızda artık çoğu oyun kendini tekrar etmeye başladı işte gui değiştir daha çok efekt ver şeklini değiştir yeni item ekle tamam al sana yeni sunucu oldu 1 99 mu 1 105 mi 1 120 mi 65 250 ruhunu yansıtıyomu önemli değil kolay olsun beni yormasın diye düşünüyolar ki bence çok saçma özellikle oto av olması kastığın şeylerin kıymeti kalmıyo o zaman milyonlarca sandık kasmaktansa 100 tane kas ama emeğini hisset tamam belki aynı görevi yada yükseltmeyi yapıcaksın ama 2sinin arasında ki emek ve oyun zevki yaşayana bambaşka ama ne yazıkki oyuncular herşeyi oto istiyo sonrada 1 haftada bitiriyo herşeyi sunucu kapanıyo önceden mesela ninja okçu oynayan suikast oynayan ne biliyim şaman kasan ve geliştirenler vardı şuan sura ve savaşçı ön planda lycan ekli olanlardada savaşçı ve lycan diye düşünüyorum peki ya kalan karekterler özellikler bence geliştirirken bunlara dikkat etmek yada daha ön plana en azından diğerleriyle eşitlenmeye çalışılsa asıl o zaman farklı bir bakış açısı kazandırılır ve oyuncu daha çok olur diye düşünüyorum.

Bu arada konuyu takip ediyorum.Çok güzel gidiyo bizide unutma hep geliştirme haberlerini bekliyoruz. Kolaylıklar dilerim. @Kaptan Yosun
 
Her zaman yenilik iyidir ama son dediklerinize son derece katılıyorum. Şöyle bir baktığınızda artık çoğu oyun kendini tekrar etmeye başladı işte gui değiştir daha çok efekt ver şeklini değiştir yeni item ekle tamam al sana yeni sunucu oldu 1 99 mu 1 105 mi 1 120 mi 65 250 ruhunu yansıtıyomu önemli değil kolay olsun beni yormasın diye düşünüyolar ki bence çok saçma özellikle oto av olması kastığın şeylerin kıymeti kalmıyo o zaman milyonlarca sandık kasmaktansa 100 tane kas ama emeğini hisset tamam belki aynı görevi yada yükseltmeyi yapıcaksın ama 2sinin arasında ki emek ve oyun zevki yaşayana bambaşka ama ne yazıkki oyuncular herşeyi oto istiyo sonrada 1 haftada bitiriyo herşeyi sunucu kapanıyo önceden mesela ninja okçu oynayan suikast oynayan ne biliyim şaman kasan ve geliştirenler vardı şuan sura ve savaşçı ön planda lycan ekli olanlardada savaşçı ve lycan diye düşünüyorum peki ya kalan karekterler özellikler bence geliştirirken bunlara dikkat etmek yada daha ön plana en azından diğerleriyle eşitlenmeye çalışılsa asıl o zaman farklı bir bakış açısı kazandırılır ve oyuncu daha çok olur diye düşünüyorum.

Bu arada konuyu takip ediyorum.Çok güzel gidiyo bizide unutma hep geliştirme haberlerini bekliyoruz. Kolaylıklar dilerim. @Kaptan Yosun
İtem değeri oyun ekonomisi ile alakalı kasılan materyaller vr yang bir şekilde eriyebiliyorsa arz/talep eğrisi şaşmıyorsa yine değerli kalır.

Gameplay şu anki tr serverlarında çok önemsenmiyor(bu yüzden eşya ve ekonomi hızlıca enflasyona uğruyor) açıkçası 1 2 haftada oyunun bitmesi herkesin işine geliyor, 2 3 hafta sw açmayıp yeniden açabiliyor insanlar böylelikle.
 
İtem değeri oyun ekonomisi ile alakalı kasılan materyaller vr yang bir şekilde eriyebiliyorsa arz/talep eğrisi şaşmıyorsa yine değerli kalır.

Gameplay şu anki tr serverlarında çok önemsenmiyor(bu yüzden eşya ve ekonomi hızlıca enflasyona uğruyor) açıkçası 1 2 haftada oyunun bitmesi herkesin işine geliyor, 2 3 hafta sw açmayıp yeniden açabiliyor insanlar böylelikle.
makro iktisatın metin2de bu kadar önemli olması insanı şaşırtıyor :D
 
Geri
Üst