Eşya Dayanıklılığı ve Tamir Sistemi

  • Konuyu açan Konuyu açan cacaa
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 15
  • Gösterim Gösterim 727

cacaa

Üye
Üye
Mesaj
88
Çözümler
7
Beğeni
50
Puan
709
Ticaret Puanı
0
Nedir bu sistem?

Durability (Eşya Dayanıklılığı) sistemi, 2 gün önce yapımına başladığım ve eşyalara bir dayanıklılık puanı ekleyerek bunu oyuncuların avantajına çevirebileceğimiz bir sistemdir.

Ne gibi avantajları var?
Şu anda eşyanın dayanıklılığı 0 olduğunda eşya tamamen yok oluyor yani kırılıyor. Ben bunu şimdilik bu şekilde ayarladım fakat revize edilecek.
Uygun questleri yazdığımda eşyayı tamir edebilme seçeneğimiz olacak. Yani eşya 0 durabilitye sahipse damage vurmayacak ya da zırha bu puan verilirse fazladan 2 kat hasar alacaksınız.
Bu sistem pazarı canlandıracak. Silah ve zırh piyasası her daim canlı kalacak.
Ekonomi şaha kalkacak.

1715028132194.png


Öncelikle buradaki Durability puanından başlayacağım. Varsayılan durabilityi 21000 olarak girdim fakat testlere göre revize edeceğim. Şimdilik her vurulan damage başına 1 dayanıklılık düşüyor. Durability puanını bir süre test aşamasından sonra gireceğim.

Sistem nasıl işliyor?
Ben sunucumda 6. ve 7. efsun kullanmadığım için bu slotları değerlendirmek istedim. Bu sebeple 6. efsun slotu yerine Durability puanlarını entegre ettim. Durability puanları attrvalue6'dan çekiliyor ve aynı şekilde attrvalue6'ya müdahale ederek değiştiriliyor.

Yorumlarınızı ve sizce bu sisteme daha nelerin eklenmesi gerektiği ile ilgili önerilerinizi bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Bence hasar görmüş item envantere gelmemesi gerekiyor. Kostüm vs gibi şeyleri göz önüne almalısınız. Bana kalırsa hasar miss miss vuracak şekilde değerlendirmeye alınmalı
 
1-Farm server fikri varsa aklında vuruş bazlı değil süre bazlı yapmanı öneririm.(Mağlum farm serverlar genelde saldırı hızını yüksek tutuyor.)
2-Durability Silkroadda var ama genellikle bu işlemi bot yapıyor kasarken. Çoğu insan artık oyun oynamak için oynamıyor donate kasıyor satıyor çıkıyor. Uğraşırlar mı meçhul ama denenir
3- 1de söylediğime ek olarak metin2de ataklar silkroaddan daha hızlı ve silkroad ın durabilty her vuruşa göre işlemiyor bilmiyorum tam ama Durabilty 106 ise 106 vuruş sonrası bitmiyor yani. Baya bi sonra bitiyor istersen x silkroad indirip hususi deneyebilirsin belki dahada geliştirmene yardımcı olabilir
 
Güncelleme:
Tamir sistemi tam anlamıyla bitirildi. Gerekli questler ve sistem tamamen oturtuldu.
Üzerinde bir miktar daha geliştirme yapmayı ve fonksiyonlarını biraz arttırmayı düşünüyorum fakat oyunu ciddi anlamda değiştirecek bir değişiklik olduğunu düşünüyorum.
Hilecileri bitirecek en güzel hamle bu olacaktır. :)

Ekstra: Oto av sistemi sahipleri için ticareti olmayan 50'li uzaktan eşyayı tamir etme nesnesi ekleniyor. Bu sistem sunucu sahiplerine para kazandırıp size destek olabilir.

1715634825833.png
 
Son düzenleme:
Güncelleme:
Tamir sistemi tam anlamıyla bitirildi. Gerekli questler ve sistem tamamen oturtuldu.
Üzerinde bir miktar daha geliştirme yapmayı ve fonksiyonlarını biraz arttırmayı düşünüyorum fakat oyunu ciddi anlamda değiştirecek bir değişiklik olduğunu düşünüyorum.
Hilecileri bitirecek en güzel hamle bu olacaktır. :)

Ekstra: Oto av sistemi sahipleri için ticareti olmayan 50'li uzaktan eşyayı tamir etme nesnesi ekleniyor. Bu sistem sunucu sahiplerine para kazandırıp size destek olabilir.

16934 eklentisini görüntüle
Hileci adam uzaktan tamiri alsa hileyi kullansa olur yani sonuç olarak hile parasını çıkartıyor artı olarak bence oto av aktif olduğu zaman bu durumu pasif hale getirmek gerekiyor bence sistem saçma olmuş gibi
 
Dayanıklılık sıfıra indiğinde kırılmasından ziyade + seviye düşse nasıl olur? Eskiden düşünürdüm böyle bir şey yapmayı.

+0 olan item dayanıklılık 0’a indiğinde kırılsın mesela. Kırılınca envantere bi miktar cevher bırakabilir.

Birde quest yerine python ile güzel bi gui hazırlarsan çok daha güzel olur. Ve eşyayı tamir etmek için sadece yang istemesin. Eşyanın malzemesine göre madenden de istesin. Oyuncuları madencilik yapmaya iter en azından.

Eşyanın tooltipine ise loading bar benzeri bir şey eklenebilir. Örneğin 2000 dayanıklılıktan 1000’ü kullanıldığında bar yarıya kadar inmiş olur.

Birde bu sistemin verimli olması açısından varolan sütunu kullanmak yerine dayanıklılık için ayrı bi sütun oluşturun derim. Daha önce açtığınız yardım konusundan tahmin ettiğim kadarıyla dayanıklılığa göre eşyada efsunlara da ayar çekecekseniz sanırsam. Eğer bu da olursa sistem tam oturmuş olur.

Bir diğer önerim ise mob_proto ya yönelik olur. Her moba bi sertlik sayısı tanımlarsın mesela bazı moblarda kılıcın dayanıklılık hızlı giderken bazı moblarda yavaş gider. Örneğin metin taşlarında daha hızlı gidebilir vb.

Ve tabii ki de bu dayanıklılık sadece kılıca özel değil zırh ve kalkana da uyarlanmalı. Bunda da karakter aldığı hasara göre değişir
 
Güncelleme:
- İtem üstüne durability bar eklendi.
- Dayanıklılığı 0 olan eşyalar için eşya iconu kırmızıya dönecek.
- Eşyaların seviye limitine göre tamir ücreti ayarı yapıldı.
- Durability ayarlaması yapılıyor. (?) -> [(1000 / (Item Level * 1000))] -> Refine miktarı yani + sı yüksek olan eşyalar daha geç tamir isteyecek.
- Moblardan düşen eşyalar random bir şekilde durability miktarı tam, yarım ya da bitmiş bir şekilde düşecek.
- Durability miktarı %25'den aşağıya düşen eşyalar daha az hasar vermeye başlayacak.

Tamir ücretleri
- 30 Seviye altı eşya -> 30k
- 30 Seviye üstü ve 50 seviye altı eşyalar -> 50k
- 50 Seviye üstü ve 70 seviye altı eşyalar -> 100k
- 70 Seviye üstü eşyalar -> 250k
 
Güncelleme:
- İtem üstüne durability bar eklendi.
- Dayanıklılığı 0 olan eşyalar için eşya iconu kırmızıya dönecek.
- Eşyaların seviye limitine göre tamir ücreti ayarı yapıldı.
- Durability ayarlaması yapılıyor. (?) -> [(1000 / (Item Level * 1000))] -> Refine miktarı yani + sı yüksek olan eşyalar daha geç tamir isteyecek.
- Moblardan düşen eşyalar random bir şekilde durability miktarı tam, yarım ya da bitmiş bir şekilde düşecek.
- Durability miktarı %25'den aşağıya düşen eşyalar daha az hasar vermeye başlayacak.

Tamir ücretleri
- 30 Seviye altı eşya -> 30k
- 30 Seviye üstü ve 50 seviye altı eşyalar -> 50k
- 50 Seviye üstü ve 70 seviye altı eşyalar -> 100k
- 70 Seviye üstü eşyalar -> 250k
bar ile ilgili görsel ekler misin merak ettim veya video şeklinde barın dolması azalması gibi bir görsel olsa fena olmaz
 
eşyanın dayanıklılığın azalmasını vuruş yaptığı mob un seviyesine(patron,boss) göremi ayarlıyorsun yoksa 1.köyde köpek kessede gidip ejderde kesse aynı derecedemi yıpranma oluyor?

Bar ile süre alt alta olunca sanki bar süreyi gösteriyor gibi olmuş.
 
eşyanın dayanıklılığın azalmasını vuruş yaptığı mob un seviyesine(patron,boss) göremi ayarlıyorsun yoksa 1.köyde köpek kessede gidip ejderde kesse aynı derecedemi yıpranma oluyor?

Bar ile süre alt alta olunca sanki bar süreyi gösteriyor gibi olmuş.

Moba göre ayarlamadım çünkü çok zaman alır diye düşündüm. Şimdilik her vuruşta standart düşürüyorum durabilityi.
 
Moba göre ayarlamadım çünkü çok zaman alır diye düşündüm. Şimdilik her vuruşta standart düşürüyorum durabilityi.
yoo niye zor olsun ki damage fonksiyonun içine
GetMobRank() >= MOB_RANK_BOSS şu sorguyu kullanarak if else sorguları yerleştir her mob rankında ayrı bir kat sayı ile çarpma işlemi yaptır o kadar.
 
Üst