Üç İmparatorluk - Geliştirme

Uzun süren uğraşlar sonucu ortaya güzel bir şeyler çıkartabilmenin mutluluğu bambaşka bir şey. :) Bakalım haritayı doldurunca nasıl bir görüntü olacak.

Mavi birinci köy.jpg Mavi birinci köy yukarıdan bakış.jpg Mavi birinci köy başlangıç bölgesi.jpg mavi birinci köy 2.jpg mavi birinci köy 3.jpg
 
Gerçekten etkileyici bir çalışma. Hem YouTube'da sayfanızı, Udemy'de rehberinizi hem de burada ki konunuzu görüp etkilenmemek içten değil. Udemy'de ki rehberinizi de merak ettiğim için almayı düşünüyorum. Başarılarınızın devamını bekliyorum ve yakından takip ediyor olacağım.
 
Adım adım oyunu geliştirmeye devam ediyoruz.
Bu projede client ve server sıfırdan kodlandığından dolayı ekipçe sistemin temellerini atmak için algoritmalar geliştirmeye devam ediyoruz. Burada ise karakter görüş mesafesi için yaptığımız simülasyonu paylaşmak istiyorum.

Görüş mesafesi mavi çember ile belirtilmiştir. İçerisindeki varlıklar oyuncuya gözükür. Varlıkların hareketleri server tarafından oyuncuya iletilir.

map 2d render.jpg


Detaylar;



Oyunun yapısı gereği karakter görüş mesafesini 2d düzlemde hesaplamamız yeterli olacaktır. Çünkü bu şekilde işlemciye binecek olan yükü büyük oranda azaltacağız.
Uzay oyunlarında olduğu gibi karakter serbest bir şekilde x, y ve z koordinatlarında dolaşabilseydi görüş mesafesi hesaplamaları 3d yapmak gerekecekti. Hazırladığım şu taslakta ne dediğim daha iyi anlaşılır.
3 boyut gorus mesafesi.png


Mesela 6x5x5 boyutunda bir dünya tasarlarsak. Oyuncunun bulunduğu konuma göre şuna benzer bir görünüm olacaktır.
3D Görüş Mesafesi Detaylı.png
 
seçim ekranında modeller niye o kadar kalitesiz duruyor
 
Projede son durum nedir?
Son durum 24 ve 25 numaraları yorumlarda belirtildi. Gelişme oldukça güncellemeye devam ediyoruz.
Şuan için bir yandan haritalar yapılmaya devam ediliyor. Bir yandan ise item sınıfları yazılıyor.
Server, client baştan geliştirildiği için uzun süren bir serüven olacak. Umarım hepimiz için olumlu bir sonuç olur.
 
Yeni kayıt oldum, kategorileri geziyordum konuyu gördüm. Hiç uğraşmanıza değmez bir kuruş kazandırtmazlar. Pvp olayı başka bu başka birşey, anında ymir davaları açar. Asla release ettirmezler. Şevkinizi kırmak istemem ancak gerçek olan bu. Ymir assetlerini kullanamazsınız. Tavsiyem assetleri sıfırdan hazırlamanız. Saygılar sevgiler.
 
Yeni kayıt oldum, kategorileri geziyordum konuyu gördüm. Hiç uğraşmanıza değmez bir kuruş kazandırtmazlar. Pvp olayı başka bu başka birşey, anında ymir davaları açar. Asla release ettirmezler. Şevkinizi kırmak istemem ancak gerçek olan bu. Ymir assetlerini kullanamazsınız. Tavsiyem assetleri sıfırdan hazırlamanız. Saygılar sevgiler.
Açıkçası ben katılmıyorum. Yıllardır internette warez olmuş ve belki geçen zaman içinde milyonların elinde dolaşmış dosyaların derdine bu kadar düşüleceğine pek ihtimal vermiyorum.
Pvp başka bu başka demişsiniz fakat nihayetinde pvpde de ymire ait dosyalar üzerinden para kazanmış oluyoruz. Telif hakkı yasasına göre bu da illegal bir şey. Ymir bu konuda bir dava açsa ve kazansa(tabi kazanması için çok üstüne düşmesi gerek) dünyanın hiç bir yerinde dosyalar var olmasına rağmen tek bir pvp server bile açılamazdı. Ama artık bu durum o kadar basite indirgenip resmileşmiş ki artık yerli-yabancı bilişim firmalarının bile pazarlayıp para kazanabileceği bir ürün hale gelmiş..
 
Benim bildiğim şu şekilde eğer yanlışsa düzeltin lütfen, ymir oyunun yapımcısı tüm assetler onlara ait gf ise yayıncı. Pvp server olayında siz asıl m2 oyununa karşı çıkmaktasınız zaten belirli seviye kitleye eriştiğinizde tepenize binerler 100 200 kişi için gf kaideye bile almaz. Yayın hakları GF nin elinde ancak tüm assetler ymire ait. Siz bir pvp açtığınızda GF karşısında yayın yapmış oluyorsunuz. Karşınızda GF var ancak assetleri kullanarak bir oyun tasarlamak bambaşka bir olay, ymirin el atmasını geçtim, unreal kullanımında bile bu duruma karşı bir madde vardır (Bilmiyorum ama mantıklı geliyor. Çünkü gene emin olmamakla birlikte benim bildiğim unreal engine kullandığınızda da unityden farklı olarak epic game oyununuzda hak sahibi olmuş oluyor.)
 
Benim bildiğim şu şekilde eğer yanlışsa düzeltin lütfen, ymir oyunun yapımcısı tüm assetler onlara ait gf ise yayıncı. Pvp server olayında siz asıl m2 oyununa karşı çıkmaktasınız zaten belirli seviye kitleye eriştiğinizde tepenize binerler 100 200 kişi için gf kaideye bile almaz. Yayın hakları GF nin elinde ancak tüm assetler ymire ait. Siz bir pvp açtığınızda GF karşısında yayın yapmış oluyorsunuz. Karşınızda GF var ancak assetleri kullanarak bir oyun tasarlamak bambaşka bir olay, ymirin el atmasını geçtim, unreal kullanımında bile bu duruma karşı bir madde vardır (Bilmiyorum ama mantıklı geliyor. Çünkü gene emin olmamakla birlikte benim bildiğim unreal engine kullandığınızda da unityden farklı olarak epic game oyununuzda hak sahibi olmuş oluyor.)
ymir tüm haklarını gfye devretti ymirin bi hakkı yok oyunda
 
ymir tüm haklarını gfye devretti ymirin bi hakkı yok oyunda

Direkt olarak wikipedia'dan

Metin2 , orijinal olarak Ymir Entertainment (şu anda Webzen Games'e aittir) tarafından geliştirilen ve orijinal olarak 2004'te Kore'de piyasaya sürülen Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunudur (MMORPG). O zamandan beri birçok Avrupa ülkesinde ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yayınlandı. Gameforge 4D GmbH tarafından. Asya dillerinde başka sürümler de mevcuttur .
 
Benim bildiğim şu şekilde eğer yanlışsa düzeltin lütfen, ymir oyunun yapımcısı tüm assetler onlara ait gf ise yayıncı. Pvp server olayında siz asıl m2 oyununa karşı çıkmaktasınız zaten belirli seviye kitleye eriştiğinizde tepenize binerler 100 200 kişi için gf kaideye bile almaz. Yayın hakları GF nin elinde ancak tüm assetler ymire ait. Siz bir pvp açtığınızda GF karşısında yayın yapmış oluyorsunuz. Karşınızda GF var ancak assetleri kullanarak bir oyun tasarlamak bambaşka bir olay, ymirin el atmasını geçtim, unreal kullanımında bile bu duruma karşı bir madde vardır (Bilmiyorum ama mantıklı geliyor. Çünkü gene emin olmamakla birlikte benim bildiğim unreal engine kullandığınızda da unityden farklı olarak epic game oyununuzda hak sahibi olmuş oluyor.)
Ymirin veya gf nin çok disiplinli olduğunu sanmıyorum. Hatta bana sorarsanız tamamen umursamıyorlar.
Olaya disiplin boyutundan bakarsak 100 200 kişi bile çok fazla bir sayı. Mesela şöyle bir örnek vereyim, youtube da bir videonun içinde herhangi bir yerinde kullanılan 3-5 saniyelik bir ses alıntısı(müzik) eğer bir telif hakkına tabii ise anında youtube tarafından gerekli işlemler yapılıyor. Yani kısacası o saniyelik müzikten bile para kazanmamızı engelliyor.

Ymir veya gf fark etmeksizin, sorumlusu kimse bugüne kadar hiç bir şekilde bu konuda bir dava falan gündeme getirmedi. 100-200 kişiyi tek bir server için düşünürsek evet çok çok az, ancak yıllara ve o yıllar içinde açılan pvp lere çarpacak olursak, söz konusu olan firmayı ciddi zarara uğratacak bir değer çıkıyor ortaya. Ki sadece 100-200 kişi ile hesapladık..tek başına+1000 +2000 userli serverleri de düşünecek olursak gerçekten büyük zarar. Böylesi bir zararı kapatıp yada kapatmaya çalışıp, kendi kazancına sahip çıkmak varken neden hiç bir müdahele yok? sorusu da ayrıca düşündürüyor insanı. Sonuçta yayın olarak da olsa, farklı bir oyun olarak da olsa firmanın kendisine ait olan dosyalarla yine kendilerine kafa tutuyoruz ve hem user hemde para kaybı yaşatıyoruz.
 
Ymirin veya gf nin çok disiplinli olduğunu sanmıyorum. Hatta bana sorarsanız tamamen umursamıyorlar.
Olaya disiplin boyutundan bakarsak 100 200 kişi bile çok fazla bir sayı. Mesela şöyle bir örnek vereyim, youtube da bir videonun içinde herhangi bir yerinde kullanılan 3-5 saniyelik bir ses alıntısı(müzik) eğer bir telif hakkına tabii ise anında youtube tarafından gerekli işlemler yapılıyor. Yani kısacası o saniyelik müzikten bile para kazanmamızı engelliyor.

Ymir veya gf fark etmeksizin, sorumlusu kimse bugüne kadar hiç bir şekilde bu konuda bir dava falan gündeme getirmedi. 100-200 kişiyi tek bir server için düşünürsek evet çok çok az, ancak yıllara ve o yıllar içinde açılan pvp lere çarpacak olursak, söz konusu olan firmayı ciddi zarara uğratacak bir değer çıkıyor ortaya. Ki sadece 100-200 kişi ile hesapladık..tek başına+1000 +2000 userli serverleri de düşünecek olursak gerçekten büyük zarar. Böylesi bir zararı kapatıp yada kapatmaya çalışıp, kendi kazancına sahip çıkmak varken neden hiç bir müdahele yok? sorusu da ayrıca düşündürüyor insanı. Sonuçta yayın olarak da olsa, farklı bir oyun olarak da olsa firmanın kendisine ait olan dosyalarla yine kendilerine kafa tutuyoruz ve hem user hemde para kaybı yaşatıyoruz.
Çok küçük çaplı düşünüyorsunuz, 1000 kişilik bir server GF'nin karşısında çerez burada milyonlardan bahsediyoruz. Elbette 10k -20k'lı rakamlara ulaşıldığında dikkat çekmeye başlarsınız. Ki o zaman işlemler başlar. 1000 2000 bu rakamlar karşı tarafın açacağı davaların dosya masraflarına karşı gelmez. Kapatılan o büyük çaplı serverları görüyoruz.(Takip etmiyorum sadece duyduklarım ve forumlarda okuduklarım.) Ki GF sadece yayıncı yani yayın hakları şuan GF'de bir pvp servera webzen bir yaptırım uygulayamaz çünkü yayın hakları yok. Ancak assetler başka bir projede kullanılacak olursa o zaman söz hakları oluyor, bundan bahsediyorum. Elbette küçük çaplı fanart bir oyun projesi için kolları sıvamayacaklardır. Ancak bu oyun bir seviyeye gelirse, büyük bir proje olursa, muhattap alınırsınız. Oyunu bitirip forumda küçük bir kitleye hitap edercesine yasal taraf olmadan elbette paylaşabilirsiniz. Burası internet dünyası engellenemez ancak bir publisher şirket kurup vites arttırırsanız, hop hemşerim derler. Benim görüşüm bu yönde.
 
Geri
Üst