Yardım Source taraflı mob drop problemi

  • Konuyu açan Konuyu açan faruk07
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 11
  • Gösterim Gösterim 568
Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

faruk07

Üye
Üye
Mesaj
130
Çözümler
2
Beğeni
70
Puan
699
Ticaret Puanı
0
Merhabalar
Sunucuda herhangi bir slottan mavi çelik kyanit zırh silah kısacası item protoda bulunan eşyalar rastgele düşebiliyor. Mob_drop_item içerisinde bir problem yok @Trashy ile teyit ettik kuvvetle muhtemel kaynak kodları tarafında bug var. Daha önce böyle bir sorun yaşamış, görmüş, duymuş, çözümlemiş olanınız var mı? Benim için çok büyük önem arzediyor. Lütfen konu hakkında bilgisi olan ulaşabilir mi?
 
mob_proto.txt ve item_proto.txt yükler misin
Ayrıca common_drop_item.txt vs. kontrol ettin mi?
 

Dosya Eklentileri

common_drop_item.txt, syserr
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
Öncelikle syserr dosyası 335 mb. Notepad++ açamıyor çok büyük olduğundan.
Eğer bu syserr dosyası güncel ise, muhtemelen şişme yapıyor.

Ayrıca mob proto dosyası baya bir yıpranmış gibi geldi bana, bazı mobların localeName sütunu pert olmuş. İtem protoyu göremedim ama sanıyorum onda da durum aynıdır. Eğer durum böyleyse temiz official bir mob_proto ve item_proto ile tekrar dene.
Bu hali ile okuma sorunu oluşuyor olabilir, en azından denemeye değer diye düşünüyorum.
 
Öneriniz için öncelikle teşekkür ederim. Hatalı droplar yaklaşık 700-800 online oyuncunun 20 30 una düştü ve kaç saatte düştüğünü bilmiyorum. Şuan da online yok bu şekilde test etmem kesin bir sonuç çıkarmayacaktır maalesef.
 
Öncelikle syserr dosyası 335 mb. Notepad++ açamıyor çok büyük olduğundan.
Eğer bu syserr dosyası güncel ise, muhtemelen şişme yapıyor.

Ayrıca mob proto dosyası baya bir yıpranmış gibi geldi bana, bazı mobların localeName sütunu pert olmuş. İtem protoyu göremedim ama sanıyorum onda da durum aynıdır. Eğer durum böyleyse temiz official bir mob_proto ve item_proto ile tekrar dene.
Bu hali ile okuma sorunu oluşuyor olabilir, en azından denemeye değer diye düşünüyorum.
Biraz düşündüm de mob item protolarda yıpranma durumunda bir sorun olacaksa doğrudan itemin veya mobun kendisinde sorunlar oluşması gerekmez mi örneğin fazladan hasar vurur vs. Ve eski de olsa bu şekilde önceden de şimdi de birçok kişi tarafından kullanıldı ama böyle sorun yaşayanı görmedim. Bu dosyalarda olan hataların dropları etkilememesi gerekir kanaatimce yine de siz daha iyi bilirsiniz. Mob drop da görüldüğü gibi temize çekilmiştir.
 
Metin2 de tek bir okuma mantığı yok maalesef. Protoların okunma şekli ile mob_drop_item gibi txtlerin okunma şekli farklıdır.
Buna bağlı olarak, benim kastettiğim şey zaten protoların okunması yönünde değildi, diğer txtlerin okunması yönündeydi.
Benim bu söylediğim sadece bir varsayımdan ibarettir, bununda dayanağı zamanında bunu bir yerde okumuş olmam.

Şöyle ki; mob_proto.txt deki item isimlerinin yazıldığı sütun, mob_drop_item.txt gibi dosyaların sağlıklı okunmasını olumsuz yönde etkileyebiliyor denilmiş. Senin mob_proto dosyasında da ilk defa gördüğüm isim tanımlamaları mevcut. Mesela;
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
7063    ......    S_KNIGHT    MONSTER    MELEE    57    100    AGGR    0    DESERT        0    outlaw    0    73    55    37    18    115    140    5542    7    7    17150    25725    20243.6    65    110    120    100    2000    150    0    0    0    0    0    0    5    5    15    15    15    15    15    0    10    20    0    0    0    15    2.May    0    0        0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0

Böyle bir şeyi hiç yaşamadım tabiki, ama eğer bir event,quest,kaynak kodu(itemlerin kodu srcde yoksa) veya başka bir txt buna sebep olmuyorsa, sorunu bu gibi ince detaylarda aramak gerek diye düşünüyorum.

Online serverda bunları deneme şansın yoksa oyunu olduğu gibi local servere kurup deneyebilirsin. Ya da benzeri denemeler de yapabilirsin.
Sorunu tespit edip çözdüğünde ise sunucuya uygularsın.
 
Metin2 de tek bir okuma mantığı yok maalesef. Protoların okunma şekli ile mob_drop_item gibi txtlerin okunma şekli farklıdır.
Buna bağlı olarak, benim kastettiğim şey zaten protoların okunması yönünde değildi, diğer txtlerin okunması yönündeydi.
Benim bu söylediğim sadece bir varsayımdan ibarettir, bununda dayanağı zamanında bunu bir yerde okumuş olmam.

Şöyle ki; mob_proto.txt deki item isimlerinin yazıldığı sütun, mob_drop_item.txt gibi dosyaların sağlıklı okunmasını olumsuz yönde etkileyebiliyor denilmiş. Senin mob_proto dosyasında da ilk defa gördüğüm isim tanımlamaları mevcut. Mesela;
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
7063    ......    S_KNIGHT    MONSTER    MELEE    57    100    AGGR    0    DESERT        0    outlaw    0    73    55    37    18    115    140    5542    7    7    17150    25725    20243.6    65    110    120    100    2000    150    0    0    0    0    0    0    5    5    15    15    15    15    15    0    10    20    0    0    0    15    2.May    0    0        0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0

Böyle bir şeyi hiç yaşamadım tabiki, ama eğer bir event,quest,kaynak kodu(itemlerin kodu srcde yoksa) veya başka bir txt buna sebep olmuyorsa, sorunu bu gibi ince detaylarda aramak gerek diye düşünüyorum.

Online serverda bunları deneme şansın yoksa oyunu olduğu gibi local servere kurup deneyebilirsin. Ya da benzeri denemeler de yapabilirsin.
Sorunu tespit edip çözdüğünde ise sunucuya uygularsın.
Anladım. Mert'in de söylediği gibi sunucu filesi. Kaynak kodları elimde olmadığı için o kısmı eleyemiyorum. Kendileri sürekli src kısmında güncellemeler yapıyor. Sunucu yaklaşık 7 8 ay test aşamasındaydı hiç de böyle bir sorun yaşamadım. Fakat açılışta böyle bir üzücü durum yaşandı benim için büyük zarara uğradım. Şimdi dava için hazırlanıyorum.
 
Üst