Çözüldü Proto güncellemesi sonrası mob_drop_item okunamıyor

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

Kaptan Yosun

Moderatör
Moderatör
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
1.025
Çözümler
35
Beğeni
1.077
Puan
1.339
Ticaret Puanı
0
Selamlar, v24 İtem Proto ve PC Dosyaları Güncellemesi'ni yaptım. Bu güncelleme sonrası mob_drop_item okunamadı. mob_drop_item içini boşaltınca CH'ler açılıyor. Ek olarak mob_drop_item dosyasını 2000. satıra kadar ekleyince de çalışıyor, ancak gerisini ekleyince çalışmıyor. CH1 bu şekilde hata loglayıp kapanıyor.

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
SYSERR: Aug  9 19:07:02 :: ITEM_MANAGER::ReadMonsterDropItemGroup: ReadMonsterDropItemGroup : there is no item 진구미호의상자 : node  : vnum 0
SYSERR: Aug  9 19:07:02 :: CInputDB::Boot: cannot load MOBDropItemFile: locale/common/mob_drop_item.txt

İlgili 진구미호의상자 itemi VNUM'u 50090 olan iteme tekabül ediyor.

mob_drop_item içinde bu kısımda ekli:

Lua (Quest):
Genişlet Daralt Kopyala
Group    진구미호
{
    Type    kill
    Mob    1902
    Kill_drop    1
    1    진구미호의상자    2    100    0
    2    50006    15    30    0
    3    50007    20    40    0
    4    50012    10    15    0
    5    50013    15    20    0
    6    50011    5    5    0
}

ve special_item_group içinde;

Lua (Quest):
Genişlet Daralt Kopyala
Group    진구미호의상자          
{              
    Vnum    50090      
    1    170    1    16    20
    2    250    1    16    20
    3    1120    1    16    20
    4    2180    1    16    20
    5    3150    1    16    20
    6    7150    1    16    20
    7    11290    1    31    20
    8    11291    1    15    20
    9    11490    1    31    20
    10    11491    1    15    20
    11    11690    1    31    20
    12    11691    1    15    20
    13    11890    1    31    20
    14    11891    1    15    20
    15    17204    1    60    20
    16    17205    1    40    20
    17    17206    1    20    20
    18    16204    1    60    20
    19    16205    1    40    20
    20    16206    1    20    20
    21    14204    1    60    20
    22    14205    1    40    20
    23    14206    1    20    20
    24    경험치    500000    100
    25    경험치    700000    60
    26    경험치    1000000    20
    27    돈꾸러미    300000    100
    28    돈꾸러미    500000    60
    29    돈꾸러미    1000000    20
}

şeklinde, item_proto'da ise;

Lua (Quest):
Genişlet Daralt Kopyala
50090    진구미호의상자    ITEM_GIFTBOX    UNK23_1    1    NONE    ITEM_STACKABLE    NONE    NONE    0    0    0    0    0    LIMIT_NONE    0    LIMIT_NONE    0    APPLY_NONE    0    APPLY_NONE    0    APPLY_NONE    0    3    0    0    0    0    0    0    0    0

şeklinde ekli. Sorun ne olabilir?
 

Dosya Eklentileri

Son düzenleme:
Eski haline getirdiğinizde aynı hatayı alıyorsan sorun serverde değil, mob_drop page endinginde. Windows değil Unix page ending yapmalısın dosyayı. Aynı şey bana da oldu. Mob_drop kaynaklı bir sorun değil
bunu nasıl yapacağım bilgim yok kısaca anlatabilirmisiniz ?
 
Ben eski yedekten dosyayı geri yükleyince farkettim, notepad++'da sağ alt kısımda Windows CR LF yazar oraya tıklayıp Unix yapabilirsin
Adsız.webp


yine okumadı bende ama :/
 
O zaman muhtemelen protoreader'i eski haline getiremedin ya da eski protoları kullanmayı unuttun. Ben yeni Proto değerlerini defineli eklediğim için defineyi kapatıp db'yi eski protolarla çalıştırınca mob_drop dosyasını da okuyor.
hmm peki defileli ekleyip defineyi iptal ettiğimde item protoda sorun çıkarmı mesela bu item efsunları yada yeni item typları gibi
 
Defineyi kapatıp yeni protoyu kullanamazsınız, tabiki eski protoyu kullanmalısınız
o kadar ekledikten sonra bi anlamı kalmıyor :D

neyse ben yine mob_drop_item.txt den devam edeyim orjinalu10 ile paylaştığınızın 4250. satıra kadar geldim buraya kadar açılıyor chler ondan sonrası eklenildiğinde hata veriyor tam olarak hatayı veren yeri bulduğumda konuya yazarım teşekkür ederim 100 satır 100 satır kontrol ediyor :D
 
@Kaptan Yosun
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
70251
70252
70253
70254

bu kodları mob_drop_item.txt dosyasından kaldır proto güncellemesi ile birlikte şuan sorun çözdüldü bende.
bu itemler yeni item_proto.txt de bulunmadığı için hata veriyormuş :D
 
Çözüm
@Kaptan Yosun
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
70251
70252
70253
70254

bu kodları mob_drop_item.txt dosyasından kaldır proto güncellemesi ile birlikte şuan sorun çözdüldü bende.
bu itemler yeni item_proto.txt de bulunmadığı için hata veriyormuş :D
Mutlaka deneyip yazacağım
 
@Kaptan Yosun
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
70251
70252
70253
70254

bu kodları mob_drop_item.txt dosyasından kaldır proto güncellemesi ile birlikte şuan sorun çözdüldü bende.
bu itemler yeni item_proto.txt de bulunmadığı için hata veriyormuş :D
Sorun gerçekten de buymuş mevzu bahis itemler bunlar;

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
70251    Kırmızı Ot
70252    Mavi Ot
70253    Yeşil Ot
70254    Mor Ot

ancak bunlar kesin düşsün diye weight'leri çok yüksek(10000). Satırı doğrudan silerseniz normalde nadiren düşmesi gereken diğer itemler çok yüksek ihtimalle düşer. Kesin düşmesi gereken başka bir şey bulmak veya bu itemleri geri eklemek gerek

Çok sağol, bir gizemli hata daha çözüme kavuştu.

@MT2Dev oyuna gerekli kontrolleri ekleme konusunda uzman olduğun için aklıma sen geldin direkt. mob_drop_item dosyasında protoda var olmayan bir eşya varsa, sadece "mob_drop_item okunamadı" diye hata vermektense okunamayan item vnumu ile beraber bir syserr loglamasını sağlamak gerek, ancak sen yaparsın, eğer ilgini çekerse diye bir fikir sadece :matrix:
 
Son düzenleme:
Sorun gerçekten de buymuş mevzu bahis itemler bunlar;

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
70251    Kırmızı Ot
70252    Mavi Ot
70253    Yeşil Ot
70254    Mor Ot

ancak bunlar kesin düşsün diye weight'leri çok yüksek(10000). Satırı doğrudan silerseniz normalde nadiren düşmesi gereken diğer itemler çok yüksek ihtimalle düşer. Kesin düşmesi gereken başka bir şey bulmak veya bu itemleri geri eklemek gerek

Çok sağol, bir gizemli hata daha çözüme kavuştu.

@MT2Dev oyuna gerekli kontrolleri ekleme konusunda uzman olduğun için aklıma sen geldin direkt. mob_drop_item dosyasında protoda var olmayan bir eşya varsa, sadece "mob_drop_item okunamadı" diye hata vermektense okunamayan item vnumu ile beraber bir syserr loglamasını sağlamak gerek, ancak sen yaparsın, eğer ilgini çekerse diye bir fikir sadece :matrix:
Bu fikir olsaydı 6500 kalem kodu 100 satır 100 satır kontrol etmezdim 😁😁😁
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst