- Mesaj
- 805
- Çözümler
- 41
- Beğeni
- 2.273
- Puan
- 1.679
- Ticaret Puanı
- 0
Metin2 ''SYSSER'' Hataları ve Çözümleri
Sebep: Bu hatanın sebebi data/monster içine hata veren mobun clientteki klasörünü atmanızdır.SYSERR:LoadMotion: cannot find accumulation data in file 'data/monster/xxxx2/run-dead,special vb..msa'
Çözüm: Bu klasörün içindeki herşeyi silin.Sadece motlist.txt kalsın motlist.txt içindekileri silin.
SYSERR:BlueDragon_GetSkillFactor: BlueDragon: wrong key table sura
SYSERRead: DragonLair: Dragon killed by nobody
Sebep: Bu Hata settings.lua içinde Ejderhanın Ayarlarının olmaması eksik olmasıdır.
Çözüm: settings.lua / indirerek locale/turkey/ içine atın.
SYSERR:Click: CQuestManager::Click(pid=72682, target_npc_name=npc_adi) - NOT EXIST NPC RACE VNUM[Vnum]
Sebep: locale/turkey/quest/ içinde questnpc.txt içinde olmaması.
Çözüm: locale/turkey/quest/questnpc.txt/ içine giriyoruz.En alt satıra geliyoruz npc_adi yazan yerdeki adi [Vnum] yazan yerdekileri alarak
örneğin hata veren npc olay yardimcisi olsun.
9004 olay_yardimcisi
giriyoruz kaydetip çıkıyoruz.
Sebep: usr/game/share dizinindeki gamelerin aynı olmaması.İnternet Crashleri.SYSERRrocess: FDWATCH: peer null in event: ident 20
Çözüm: usr/game/share içindeki gameyi masaüstüne atın.Adını auth yapın.Ordaki authu silip yeni yaptığınızı atın.Auth
/usr/game/g1/auth içindede olabilir. ve dif ekleyin
Sebep: mob_proto gold_min'in gold_max'tan yüksek olması.SYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 68100 -> 51100 char_battle.cpp 638
Çözüm: mob_proto girip gold_min'in gold_max'tan düşük olmasını sağlamak. Elle veya aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.
Query kodu ; update mob_proto set gold_min = 100 where gold_min > gold_max
SYSERR:GetUniqueHpPerc: Unknown Key : adı-no
IsUniqueDead: Unknown Key or Dead : adı-no
Sebep: Quest Hatasıdır.
Çözüm: Questte sahte metin yaparsınız. Orayı yanlış veya eksik yazmışsınızdır.
Sebep: At üzerinde ninja ok yağmuru skilli hatası.SYSERRperator(): Unknown skill attr type 0 vnum 140
Çözüm: skill_proto.sql / indirerek navicattan "player" tablosunda execute yapıyoruz.
SYSERR:Cant Load Threewaywar Settings File
Sebep: locale/'den sonra birşey olmaması navicat "common > locale" içinde locale kısmının boş olması locale/'den sonrasıyla eşleşmemesi
gameden o kısmın düzenlenmesi.
Çözüm: Navicat girin. "common > locale" girip locale yerine turkey yazın. Filezilla açın. "usr/game/share/locale" gelin orda turkey diye klasör açıp map
quest vb.buraya atın. Gamede turkey diye araştırın. Bulunamazsa turkey editlenmiştir.
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt RUN komutu olmaması.SYSERR:GetMoveMotionSpeed: cannot find motion (name npc_adi race npc_vnum mode 0)
Çözüm: 03.msa motlist.txt açarak ;
GENERAL RUN 03.msa 100 / Ekleyin. Ekledikten sonra kendinize göre düzenleyin.
CONFIG açarak CHECK_MULTİHACK: 0 yapın.
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt olmaması.YSERR: GetMotionFileName: Motion: npc_adi have not motlist.txt vnum(Vnum)
Çözüm: mob_proto girin (Vnum) yazan yerde mobun kodu yazar onu araştırın azcık yana kaydırın Folder yazar oraya bir ad yazın.
data/monster içinde gelerek yazdığınız adda klasör açın. motlist.txt açın ve boş bırakarak kaydedin.
Bu syserr hatasını kesicektir. Fakat motion speed verecektir. Diyorsanız hiç biriyle uğraşamam: tıkla indir new_fix.rar
indirip data/monster atın mob_protoda Hata veren kodları aratarak Folder yerine fix_server yazın. 2 Sorunda çözülür.
Sebep: PİD Yazamaması.SYSERR: Packet: desc buffer mem_size overflow. memsize(131072) write_pos(131064) iSize(24)
Çözüm: Düzenli log silen bir script yapmak.
Sebep: Bu Hata 3 Şekilden Kaynaklı. İlk Olarak server_attr Filesden Settings.txt'daki mapsize Karşısındaki 6 6 Gibi Yazılardan Kaynaklıdır. Onların Uyumlu server_attrleri var. İkincisi NPC Sabitlerken Hata Yapmışsınızdır. 3.sü Map Sayısı 32 Aşmıştır ve Hata Vermektedir.SYSERR: Assertion failed: (m_pkAttribute != NULL), function GetAttribute, file sectree.cpp, line 199.
Çözüm: Hata yaptığınız mapi düzeltmek hala düzelmediyse core bölmek.
Sebep: Son eklenen mobu yanlış eklemişsiniz.SYSERR: Process: FDWATCH: peer null in event: ident 21
Çözüm: Mobu düzgün eklemek data/monster kısmındaki mob adını bularak düzeltmek.
Sebep: Coreyi iki defa başlatmaktan olur.SYSERR:socket_bind: bind: Address already in use
Çözüm: start.sh yi tek sefer kullanın. Önemli bir hata değildir.
Sebep: Db portuna bağlanamamak.SYSERR:socket_connect: HOST localhost:15000, could not connect.
Çözüm: 2089M game kullananlarda böyle bir sorun yoktur. 2010 ilk game kullananlar db portunu değiştirebilir.
usr/game/g1/db içinde CONF dosyasından. Girdikten sonra channel1 içindeki CONFIG db_portta düzeltilir.
Sebep: locale_string.txt içindeki çevirmeyi bulamaması.SYSERR:locale_find: LOCALE_ERROR: "Çince Yazı";
Çözüm: locale_string açılır ve aşağıdaki örnekten bakılarak düzeltilir.
locale_find: LOCALE_ERROR:
" %s ´Â ±ºÁÖ·Î ÀÔ¸íÇÒ¼ö ¾ø½À´Ï´Ù .";
Örnek yukarıdaki hatayı aldık.
Hatayı locale_string.txt dosyasında bulup Türkçeye çeviriyoruz.
" %s ´Â ±ºÁÖ·Î ÀÔ¸íÇÒ¼ö ¾ø½À´Ï´Ù .";
"Hükümdar %s olarak gidemezsiniz ";
Bu şekilde hem Türkçe hem Çince olarak eklendiğinde sorun düzeliyor.
Sebep: Regen-npc-boss-stone.txt İçinde Bir VNUM Yazan Yerdeki Mobun Olmadığını Gösterir.YSERR:regen_load: No mob data by vnum (vnum)
SYSERR:SpawnMob: SpawnMob: no mob data for vnum (vnum)
Çözüm: Tüm maplerin içinde bu kodu araştırarak bulmak ve silmek gerekir. Diğer bir çözümü ise mob_proto içinde yeni bir sütun oluşturulur ve VNUM kısmında yazan numara ordaki VNUM yerine yapıştırılır ve sorun çözülür.
Sebep: Efsun ayarlamaSYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 0 -> -1, item_attribute.cpp 375
Çözüm: item_attr ve item_attr_rare İçinde Hata Yaptığınızı Gösterir.Navicat girerek düzeltin.
Sebep: İtemi bulamaması.SYSERR:ItemLoad: cannot create item by vnum 50124 (name Adı id **)
Çözüm: ** ID'li itemin item_protoda olmadığını gösterir. İki çözümü vardır. item açarız ve içinde ** VNUM'lu itemi ararız ve sileriz. İkinci ise item_protoda o itemin ID'sinde item yapmaktır.
Sebep: refine_proto dönüştürme yaparken hata yapılması.SYSERRoRefineWithScroll: REFINE : Unknown refine scroll item. Value0: 1
Çözüm: Bu Hata İtemin Dönüşürkenki İstediği İtemden Kaynaklıdır.
Örneğin 65 silahını 80e çevirirken item istedi ama bu item item_protoda kayıtlı değil. Bundan dolayıdır.
Çözümü o itemi refine_protoda aramaktır. Diğer yöntemi yapamayız çünkü o itemi isterse oyuncu bulamaz oyunda yoktur.
Query: SELECT pid, name, date FROM monarch_candidacy a, player b where a.pid = b.idSYSERRirectQuery: AsyncSQL:irectQuery : mysql_query error: Column 'name' in field list is ambiguous
Sebep: Monarch yaparken hata
Çözüm: Hex ile uzun uzun çözebiliriz. Bunun yerine direk DB indirebilirsiniz, tıkla indir silentcore.rar
slientdb'nin adını db yapın. slientcore kalsın. Yaptıktan sonra db nerde ise genelde /usr/game/share olur oraya atın eskisini silin.
veya usr/game/g1/db içindede olabilir.
Sebep: 2010 Files geçerkenki hatalar.SYSERR:InitializeItemTable: query error: SELECT vnum, type, subtype, name, gb2312name, gold, shop_buy_price, weight, size, flag, wearflag, antiflag, immuneflag+0, refined_vnum, refine_set, magic_pct, socket_pct, addon_type, limittype0, limitvalue0, limittype1, limitvalue1, applytype0, applyvalue0, applytype1, applyvalue1, applytype2, applyvalue2, value0, value1, value2, value3, value4, value5 FROM item_proto ORDER BY vnum
Çözüm: 2010 Files DB ayarlamasında sık karşılaşılır ve oyunu açtırmaz. Çözümü ise item_proto üzerinde sağ tıklayarak "design table" seçeneğini seçmek. orada yazan
gb2312name 'yi locale_name yaparsanız sorun Kalmaz.
TÜM SQL HATALARI[LOGLAMA]
SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Table 'log.loginlog2' doesn't exist (query: SET @i = (SELECT MAX(id) FROM loginlog2 WHERE account_id=1 AND pid=41264) errno: 1146)
SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Unknown column 'account_id' in 'field list' (query: REPLACE INTO levellog (name level time account_id pid playtime) VALUES('XXX' 53 NOW() 179286 108772 28) errno: 1054)
SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Table 'log.cube' doesn't exist (query: INSERT DELAYED INTO cube (pid time x y item_vnum item_uid item_count success) VALUES(102480 NOW() 856670 252046 5082135827729 10 1) errno: 1146)
Sebep: Log kaydedememe.
Çözüm: Bu tür tüm tablo hataları için mysqlden "log" DB'sine gidin ve CTRL+A yaparak hepsini silin. ardından filezilladan "/var/db/mysql/log" içine girerek temizleyin. mysql kısmına dönerek izinleri 777 yapın. şimdi navicata mysqle geri dönün ve "log" üstünde sağ tıklıyarak "execute SQL file" seçeneğine basıp "fix_log.sql" dosyasını seçin.
Tıkla indir fix_log.sql
Sebep: shopshop_item hatası.SYSERR: SetShopItems: Shop: no item table by item vnum #249
Çözüm: bu hatada "shop_item" içinde 249 iteminin olduğunu fakat bu itemin item_protoda olmadığını gösterir. "shop_item" içinde 249 aratarak veya kendi "syserr"sinizin içinde yazanı aratarak silin ve bu sorun ortadan kalkacaktır.
Sebep: Map hatası.SYSERR: ForAttrRegionFreeAngle: SECTREE_MANAGER::ForAttrRegion - Unhandled exception. MapIndex: xxx
Çözüm: xxx adlı map indexinin "attr"leri değiştirilmiş eski bir filesden alınarak düzeltilebilir.
Sebep: command_log'a loglama yapamaması.SYSERR: Process: SEQUENCE 46694400 mismatch 0xaf != 0x0 header 254
SYSERR: Process: SEQUENCE_LOG [UNKNOWN]
Çözüm: Bu hata gm oyundan kod yazdığı zaman comman_log'a kaydederken hata vermesinin sonucudur. Tabloda hata yoktur ama verir. çözümü için DIFF paylaşılmıştı.
Sebep: gm_hostta ip olmaması.SYSERR: __GetHostInfo: __GetHostInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mIP FROM gmhost)SYSERR: __GetAdminInfo: __GetAdminInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mID,mAccount,mName,mContactIP,mServerIP,mAuthority FROM gmlist WHERE mServerIP='ALL' or mServerIP='ip_adresi')
Çözüm: Bu hata gmhost içinde ip olmadığından kaynaklanıyor. gmhosta ip adresinizi girerseniz sorun kalmayacaktır.
Sebep: QuestSYSERR: RunState: LUA_ERROR: locale/turkey/quest/object/state/hair:162: attempt to index field `?' (a nil value)
Çözüm: Bu bir quest hatasıdır. size nerde olduğunu anlatmaktadır. Oraya gidip questteki hatayı düzeltin.
Sebep: Map_spawnSYSERR: SpawnGroupGroup: NOT_EXIST_GROUP_GROUP_VNUM(2595) MAP(200)
Çözüm: group_group.txt içinde 2595 bulamamasından kaynaklıdır. Burda map index içinde 200 arayarak karşısındaki mape gidin ve kodu silin. Hata çözülecektir.
Sebep: GameSYSERR: socket_connect: HOST 220.95.239.40:7120, could not connect.
Çözüm: Bu hata normal 2010 gamede olur. Çözümü 2089M kullanmaktır. authu kendi gamenizle değiştirin.
Sebep: item_protoSYSERR: number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 700 -> 71, char_skill.cpp 1030
Çözüm: Bu hata item_proto value1'in value2'den yüksek olmasıdır. value1 düşük value2 yüksek olmalı.
Sebep: setting.txtSYSERR: Nov 17 09:14:59 :: LoadSettingFile: cannot open file: locale/turkey/map/metin2_map_xxx/Setting.txt
Çözüm: Eklediğiniz map içindeki setting.txt baş harfini büyük yazın yani: setting.txt bunu Setting.txt yapacaksınız.
Sebep: Map eklerken hataSYSERR: Nov 17 09:14:59 :: Boot: cannot load MapIndex: locale/turkey/map/index
Çözüm: Eklediğiniz mapi yanlış eklemişsiniz. Yukarıda yazanlardan birtanesi alıp kopyalayın ve düzenleyin bu hata map içindeki settingtown vb. hata yaptığınızdan dolayıda verebilir. Onların baş harfini büyük yazın.