- Mesaj
- 20
- Çözümler
- 1
- Beğeni
- 36
- Puan
- 673
- Ticaret Puanı
- 0
Başlarken
Fırtına Bulutları Toplanıyor
Karanlık günler geliyor. Avrupa'da, Hitler'in gücü pekişmiştir ve onun dikkati giderek Almanya sınırlarının dışına çekilir. Mussolini'li İtalya'nın cesurca maceralara atılması, bu sırada Japon İmparatorluğu Çin'e saldırmak için hazır bekliyor. Geçenki Dünya Savaşı'ndan üstünden neredeyse 20 yıl geçti ve Dünya'ya yine benzin dökülmüş. Tek bir kıvılcım Dünya'yı yok edebilir. 1 Haziran 1936
Blitzkrieg
Son yıllarda Dünya Asya ve Avrupa'da birkaç yeni savaşın çıkmasını gördü. İspanya an itibariyle milliyetçiler tarafından yönetiliyor ve Japonya toprak için hem Sovyetler hem de Çin ile savaştı. Çin ile olan savaş Japon için daha başarılıydı. Almanya ve Sovyetler arasındaki yeni saldırmazlık antlaşması Avrupa'nın kalanı için kötü haber olabilir. 14 Ağustos 1939
Oyuna başlangıç noktasında iki seçenek ile karşı karşıyayız. Seçeneklerden biri 1 Haziran 1936'da Gathering Storm (Fırtına Bulutları Toplanıyor) adı altına büyük savaşın en başından yolculuğumuza başlatacak iken diğer seçenek ise 14 Ağustos 1939'da Almanya Avrupa'nın üzerinde döktüğü benzine her an bir kıvılcım atabileceği zamana gönderiyor.
Ülke Seçimi,
Tarihçe
Osmanlı İmparatorluğu'nun küllerinden Türkiye Cumhuriyet doğdu. Türk bağmsızlığı, 1923 Milli Seferinde kan ve kurşunlarla kazanıldı ve bu mücadele sonuna kadar haklı olduğu halde Türk halkının bedeli ağır bir şekilde devam ediyor.
Dindar muhafazakarlar iç bölgeleri rahatsız ediyor ve ülke çapındaki modernizasyon çabalarına en sert şekilde direnirken, Kürt milliyetçileri ülkenin doğusunda büyük tahribatlar yaratıyor. Büyük Lider Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk ülkeyi birleştirmeli ya da meşaleyi sorunları çözebilecek bir lidere vermelidir.
Fransa, Amerika, Birleşik Krallık, Nazi Almanyası, İtalya, Japonya, Sovyetler Birliği gibi ikinci dünya savaşında önemli roller oynamış ülkelerin yanında içerisinde Türkiye'nin de bulunduğu 25 ülke de seçilebilir düzeyde. Bazı ülkelerin kendilerine ait Odakları, Hedefleri, tarihe dayalı buff ya da debuffları bulunmakta. Sizde öyle düşünürsünüz ki bu tip ülkeler oyun zevki açısından daha iyi durumda.
Custom Games Rules: Bu kısmı basit bir şekilde anlatacak olursam, oyundaki büyük ülkelerin gücünü buradan ayarlayabiliyor, oyunda ki savaş, barış gibi politik konuların sınırlarını, gerekliliklerini değiştirebiliyor, AI tarafından yönetilen ülkelerin izleyecekleri odakları belirliyorsunuz.
Ironman Mode: Başarımlar için kullanılan bir seçenektir. Kayda geri dönüp seçiminizi veya bir olayı değiştirmenizi engeller ve bilgisayarınızı çok yorar.
Historical AI Focuses: AI tarafınan yönetilen ülkelerin tarihsel odaklara göre mı yoksa kafasına göre ilerlemesi ile ilgili olan seçenektir. Tadı her zaman tarihsel odaklardan ilerlemesinde çıkar diye düşünüyorum ancak çeşitli sürprizlerle karşılaşabilmek için bu tiki kaldırabilirsiniz de.
Ironman Mode: Başarımlar için kullanılan bir seçenektir. Kayda geri dönüp seçiminizi veya bir olayı değiştirmenizi engeller ve bilgisayarınızı çok yorar.
Historical AI Focuses: AI tarafınan yönetilen ülkelerin tarihsel odaklara göre mı yoksa kafasına göre ilerlemesi ile ilgili olan seçenektir. Tadı her zaman tarihsel odaklardan ilerlemesinde çıkar diye düşünüyorum ancak çeşitli sürprizlerle karşılaşabilmek için bu tiki kaldırabilirsiniz de.
Oyun Arayüzü ve Genel Bilgiler:
Gerçek hayatta politikadan nefret edebilirsiniz. Hearts of Iron IV de ise öyle bir lüksünüz yok. Ülkeniz için sağlıklı bir politika yapmalısınız. Genel olarak politika bölümünde Odaklar, Milli Ruh, İdeoloji, İşgal / İşbirliği / Kukla Topraklarının Yönetimi, Yasalar & Hükümet, Araştırma & Üretim, Askeri Şura kontrol edilir. Politika yapabilmek için Political Power 'a ihtiyacınız vardır.
Liderler seçimler (demokratik rejimlerde), ideolojiler ve vefatlar nedeni ile değişebilir. Bazı liderler ülkelerine olumlu ya da olumsuz özellikler verir. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK Hearts of Iron IV 'de en fazla olumlu özellik veren liderdir.
Her ülkenin odak ağacı vardır. Büyük ülkeler ile beraber bazı küçük ülkelerinde odakları tarihsel şekilde dizayn edilmiştir. Odaklar ekonomi, endüstri, siyasi, ideoloji, askeri gibi yönlerde sizin seçimleriniz ile ülkenizin ilerlemesini istediğiniz yol ağacıdır. Her odak genelde 70 günde tamamlanır ve günlük olarak 1 Political Power harcar.
Milli ruh ülkenizde geçerli olan özel fikirlerdir. Bu fikirler ülkenin odak ağacı veya belirli olay zincirleri aracılığıyla elde edilebilir. Tarihsel odak ağacı olan ülkelerin Milli Ruhları da o ülkelere özeldir. Milli Ruhlar olumlu ya da olumsuz özellikler verebilir, odaklar ile değiştirilebilir / kaldırılabilir, süreli ya da kalıcı olabilir.
Hearts of Iron IV 'de genel olarak 4 farklı ideoloji vardır: Tarafsız, Demokratik, Faşist, Komünist. İdeolojiler ülkenizin yönetim biçimini belirler, her ideolojinin kendisine özgü kuralları vardır. Örneğin Tarafsız ülkeler %50 Dünya Gerginliği oluşmadan (odaklar ya da ittifak ile yapılan hariç) bir ülkeye savaş açamaz iken faşistler ya da komünistler için bu durum dünya gerginliğine pek bakmaz. İdeolojilere bugünün anayasal partileri gibi de bakamayız. Seçtiğimiz ideoloji o ülkenin adını, bayrağını değiştirebilir. Örneğin:
Tarafsız: Türkiye
Demokratik: Türkiye Cumhuriyeti
Faşist: Milliyetçi Türkiye
Komünist: Türkiye Sosyalist Cumhuriyeti
Kararlar, bir ulusun ideolojiyi değiştirme, sınır savaşları yürütme, siyasi partileri yasaklama, basını sansürleme, kaynak kazma, vb. gibi özel projeler yapmasına olanak sağlar. Bu kararlar genellikle 25 ila 150 political power 'a mal oluyor. Kararlar odak ağaçları ve olaylar arasında bir orta yol.
Bu ülkede, Türk milletinde dinin rolünün bu kadar aniden değiştiğini görmeye tam olarak hazır olmayanlar var. Bu bireylerin ilerlemeye yönelik yürüyüşümüzü engellemelerine izin verilmemesine rağmen, yumuşak bir dokunuşa ihtiyaçları vardır.
Böylesine geniş bir politika oyununda istihbaratın es geçildiğini düşünmeyiniz. Bu istihbarat sistemi bir DLC paketi ile geliyor. Sadece saldırı değil savunma üzerine de kurulu hatta öyle ki kendi ajanınızı yetiştirip onu geliştirebiliyorsunuz. İstihbarat Ajansınızı oluştururken bir isim ve bir logo belirliyorsunuz. Türkiye'de otomatik olarak "Milli Emniyet Teşkilatı" adı geliyor ve tabi ki değiştire de biliyorsunuz. Yine örnek olarak Birleşik Krallıkta "MI5" adı ve logosu geliyor. İstihbarat Bölümünü Savaş Rehberinde anlatmak daha doğru olacaktır. Şimdilik sadece basit kavramlara temel mekaniklere yoğunlaşalım.
Yeni askeri teknolojiler, endüstriyel ya da bilimsel teknolojiler olmadan savaş üstünlüğü sağlamak pekte olası gözükmüyor. Bu bölümde yeni silahlar araştırabilir, yeni tanklara, uçaklara ulaşabilir hatta nükleer teknoloji araştırmaları ile nükleer santraller kurup nükleer bombalar bile üretebiliriz. Burada önemli olan bir kaç unsur var. Teknolojiler tarihsel başlangıç zamanları var. Örneğin 1950 yılının öncesinde Jet Motorlu Uçakları araştırırken süre cezası alıyorsunuz. Diyelim 1950 teknolojisi olan Leopard A tankını araştırmaya 1940 da başlarsak süre farkından dolayı 100 günde tamamlanacak araştırma neredeyse 7-8 yıl alıyor. Elbette bazı teknolojileri diğer ülkelere göre öncelikli araştırmak karlı olabilir. Ama bu bir tank mı ya da uçak mı olmalı? Odaklar, kararlar ve endüstriyel şirketler ile araştırma sürelerini kısaltabiliyorsunuz. Araştırma konusu ekipmanlar konusu altında daha da detaylandırılacaktır.
Ülkeler ile olan ilişkilerinizi görebileceğiniz, ülkeleri coğrafi, ideoloji, ittifak durumu gibi filtreler kullanarak ülkeleri sınıflandırabileceğiniz penceredir.
Son düzenleme: