- Mesaj
- 123
- Çözümler
- 2
- Beğeni
- 116
- Puan
- 774
- Ticaret Puanı
- 0
Merhaba arkadaşlar başlıkta da belirttiğim gibi syser hatalarının nedenlerini ve çözümlerini anlatacağım ya da şöyle diyelim elimden geldiği kadarıyla anlatacağım tam emin olamadığım kısımlarda mantık yürüterek kimi yerde de kesin bilgi kullandım eksiğim hatam varsa belirtin umarım yararı dokunur
Bir önceki konumu okumak için: Oluşabilecek Hatalar,listesi,çözümleri ve nedenleri [FTP,Mysql,Pack]
1.
Sebep: Bu hatanın sebebi data/monster içine hata veren mobun clientteki klasörünü atmanızdır.
Çözüm: Bu klasörün içindeki herşeyi silin.Sadece motlist.txt kalsın motlist.txt içindekileri silin.
2.
Sebep: usr/game/share dizinindeki gamelerin aynı olmaması.İnternet Crashleri.
Çözüm: usr/game/share içindeki game'yi masaüstüne atın.Adını auth yapın. Oradaki auth'u silip yeni yaptığınızı
atın. Auth
/usr/game/g1/auth içindede olabilir. ve dif ekleyin.
3.
Sebep: mob_proto gold_min'in gold_max'tan yüksek olması.
Çözüm: mob_proto girip gold_min'in gold_max'tan düşük olmasını sağlamak. Elle veya aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.
Query kodu ; update mob_proto set gold_min = 100 where gold_min > gold_max
4.
Sebep: Quest Hatasıdır.
Çözüm: Questte sahte metin yaparsınız.Orayı yanlış veya eksik yazmışsınızdır.
5.
Sebep: At üzerinde ninja ok yağmuru skilli hatası.
Çözüm: skill_proto.sql / indirerek navicattan "player" tablosunda execute yapıyoruz.
6.
Sebep: locale/'den sonra birşey olmaması navicat "common > locale" içinde locale kısmının boş olması locale/'den sonrasıyla eşleşmemesi
gameden o kısmın düzenlenmesi.
Çözüm: Navicat girin. "common > locale" girip locale yerine turkey yazın. Filezilla açın. "usr/game/share/locale" gelin orda turkey diye klasör açıp map
quest vb.buraya atın. Gamede turkey diye araştırın. Bulunamazsa turkey editlenmiştir.
7.
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt RUN komutu olmaması.
Çözüm: 03.msa indirip motlist.txt açarak ;
GENERAL RUN 03.msa 100 / Ekleyin. Ekledikten sonra kendinize göre düzenleyin.
CONFIG açarak CHECK_MULTİHACK: 0 yapın.
8.
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt olmaması.
Çözüm: mob_proto girin (Vnum) yazan yerde mobun kodu yazar onu araştırın azcık yana kaydırın Folder yazar oraya bir ad yazın.
data/monster içinde gelerek yazdığınız adda klasör açın. motlist.txt açın ve boş bırakarak kaydedin.
Bu syserr hatasını kesicektir. Fakat motion speed verecektir.
9.
Sebep: PİD Yazamaması.
Çözüm: Düzenli log silen bir script yapmak/bulmak.
10.
Sebep: Bu Hata 3 Şekilden Kaynaklı;
1- server_attr Filesden Settings.txt'daki mapsize Karşısındaki 6 6 Gibi Yazılardan Kaynaklıdır. Onların Uyumlu server_attrleri var.
2- NPC Sabitlerken Hata Yapmışsınızdır.
3- Map Sayısı 32 Aşmıştır ve Hata Vermektedir.
Çözüm: Hata yaptığınız mapi düzeltmek hala düzelmediyse core bölmek.
11.
Sebep: Son eklenen mobu yanlış eklemişsiniz.
Çözüm: Mobu düzgün eklemek data/monster kısmındaki mob adını bularak düzeltmek.
12.
Sebep: Coreyi iki defa başlatmaktan olur.
Çözüm: start.sh yi tek sefer kullanın. Önemli bir hata değildir.
13.
Sebep: Db portuna bağlanamamak.
Çözüm: 2089M game kullananlarda böyle bir sorun yoktur.
2010 ilk game kullananlar db portunu değiştirebilir.
usr/game/g1/db içinde CONF dosyasından. Girdikten sonra channel1 içindeki CONFIG db_portta düzeltilir.
Sorun hala çözülmediyse şuraya bakın: Çözüldü - Server Files Değiştirdim Fakat Açılmıyor
14.
Sebep: Regen-npc-boss-stone.txt İçinde Bir VNUM Yazan Yerdeki Mobun Olmadığını Gösterir.
Çözüm: Tüm maplerin içinde bu kodu araştırarak bulmak ve silmek gerekir. Diğer bir çözümü ise mob_proto içinde yeni bir sütun oluşturulur ve VNUM kısmında yazan numara ordaki VNUM yerine yapıştırılır ve sorun çözülür. Fakat bulup silmek daha sağlıklıdır.
15.
Sebep: Efsun ayarlama
Çözüm: item_attr ve item_attr_rare İçinde Hata Yaptığınızı Gösterir.Navicat girerek düzeltin.
16.
Sebep: İtemi bulamaması.
Çözüm: ** ID'li itemin item_protoda olmadığını gösterir. İki çözümü vardır. item açarız ve içinde ** VNUM'lu itemi ararız ve sileriz. İkinci ise item_protoda o itemin ID'sinde item yapmaktır.
17.
Sebep: refine_proto dönüştürme yaparken hata yapılması.
Çözüm: Bu Hata İtemin Dönüşürkenki İstediği İtemden Kaynaklıdır.
Örneğin 65 silahını 80e çevirirken item istedi ama bu item item_protoda kayıtlı değil. Bundan dolayıdır.
Çözümü o itemi refine_protoda aramaktır. Diğer yöntemi yapamayız çünkü o itemi isterse oyuncu bulamaz oyunda yoktur.
18.
Query: SELECT pid, name, date FROM monarch_candidacy a, player b where a.pid = b.id
Sebep: Monarch yaparken hata
Çözüm: Hex ile uzun uzun çözebiliriz. Bunun yerine direk DB indirebilirsiniz.
slientdb'nin adını db yapın. slientcore kalsın. Yaptıktan sonra db nerde ise genelde /usr/game/share olur oraya atın eskisini silin.
veya usr/game/g1/db içindede olabilir.
19.
Sebep: 2010 Files geçerkenki hatalar.
Çözüm: 2010 Files DB ayarlamasında sık karşılaşılır ve oyunu açtırmaz. Çözümü ise item_proto üzerinde sağ tıklayarak "design table" seçeneğini seçmek. orada yazan
gb2312name 'yi locale_name yaparsanız sorun Kalmaz.
20.
Sebep: shop_item hatası.
Çözüm: bu hatada "shop_item" içinde 249 iteminin olduğunu fakat bu itemin item_protoda olmadığını gösterir. "shop_item" içinde 249 aratarak yani kendi "syserr"sinizin içinde yazanı aratarak silin ve bu sorun ortadan kalkacaktır.
21.
Sebep: Map hatası.
Çözüm: xxx adlı map indexinin "attr"leri değiştirilmiş eski bir filesden alınarak düzeltilebilir.
22.
Sebep: gm_hostta ip olmaması.
Çözüm: Bu hata gmhost içinde ip olmadığından kaynaklanıyor. gmhosta ip adresinizi girerseniz sorun kalmayacaktır.
23.
Sebep: Quest
Çözüm: Bu bir quest hatasıdır. size nerde olduğunu anlatmaktadır. Oraya gidip questteki hatayı düzeltin.
24.
Sebep: Map_spawn
Çözüm: group_group.txt içinde 2595 bulamamasından kaynaklıdır. Burda map index içinde 200 arayarak karşısındaki mape gidin ve kodu silin. Hata çözülecektir.
25.
Sebep: Game
Çözüm: Bu hata normal 2010 gamede olur. Çözümü 2089M kullanmaktır. authu kendi gamenizle değiştirin.
26.
Sebep: setting.txt
Çözüm: Eklediğiniz map içindeki setting.txt baş harfini büyük yazın yani: setting.txt bunu Setting.txt yapacaksınız.
27.
Sebep: Map eklerken hata
Çözüm: Eklediğiniz mapi yanlış eklemişsiniz. Yukarıda yazanlardan birtanesi alıp kopyalayın ve düzenleyin bu hata map içindeki settingtown vb. hata yaptığınızdan dolayıda verebilir. Onların baş harfini büyük yazın.
NOT : Zaten hatalar üzerine bi konu açmıştım fakat o kısmı güncelleyemediğim için ayrı açma gereği duydum
Bir önceki konumu okumak için: Oluşabilecek Hatalar,listesi,çözümleri ve nedenleri [FTP,Mysql,Pack]
1.
PHP:
SYSERR:LoadMotion: cannot find accumulation data in file 'data/monster/(xxmt2)/run-dead,special vb..msa'
Çözüm: Bu klasörün içindeki herşeyi silin.Sadece motlist.txt kalsın motlist.txt içindekileri silin.
2.
PHP:
SYSERR:Process: FDWATCH: peer null in event: ident 20
Çözüm: usr/game/share içindeki game'yi masaüstüne atın.Adını auth yapın. Oradaki auth'u silip yeni yaptığınızı
atın. Auth
/usr/game/g1/auth içindede olabilir. ve dif ekleyin.
3.
PHP:
SYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 68100 -> 51100 char_battle.cpp 638
Çözüm: mob_proto girip gold_min'in gold_max'tan düşük olmasını sağlamak. Elle veya aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.
Query kodu ; update mob_proto set gold_min = 100 where gold_min > gold_max
4.
PHP:
SYSERR:GetUniqueHpPerc: Unknown Key : adı-no
IsUniqueDead: Unknown Key or Dead : adı-no
Çözüm: Questte sahte metin yaparsınız.Orayı yanlış veya eksik yazmışsınızdır.
5.
PHP:
SYSERRperator(): Unknown skill attr type 0 vnum 140
Çözüm: skill_proto.sql / indirerek navicattan "player" tablosunda execute yapıyoruz.
6.
PHP:
SYSERR:Cant Load Threewaywar Settings File
gameden o kısmın düzenlenmesi.
Çözüm: Navicat girin. "common > locale" girip locale yerine turkey yazın. Filezilla açın. "usr/game/share/locale" gelin orda turkey diye klasör açıp map
quest vb.buraya atın. Gamede turkey diye araştırın. Bulunamazsa turkey editlenmiştir.
7.
PHP:
SYSERR:GetMoveMotionSpeed: cannot find motion (name npc_adi race npc_vnum mode 0)
Çözüm: 03.msa indirip motlist.txt açarak ;
GENERAL RUN 03.msa 100 / Ekleyin. Ekledikten sonra kendinize göre düzenleyin.
CONFIG açarak CHECK_MULTİHACK: 0 yapın.
8.
PHP:
SYSER: GetMotionFileName: Motion: npc_adi have not motlist.txt vnum(Vnum)
Çözüm: mob_proto girin (Vnum) yazan yerde mobun kodu yazar onu araştırın azcık yana kaydırın Folder yazar oraya bir ad yazın.
data/monster içinde gelerek yazdığınız adda klasör açın. motlist.txt açın ve boş bırakarak kaydedin.
Bu syserr hatasını kesicektir. Fakat motion speed verecektir.
9.
PHP:
SYSERR: Packet: desc buffer mem_size overflow. memsize(131072) write_pos(131064) iSize(24)
Çözüm: Düzenli log silen bir script yapmak/bulmak.
10.
PHP:
SYSERR: Assertion failed: (m_pkAttribute != NULL), function GetAttribute, file sectree.cpp, line 199.
1- server_attr Filesden Settings.txt'daki mapsize Karşısındaki 6 6 Gibi Yazılardan Kaynaklıdır. Onların Uyumlu server_attrleri var.
2- NPC Sabitlerken Hata Yapmışsınızdır.
3- Map Sayısı 32 Aşmıştır ve Hata Vermektedir.
Çözüm: Hata yaptığınız mapi düzeltmek hala düzelmediyse core bölmek.
11.
PHP:
SYSERR: Process: FDWATCH: peer null in event: ident 21
Çözüm: Mobu düzgün eklemek data/monster kısmındaki mob adını bularak düzeltmek.
12.
PHP:
SYSERR:socket_bind: bind: Address already in use
Çözüm: start.sh yi tek sefer kullanın. Önemli bir hata değildir.
13.
PHP:
SYSERR:socket_connect: HOST localhost:15000, could not connect.
Çözüm: 2089M game kullananlarda böyle bir sorun yoktur.
2010 ilk game kullananlar db portunu değiştirebilir.
usr/game/g1/db içinde CONF dosyasından. Girdikten sonra channel1 içindeki CONFIG db_portta düzeltilir.
Sorun hala çözülmediyse şuraya bakın: Çözüldü - Server Files Değiştirdim Fakat Açılmıyor
14.
PHP:
YSERR:regen_load: No mob data by vnum (vnum)
SYSERR:SpawnMob: SpawnMob: no mob data for vnum (vnum)
Çözüm: Tüm maplerin içinde bu kodu araştırarak bulmak ve silmek gerekir. Diğer bir çözümü ise mob_proto içinde yeni bir sütun oluşturulur ve VNUM kısmında yazan numara ordaki VNUM yerine yapıştırılır ve sorun çözülür. Fakat bulup silmek daha sağlıklıdır.
15.
PHP:
SYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 0 -> -1, item_attribute.cpp 375
Çözüm: item_attr ve item_attr_rare İçinde Hata Yaptığınızı Gösterir.Navicat girerek düzeltin.
16.
PHP:
SYSERR:ItemLoad: cannot create item by vnum 50124 (name Adı id **)
Çözüm: ** ID'li itemin item_protoda olmadığını gösterir. İki çözümü vardır. item açarız ve içinde ** VNUM'lu itemi ararız ve sileriz. İkinci ise item_protoda o itemin ID'sinde item yapmaktır.
17.
PHP:
SYSERRoRefineWithScroll: REFINE : Unknown refine scroll item. Value0: 1
Çözüm: Bu Hata İtemin Dönüşürkenki İstediği İtemden Kaynaklıdır.
Örneğin 65 silahını 80e çevirirken item istedi ama bu item item_protoda kayıtlı değil. Bundan dolayıdır.
Çözümü o itemi refine_protoda aramaktır. Diğer yöntemi yapamayız çünkü o itemi isterse oyuncu bulamaz oyunda yoktur.
18.
PHP:
SYSERRirectQuery: AsyncSQL:irectQuery : mysql_query error: Column 'name' in field list is ambiguous
Sebep: Monarch yaparken hata
Çözüm: Hex ile uzun uzun çözebiliriz. Bunun yerine direk DB indirebilirsiniz.
slientdb'nin adını db yapın. slientcore kalsın. Yaptıktan sonra db nerde ise genelde /usr/game/share olur oraya atın eskisini silin.
veya usr/game/g1/db içindede olabilir.
19.
PHP:
SYSERR:InitializeItemTable: query error: SELECT vnum, type, subtype, name, gb2312name, gold, shop_buy_price, weight, size, flag, wearflag, antiflag, immuneflag+0, refined_vnum, refine_set, magic_pct, socket_pct, addon_type, limittype0, limitvalue0, limittype1, limitvalue1, applytype0, applyvalue0, applytype1, applyvalue1, applytype2, applyvalue2, value0, value1, value2, value3, value4, value5 FROM item_proto ORDER BY vnum
Çözüm: 2010 Files DB ayarlamasında sık karşılaşılır ve oyunu açtırmaz. Çözümü ise item_proto üzerinde sağ tıklayarak "design table" seçeneğini seçmek. orada yazan
gb2312name 'yi locale_name yaparsanız sorun Kalmaz.
20.
PHP:
SYSERR: SetShopItems: Shop: no item table by item vnum #249
Çözüm: bu hatada "shop_item" içinde 249 iteminin olduğunu fakat bu itemin item_protoda olmadığını gösterir. "shop_item" içinde 249 aratarak yani kendi "syserr"sinizin içinde yazanı aratarak silin ve bu sorun ortadan kalkacaktır.
21.
PHP:
SYSERR: ForAttrRegionFreeAngle: SECTREE_MANAGER::ForAttrRegion - Unhandled exception. MapIndex: xxx
Çözüm: xxx adlı map indexinin "attr"leri değiştirilmiş eski bir filesden alınarak düzeltilebilir.
22.
PHP:
SYSERR: __GetHostInfo: __GetHostInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mIP FROM gmhost)SYSERR: __GetAdminInfo: __GetAdminInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mID,mAccount,mName,mContactIP,mServerIP,mAuthority FROM gmlist WHERE mServerIP='ALL' or mServerIP='ip_adresi')
Çözüm: Bu hata gmhost içinde ip olmadığından kaynaklanıyor. gmhosta ip adresinizi girerseniz sorun kalmayacaktır.
23.
PHP:
SYSERR: RunState: LUA_ERROR: locale/turkey/quest/object/state/hair:162: attempt to index field `?' (a nil value)
Çözüm: Bu bir quest hatasıdır. size nerde olduğunu anlatmaktadır. Oraya gidip questteki hatayı düzeltin.
24.
PHP:
SYSERR: SpawnGroupGroup: NOT_EXIST_GROUP_GROUP_VNUM(2595) MAP(200)
Çözüm: group_group.txt içinde 2595 bulamamasından kaynaklıdır. Burda map index içinde 200 arayarak karşısındaki mape gidin ve kodu silin. Hata çözülecektir.
25.
PHP:
SYSERR: socket_connect: HOST 220.95.239.40:7120, could not connect.
Çözüm: Bu hata normal 2010 gamede olur. Çözümü 2089M kullanmaktır. authu kendi gamenizle değiştirin.
26.
PHP:
SYSERR: number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 700 -> 71, char_skill.cpp 1030
Çözüm: Eklediğiniz map içindeki setting.txt baş harfini büyük yazın yani: setting.txt bunu Setting.txt yapacaksınız.
27.
PHP:
SYSERR: Nov 17 09:14:59 :: Boot: cannot load MapIndex: locale/turkey/map/index
Çözüm: Eklediğiniz mapi yanlış eklemişsiniz. Yukarıda yazanlardan birtanesi alıp kopyalayın ve düzenleyin bu hata map içindeki settingtown vb. hata yaptığınızdan dolayıda verebilir. Onların baş harfini büyük yazın.
NOT : Zaten hatalar üzerine bi konu açmıştım fakat o kısmı güncelleyemediğim için ayrı açma gereği duydum
Okuduğunuz için teşekkürler
İyi Forumlar.
İyi Forumlar.
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: