Alt yapı fileslardan beklentileriniz nelerdir

  • Konuyu açan Konuyu açan Tengrist
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 5
  • Gösterim Gösterim 249

Tengrist

Yardımsever Üye
Yardımsever Üye
MT Üye
Mesaj
832
Çözümler
34
Beğeni
594
Puan
909
Ticaret Puanı
0
Evet arkadaşlar, bu sene gözlemlediğim kadarıyla geliştirici ve server açma niyetiyle bu işe başlayanlar arasında en büyük şikayetlerden biri:

Ücretsiz alt yapı server files bulma zorluğu.

Adam gibi güncel kütüphaneli, fixli fileslqr malesef ücretsiz olarak paylaşılmamış, kendi vs'lik filesımı yapmayı bitirmeme az kaldığı için bu başlığı açmak istedim.

Sizce ücretsiz alt yapı filesta olması gerekenler nelerdir?

Kendi düşünceme göre:
Güncel marty 5.4 ün üzerine marty'nin yaptığı 5.8 e kadar olan fixlerin geçirilmiş olması( düzgün 5.8 veya üstü sürümlerden de başlangıç yapılabilir).

Ek olarak martyde eksik olan global ve yerli forumlardan fixler denenerek eklenmeli.

Kütüphane, gcc sürümleri, gr2 sürümü gibi mevzular en güncele çekilmeli, direct x9 güncellenebilir fakat jettyx grafik update inden emin değilim, fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Sistem olarak ise içinde offshop ve k envanteri gibi büyük sistemler olmalı mı?

Kendim sistem olarak client performans sistemleri düşünüyorum, psm, mob lag fix gibi olaylar olmalı diye düşünüyorum.

Ek olarak beklentileriniz nelerdir?
 
Evet arkadaşlar, bu sene gözlemlediğim kadarıyla geliştirici ve server açma niyetiyle bu işe başlayanlar arasında en büyük şikayetlerden biri:

Ücretsiz alt yapı server files bulma zorluğu.

Adam gibi güncel kütüphaneli, fixli fileslqr malesef ücretsiz olarak paylaşılmamış, kendi vs'lik filesımı yapmayı bitirmeme az kaldığı için bu başlığı açmak istedim.

Sizce ücretsiz alt yapı filesta olması gerekenler nelerdir?

Kendi düşünceme göre:
Güncel marty 5.4 ün üzerine marty'nin yaptığı 5.8 e kadar olan fixlerin geçirilmiş olması( düzgün 5.8 veya üstü sürümlerden de başlangıç yapılabilir).

Ek olarak martyde eksik olan global ve yerli forumlardan fixler denenerek eklenmeli.

Kütüphane, gcc sürümleri, gr2 sürümü gibi mevzular en güncele çekilmeli, direct x9 güncellenebilir fakat jettyx grafik update inden emin değilim, fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Sistem olarak ise içinde offshop ve k envanteri gibi büyük sistemler olmalı mı?

Kendim sistem olarak client performans sistemleri düşünüyorum, psm, mob lag fix gibi olaylar olmalı diye düşünüyorum.

Ek olarak beklentileriniz nelerdir?
Yapılan işlemlerin birçoğu maddi bir beklenti olmadan yapılmıyor veya kendi kullanımınız için düzenliyorsunuz. Sabit bir altyapı oluşturarak sorunsuz bir şekilde işlem yapmayı ve istediğiniz şekilde dönüştürmeyi hedefliyorsanız. Örneğin, dx9 yükseltme işlemleri yapacaksanız, alt yapıda bazı sistemleri eklemeniz gerekebilir, örneğin render target gibi. Çoğu paylaşımda dx8 için eklendiğinden dx9'a yanlış yükseltmeye sebepli siyah ekrana düşmeleri önlemek için bu tarz sistemleri uzunca bir süre denemeniz gerekebilir (Titan2 dosyası bu konuda sorun yaşamıştı).
Veya k envanter ekliyorsanız offline shop da eklemelisiniz.

C++20 veya C++17 kullanmanız veya GCC 12 veya Clang kullanmanız kişisel tercihlerdir. Metin2 için Ymir zamanında GCC tercih edildiği için, örneğin ben GCC'yi tercih ediyorum.
Dosyalarınız örneğin altyapı halinde kalacaksa psm kullanımı benim altyapı dosyalarımda gereksiz ilk giriş dışında diğer işlemler yavaşlıyor okuma yazma kısımlarımın tamamı auto şekilde olduğu için yeterince hızlı o sebepten ötürü kullanmayı düşünmüyorum mesela.

Altyapıda beklenti Kısımı istediğim versiyona[1-99-55-120] vs gibi uyumlu olması bu tarz bir işlemle uygun alt yapımı oluşturma sürecine devam ediyorum eklediğim sistemlerin hepsini defineli şekilde ekliyorum. örneğin hasar limitini yükseltmek istemiyorsam definesini kapatıp yoluma devam ediyorum. gibi bir örnek verebilirim.
Kendimden örnek vermek gerekirse yaptığım bi kaç işlem
1.Kullanılmayan bir çok kodu kaldırmak [5.8 Üzerinden ilerlediğim için bu işlem oldukça kolay oluyor]
2.Unpack sürecini zorlaştırmak için önlemler almak.
3.Directx 9 güncellemesi Zenaris versiyonu uzunca bir süre çoğu kısmına el atarak düzenlesem de standart metin2 görünümü olmadığı için grafik eklentisini kullanmıyorum. benim gibi eski metin2 grafiklerini seven oyuncuların bir çoğu da böyle düşünüyor gibime geliyor
4.Eski Bilgisayara sahip oyuncular için performans odaklı güncelleme yapmak. [Malum oyuncu kitlesi Eski :D]
5.Denemeden fix atma ne olursa olsun her fixi deneyerek atmak ve not bırakmak gerekli fark etmeden başka problemlere yelken açabiliyor.

Bir çok örnek yazabilirim ama okuyanlar için sıkıcı olacağı için burada bitirmek istiyorum.
 
"Base Files" konseptinde, herhangi bir sistem içermeyen veya çok minimal içeren, altyapı projesi olarak değerlendirebileceğim şuan piyasada Marty dışında çok tek tük proje var, altyapı files bütün extern kaynakları en güncel sürüme sahip, bütün fixlere sahip ve optimizasyon düzenlemelerine sahip ama sistemsiz veya çok az sistem içeren base diye tabir edilen dosyalar olmalıdır bana göre. Marty'i ve yaptığı işleri severim kendisini de takip ederim bunu ayrı tutarak konuşuyorum, şuan piyasada base sf konsepti kendisinin tekelinde fakat Marty'nin güncel sürümünde de çok eksik var, yeterince güncel değil ve fiyatı bizim ekonomimize göre yüksek sayılabilir, o yüzden pek fazla seçenek yok, şuan için en makul tercih Marty'nin bir versiyonunu alıp üstüne çalışmak olabilir (eğer mainline ile çalışacak vaktiniz varsa Marty'den sadece belirli fixleri alıp kendiniz de geliştirebilirsiniz), bunun haricinde yapı olarak bence sade olmalı hatta sistem olarak çok basit şeyler hariç eklenti olmamalı, şahsen geliştirdiğim altyapıyı satmayı düşünürsem içerisine herhalde sadece kendi reworklediğim bir ikarus offshop ve 4 envanter, official bir kaç yenilik gibi çok basit sistemler hariç bir şey eklemem, alan kişi kendine göre özelleştirir, altyapının mantığı budur.
 
Bence sadece ofshop ve k envanter harici sistem olmamalı.
Kütüphanelerin güncel ve sorunsuz olması önemli.
En önemlisi açık vs. olmaması.
 
Bir altyapı nasıl olmalı sorusunun cevabı bana göre client / server tarafı arasındaki ilişkileri en sağlam şekilde kurduğunuz ve herkesin ihtiyacı olacak temel sistemlerin kendiniz tarafından yazarak altyapıya en sade şekilde dahil ettiğinizdir.

Bu temel sistemler adı üstünde temel özellikler taşımalı, altyapı yapımcısına ait olmalı ve başkalarının geliştirmesi kolay olmalıdır. MartySama şu an müşterilerine ekstra ücretlerle Ikarus OfflineShop ve Mali Multi Language gibi özellikler sağlıyor. Bunlar altyapının kendisinde olması gereken şeyler olduğu için hemen hemen yeni ve bütçesi yeten müşteriler direkt olarak bu sistemleri satın almaya yöneliyor. Siz eğer bir altyapı geliştirecekseniz size ait server tarafındaki tüm veriyi işleyerek, txtler üzerinden çevirilerini alan ve client üzerinde gösteren bir multidil sistemini ve en temel özellikleri barındıran bir offline pazarı sunmalısınız.

Aşağıda önerdiğim, herkes tarafından kullanılabilecek bazı sistemler var;

1. Ek Envanter Sistemi (K Envanteri)
2. Offline Pazar Sistemi (Aşırı sade, altyapının sadeliğine uygun ve less code)
3. Kaldırılmış yang limiti
4. Official cube penceresi
5. Etkinlik takvimi
6. Rework edilmiş official OX etkinliği (Official sunucularda soru gönderilmeden önce yetkili soruyu quest penceresi üzerinden görüp onaylayabiliyor. Böylelikle yanlış soruların önüne geçiliyor)
7. Sandık önizleme sistemi
8. CEF Browser
9. Sandık önizleme
10. Drop Info sistemi

Aynı zamanda altyapı sürecinde "benim için" dikkat edilmesi gerekenlerden bazıları;

1. DirectX9 tamamen saçmalıktan ibaret, hepimize güzel görüntü gelebilir ancak bilgisayarında DirectX kurulu olmayan oyuncuların d3dcompiler.dll leri bile kullansanız bir çoğu canlı sunucuda sorun yaşayacak. Desteğe gelmeyecek kadar tembel bir çok oyuncu var, bunları kaybedersiniz.
2. Kütüphaneleri en güncel şekilde kullanacaksanız dikkat edin, bazı kütüphaneler üzerinden yapacağınız derlemeler ve kod üzerindeki değişikliklerde alt sürüm windowsları da düşünerek ilerleyin. Windows 10 ve 11 kullanan kişi kadar 7 ve 8 kullanan da var. Aynı zamanda bazı güncel kütüphaneler üzerinde yapacağınız değişiklikler çeşitli performans sorunlarını ortaya çıkarabilir. Kütüphaneler ile ilgili bilginiz yoksa, ben bunu bir şekilde yaparım ya GPT var diyerek saldırmamalısınız. Altyapı oluşturmada bu aşamalar sistem ekle/çıkar mantığına benzemez.
3. W@rez sistemler ve her paylaşılan fix problemleri beraberinde getirir. Paylaşılan fixleri uygulamadan önce kendiniz deneyin, uygulamadan önce iyi inceleyin ve alternatif problemler düşünerek ilerleyin.
 
Son düzenleme:
Bir altyapı nasıl olmalı sorusunun cevabı bana göre client / server tarafı arasındaki ilişkileri en sağlam şekilde kurduğunuz ve herkesin ihtiyacı olacak temel sistemlerin kendiniz tarafından yazarak altyapıya en sade şekilde dahil ettiğinizdir.

Bu temel sistemler adı üstünde temel özellikler taşımalı, altyapı yapımcısına ait olmalı ve başkalarının geliştirmesi kolay olmalıdır. MartySama şu an müşterilerine ekstra ücretlerle Ikarus OfflineShop ve Mali Multi Language gibi özellikler sağlıyor. Bunlar altyapının kendisinde olması gereken şeyler olduğu için hemen hemen yeni ve bütçesi yeten müşteriler direkt olarak bu sistemleri satın almaya yöneliyor. Siz eğer bir altyapı geliştirecekseniz size ait server tarafındaki tüm veriyi işleyerek, txtler üzerinden çevirilerini alan ve client üzerinde gösteren bir multidil sistemini ve en temel özellikleri barındıran bir offline pazarı sunmalısınız.

Aşağıda önerdiğim, herkes tarafından kullanılabilecek bazı sistemler var;

1. Ek Envanter Sistemi (K Envanteri)
2. Offline Pazar Sistemi (Aşırı sade, altyapının sadeliğine uygun ve less code)
3. Kaldırılmış yang limiti
4. Official cube penceresi
5. Etkinlik takvimi
6. Rework edilmiş official OX etkinliği (Official sunucularda soru gönderilmeden önce yetkili soruyu quest penceresi üzerinden görüp onaylayabiliyor. Böylelikle yanlış soruların önüne geçiliyor)
7. Sandık önizleme sistemi
8. CEF Browser
9. Sandık önizleme
10. Drop Info sistemi

Aynı zamanda altyapı sürecinde "benim için" dikkat edilmesi gerekenlerden bazıları;

1. DirectX9 tamamen saçmalıktan ibaret, hepimize güzel görüntü gelebilir ancak bilgisayarında DirectX kurulu olmayan oyuncuların d3dcompiler.dll leri bile kullansanız bir çoğu canlı sunucuda sorun yaşayacak. Desteğe gelmeyecek kadar tembel bir çok oyuncu var, bunları kaybedersiniz.
2. Kütüphaneleri en güncel şekilde kullanacaksanız dikkat edin, bazı kütüphaneler üzerinden yapacağınız derlemeler ve kod üzerindeki değişikliklerde alt sürüm windowsları da düşünerek ilerleyin. Windows 10 ve 11 kullanan kişi kadar 7 ve 8 kullanan da var. Aynı zamanda bazı güncel kütüphaneler üzerinde yapacağınız değişiklikler çeşitli performans sorunlarını ortaya çıkarabilir. Kütüphaneler ile ilgili bilginiz yoksa, ben bunu bir şekilde yaparım ya GPT var diyerek saldırmamalısınız. Altyapı oluşturmada bu aşamalar sistem ekle/çıkar mantığına benzemez.
3. W@rez sistemler ve her paylaşılan fix problemleri beraberinde getirir. Paylaşılan fixleri uygulamadan önce kendiniz deneyin, uygulamadan önce iyi inceleyin ve alternatif problemler düşünerek ilerleyin.
Her yorumun ayrı bi anlamı var bana göre ama genel olarak açıklayan özetleyen bir yorum olmuş. Açıkcası files geliştirici olarak daha doğrusu uğraşçısı olarak hazır bekliyoruz herşeyi. Sistemler hazır olsun fixler hazır olsun ne biliyim açık olmasın ölü kodlar olmasın. Şuna eminim küçümsediğim için söylemiyorum ki zaten açıkcası bende o durumdayım bazı yaptığımız şeyleri bilmiyoruz. Ölü kod nedir kaldırırsak ne olur gibisinden mesela sequence en basitinden bi süredir araştırıyorum. Bu gibi gibi ne gibi açıklar var açık dediğimiz olay nedir arka kapı nedir bunları bilmeden hazır altyapılara ilerliyoruz. Söylemeye çalıştığım şey konudan uzakmı bilmiyorum ama bilgisizce hareket ediyoruz. Her files her altyapı çözümlenebilir. Açıklar kapatılır düzeltilir. Hazır altyapılar aramak yerine onları nasıl yapmışlar diyip sıfırdan altyapı yaparsak hem nerde neyi yaptık biliriz hemde onların altyapılarıyla karşılaştırıp daha fazla bilgi sahibi olabiliriz. Gerisi zaten size kalıyo hangi sistemleri kullanıp kullanmiycağınız.
 
Geri
Üst