Yazılımda kullanılan veri tipleri ve değerleri

YunusEmreOfficial

cout << "Lyrion" << endl ;
Premium Üye
Usta Üye
Mesaj
993
Çözümler
23
Beğeni
706
Puan
839
Ticaret Puanı
0
Merhaba arkadaşlar;
Yazılımda uzaktan yada yakından ilginiz varsa veyahut metin2'nin bile src dosyalarına eklemeler yaptıysanız eminim bu değişken tipleriyle mutlaka karşılaşmışsınızdır.
Gelelim şimdi bilerek yada bilmeyerek kullandığınız değişken tiplerinin alabileceği değerlere ;

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
short int : 2 Bytes ---> Aralık : -32,768 to 32,767
unsigned short int : 2 Bytes ---> Aralık : 0 to 65,535
unsigned int : 4 Bytes ---> Aralık : 0 to 4,294,967,295
int : 4 Bytes ---> Aralık : -2,147,483,648 to 2,147,483,647
long int : 4 Bytes ---> Aralık -2,147,483,648 to 2,147,483,647
unsigned long int : 4 Bytes ---> Aralık : 0 to 4,294,967,295
long long int : 8 Bytes ---> Aralık : -(2^63) to (2^63)-1
unsigned long long int : 8 Bytes ---> Aralık : 0 to 18,446,744,073,709,551,615
signed char 1 Bytes ---> Aralık : -128 to 127
unsigned char : 1 Bytes ---> Aralık : 0 to 255
float : 4 Bytes
double : 8
long double : 12
wchar_t : 2 or 4


Not : Konu alıntıdır. Böyle basit bir konuyu alıntılamak istemezdim. Ama değerleri incelemek tek tek not almak için şuanda vaktim yok.

Değişken tiplerini aldığım konu ;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Oradaki kişininde yararlandığı kaynak ;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Üst