Çözüldü VNUM Düzenleme

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

Hyuna Akali

Full Stack Developer
Grafiker
Usta Üye
Editör
Mesaj
727
Çözümler
20
Beğeni
586
Puan
839
Ticaret Puanı
0
Öncelikle Merhabalar,

Kafama takılan bir soru var istediğimiz bir itemin veya mobun VNUM'ını nasıl değiştiririz ?

İtem için : item_protodaki vnum , item_names deki Vnum , icon dosyasındaki Vnum u değiştirsek yeterli mi yoksa farklı bir yerde de var mı

mesela ben silahları 100-1000 arasına zırhları 1000-1750 arasına kaskları 1750-2500 gibi VNUM lara koymak istersem yapabilir miyim.
 
Herhangi bir itemin kodunu değiştirmek için kısaca locale içindeki ilgili tüm alanlardan ve db içinden değiştirmeniz gerekir.
 
Çoğu kişi açıklama yapmış bende eksik kalan kısımları yazayım.
Vnum değiştirdiğiniz item; mob_drop_item.txt, common_drop_item.txt, special_item_group.txt dosyalarında bulunuyorsa bunları da düzenlemeniz gerekecek. Bazı itemler ise questlerle veriliyor. Questleride unutmayın
 
Herkese çok teşekkür ederim yarın forumdan bir tane files bulup indirip deneyeceğim olursa not alırım adımları , olmaz ise bu konu altında belirtirim
 
vallahi ne varsa insanın kendi eskilerinde var bugün o kadar files denedim hepsi 20 mb felan syserr veriyor en son çare kendi eski düzenlediğim server filesi indirmek oldu :D rahat stabil ve sorunsuz şimdi item vnum düzenlemeyi deneyeceğim olursa bildiririm
 
@Yenicerii şimdi de yeni bir yardıma ihtiyaç var :D benim bu filesi ben no txt yapmışım ama uzun süredir no txt kullanmadığım için unuttum ben şimdi game/db içerisindeki item_protoyu düzenlesem yeterli mi yoksa bir daha locale_tr içerisindeki de düzenleneeck mi
 
Eğer filesınız no-txt ise, hem locale içinden, hem de navicat üzerinden değiştirmeniz gerekiyor :)
No-Txt olduğu için db/item_proto.txt ve item_names.txt ile işiniz yok.
 
evet işe yaradı teşekkürler konu kapanabilir. Tek sıkıntı eski filesimin dump protosunu bulamadığım için zagre ile kapattım ve tüm yazılar değişik karakterlere dönüştü :D
 
Bu işlem için dump protoya ihtiyacınız yok aslında. Notepad++ ile düzenlemeden önce dosyayı orjinal hali ile açın, Kodlamayı UTF-8 ve Karakter Takımı seçeneğinden Türkçe'yi seçin. Sonrasında düzenleyip kaydedin.
 
Bu işlem için dump protoya ihtiyacınız yok aslında. Notepad++ ile düzenlemeden önce dosyayı orjinal hali ile açın, Kodlamayı UTF-8 ve Karakter Takımı seçeneğinden Türkçe'yi seçin. Sonrasında düzenleyip kaydedin.
benim locale_tr içine kapayılmış item_proto ve mob_proto atılıyor :D ondan dolayı oldu
 
Çift taraflı iş olmaması için no_txt özelliğini kapatmanızı öneririm. :)
 
Uyumsuz olduğu durumlarda ne yazık ki hatalar veriyor. Daha önce txt dosyalarını filesimize uyarlama adlı 2 bölümlük video yayınlamıştım. Belki işinizi görebilir.
 
zaten sizin altyapı videolarınızı uyguluyorum bu filesi sadece ekstra deneme yanılmalar için kurdum mesela yeni zırh eklemek vb gibi hatta şuan yeni konu açıyordum zırhı ekleyemediğim için :D
 
Dediğim videolar altyapı rehberinde değil. Metin2 geliştirici eğitiminde bulunuyor. :)
Zaten altyapı rehberinde oluşturduğumuz fileste no_txt özelliği mevcut değil. :D

Denemelerinizi altyapı rehberinde oluşturduğunuz files üzerinden de yapabilirsiniz.
 
yanlış anlattım galiba kusuruma bakmayın demek istediğim şuan dediğim filesi geliştirmeyeceğim sadece deneme yanılma yapmak için kullanıyorum sizin alt yapı filesi bitirene kadar. O yüzden bir daha no txt yi devredışı bırakmak için uğraşmaya gerek yok şuanlık idare ediyorum :D Ben sizin alt yapı filesi bitirince onu geliştireceğim
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Üst