Çözüldü Regen spawn sorunu?

  • Konuyu açan Konuyu açan SinopLu57
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 5
  • Gösterim Gösterim 132
Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

SinopLu57

Üye
Üye
Mesaj
76
Çözümler
2
Beğeni
64
Puan
699
Ticaret Puanı
0
Herkes 'e selam,

regen.txt üzerinde oynuyordum ve birşeyi farkettim bunun için yardımınıza ihtiyacım olduğunu düşündüm.

regen.txt dosyasını editlerken çetelerin spawn olma sürelerini değiştirdim, birçok farklı şekilde deneme yanılma yöntemiyle ilerledim fakat sonuç hiç değişmedi.
Çeteleri regen dosyasına 2 farklı şekilde ekleyip denedim fakat iki yöntemin sonucundada kesilen yaratıklar random spawn oluyor.

Min. 1 saniye
Max. 3 saniye

1. Yöntem:
Genişlet Daralt Kopyala
r    341    466    2    2    0    0    1s    100    1    101
r    314    463    2    2    0    0    3s    100    1    101
r    328    442    2    2    0    0    5s    100    1    101

2. Yöntem:
Genişlet Daralt Kopyala
g    341    466    2    2    0    0    1s    100    1    101
g    314    463    2    2    0    0    3s    100    1    101
g    328    442    2    2    0    0    5s    100    1    101

Bu attığım kodlarda farketmişsinizdir, tek değiştirdiğim r ve g fonksiyonları oldu, r ve g fonksiyonlarının tam olarak ne işlevi gördüğünü bilmediğim için denedim yinede.

Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim iyi forumlar.. <3
 
Çözüm
Şu yanıtın konuyu çözüme kavuşturacağını hiç düşünmezdim ama çözüldü, çünkü 2 2 değerlerini 10 10 olarak değiştirmek sadece mobun spawn olacağı menzili genişletiyor.
Bu konuyu çözüldü olarak işaretlemeden önce şu işe bir açıklık getirelim, menzil kısaldığında ne tetikleniyorda spawn süreleri bozuluyor.
Bu bilgiyi öğrenmezsem gözüm açık gider @Kaiser :)
Örnek olarak mavi bayrak 1.köy regen dosyasına şöyle bir ekleme yaptım:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
r    358    685    2    2    0    0    3s    100    1    101
( 2 2 şeklinde kullandım )

Ve bir sorun göremedim.


Konuda üç tane aynı grubu, farklı saniyelerde eklemişsin. Bu yüzden aynı anda kesildiklerinde spawn süreleri doğal olarak farklılık gösterebilir...
1724275067480.webp

Bu şekilde okuyor, r= group_group.txt, g = group.txt, m= tekil canavar kodu şeklinde çalışıyor.
 
18495 eklentisini görüntüle
Bu şekilde okuyor, r= group_group.txt, g = group.txt, m= tekil canavar kodu şeklinde çalışıyor.
Nasıl çalıştığını öğrenmiş oldum teşekkürler :)

2 2 olan kısımlar genellikle 10 olarak kalır. 10 olarak değiştirip tekrar dene.
Şu yanıtın konuyu çözüme kavuşturacağını hiç düşünmezdim ama çözüldü, çünkü 2 2 değerlerini 10 10 olarak değiştirmek sadece mobun spawn olacağı menzili genişletiyor.
Bu konuyu çözüldü olarak işaretlemeden önce şu işe bir açıklık getirelim, menzil kısaldığında ne tetikleniyorda spawn süreleri bozuluyor.
Bu bilgiyi öğrenmezsem gözüm açık gider @Kaiser :)
 
Şu yanıtın konuyu çözüme kavuşturacağını hiç düşünmezdim ama çözüldü, çünkü 2 2 değerlerini 10 10 olarak değiştirmek sadece mobun spawn olacağı menzili genişletiyor.
Bu konuyu çözüldü olarak işaretlemeden önce şu işe bir açıklık getirelim, menzil kısaldığında ne tetikleniyorda spawn süreleri bozuluyor.
Bu bilgiyi öğrenmezsem gözüm açık gider @Kaiser :)
Örnek olarak mavi bayrak 1.köy regen dosyasına şöyle bir ekleme yaptım:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
r    358    685    2    2    0    0    3s    100    1    101
( 2 2 şeklinde kullandım )

Ve bir sorun göremedim.


Konuda üç tane aynı grubu, farklı saniyelerde eklemişsin. Bu yüzden aynı anda kesildiklerinde spawn süreleri doğal olarak farklılık gösterebilir ve random gibi görünebilir.
Ek olarak; bir mobun ölmesi, yerde ölü bir şekilde beklemesi ve sonra kaybolması gibi durumların hepsi birbirinden farklı event olaylarıdır.

Yani bir mobun yeniden spawn olma süresi 5 saniye ise, bu 5 saniyelik süreç mob öldüğünde değil, mob öldükten sonra ve yerden tamamen kaybolduktan sonra başlar. Çünkü mob yerde ölü bir şekilde dururken bile bir evente bağlı(dead event) olarak varlığını sürdürür. Ve kaybolunca destroy event ile tamamen silinir ve ardından regen event çalışır.

Eğer spawn süresi çok kısa olursa, zaman zaman çok küçük farklar oluşabilir. Çünkü her iki event arası çok hızlı bir şekilde bağlantı kurduğu için çok kısa olan spawn sürelerinde (1-2-3 saniye gibi) zaman zaman toleranslar ortaya çıkabilir.
Daha da detaylandırmak gerekirse: serverda destroy event başladığı anda yaklaşık 1-2 saniye zaten geçmiş oluyor, ancak bu esnada oyun ekranında yerdeki ölü mobun saydamlaşıp tamamen kaybolması bile yaklaşık 2 saniye kadar sürüyor(oysa destroy event server tarafında daha önceden başladı.). Bu yüzden bu gibi durumların yaşanması gayet normal geliyor bana.

Son olarak; 2-2 olan kısımlar genellikle tüm regen tanımlarında 10 10 olarak kullanılır. Kimse bu kısımlarla ilgilenmiyor. Çünkü mob eklerken bu değerleri değiştirmeye gerek olan bir durumun söz konusu olduğunu sanmıyorum. Genellikle sadece koordinatlar-süre-şans-vnum eklenir ve bırakılır.
 
Çözüm
Örnek olarak mavi bayrak 1.köy regen dosyasına şöyle bir ekleme yaptım:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
r    358    685    2    2    0    0    3s    100    1    101
( 2 2 şeklinde kullandım )

Ve bir sorun göremedim.


Konuda üç tane aynı grubu, farklı saniyelerde eklemişsin. Bu yüzden aynı anda kesildiklerinde spawn süreleri doğal olarak farklılık gösterebilir ve random gibi görünebilir.
Ek olarak; bir mobun ölmesi, yerde ölü bir şekilde beklemesi ve sonra kaybolması gibi durumların hepsi birbirinden farklı event olaylarıdır.

Yani bir mobun yeniden spawn olma süresi 5 saniye ise, bu 5 saniyelik süreç mob öldüğünde değil, mob öldükten sonra ve yerden tamamen kaybolduktan sonra başlar. Çünkü mob yerde ölü bir şekilde dururken bile bir evente bağlı(dead event) olarak varlığını sürdürür. Ve kaybolunca destroy event ile tamamen silinir ve ardından regen event çalışır.

Eğer spawn süresi çok kısa olursa, zaman zaman çok küçük farklar oluşabilir. Çünkü her iki event arası çok hızlı bir şekilde bağlantı kurduğu için çok kısa olan spawn sürelerinde (1-2-3 saniye gibi) zaman zaman toleranslar ortaya çıkabilir.
Daha da detaylandırmak gerekirse: serverda destroy event başladığı anda yaklaşık 1-2 saniye zaten geçmiş oluyor, ancak bu esnada oyun ekranında yerdeki ölü mobun saydamlaşıp tamamen kaybolması bile yaklaşık 2 saniye kadar sürüyor(oysa destroy event server tarafında daha önceden başladı.). Bu yüzden bu gibi durumların yaşanması gayet normal geliyor bana.

Son olarak; 2-2 olan kısımlar genellikle tüm regen tanımlarında 10 10 olarak kullanılır. Kimse bu kısımlarla ilgilenmiyor. Çünkü mob eklerken bu değerleri değiştirmeye gerek olan bir durumun söz konusu olduğunu sanmıyorum. Genellikle sadece koordinatlar-süre-şans-vnum eklenir ve bırakılır.

Bu açıklama yeteri kadar aydınlatıcı olmuş, böylelikle regenin saniye mantığının tam olarak nasıl çalıştığını öğrenmiş oldum çok çok teşekkür ediyorum bu konuyu cevapladığın için <3

Konu çözülmüştür. Teşekkürler @Kaiser
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Üst