Yardım Python bilgi yazısı ekleme

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

CalvinGiorgio

Üye
Üye
Mesaj
864
Çözümler
21
Beğeni
118
Puan
559
Ticaret Puanı
0
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                {
                    "name" : "RemoveButton",
                    "type" : "button",
                    "x" : 0,
                    "y" : BOARD_HEIGHT - 10.5,
                    "text" : "Remove Color",
                    "text_height" : 6,
                    "horizontal_align" : "center",
                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_01.sub",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_02.sub",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_03.sub",
                },

yukarıdaki kod bloğu bir buton işlevi görüyor. Ben bunun yanına sağına soluna bir bilgi yazısı eklemek istiyorum.
Örnek olarak;
aşağıdaki resimde kırmızı alan ile belirttiğim buton gibi gözüken bir soru işareti mevcut. Bu resimdeki gibi örnek bir sembolik bir resim ekliyerek oyuncu üstüne mouse getirdiğinde tooltip olarak bir yazı çıkmasını istiyorum.
Bunun hakkında ufak bir yardıma ihtiyacım var.
1645541422104.png
 
locale_interface.txt içine ekle:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
TOOLTIP_TEXT_1    K Envanteri Bilgi Butonu

Verdiğin kod bloğunda down_image'nin altına ekle(ya da istediğin butonun kodlarına, en alta):
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
"tooltip_text" : uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_1,
 
locale_interface.txt içine ekle:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
TOOLTIP_TEXT_1    K Envanteri Bilgi Butonu

Verdiğin kod bloğunda down_image'nin altına ekle(ya da istediğin butonun kodlarına, en alta):
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
"tooltip_text" : uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_1,
evet sorunsuz çalıştı fakat benim istediğim şöyle olacak resimdeki gibi bir soru işareti görseli ekleyip onun üzerine gelince bir yazı çıksın istiyorum
veya şu şekilde birşey istiyorum
hatalı oldu ama belki fikir verir sana düzeltebilirsin

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                {
                    "name" : "RemoveButton",
                    "type" : "button",
                    "x" : 0,
                    "y" : BOARD_HEIGHT - 10.5,
                    "text" : "Remove Color",
                    "text_height" : 6,
                    "horizontal_align" : "center",
                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_01.sub",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_02.sub",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/game/myshop_deco/select_btn_03.sub",
                    (
                        {
                            "name" : "board2",
                            "type" : "thinboard",
                            "x" : 15,
                            "y" : 5,
                            "width" : 600,
                            "height" : 60,
                            "children" :
                            (
                                { "name":"TextThin0", "type":"text", "x":30, "y":8,    "text":uiScriptLocale.DENEME_TEXT1, "outline":"1" },
                                { "name":"TextThin1", "type":"text", "x":30, "y":23,"text":uiScriptLocale..DENEME_TEXT2, "outline":"1" },
                                { "name":"TextThin2", "type":"text", "x":30, "y":38,"text":uiScriptLocale..DENEME_TEXT3, "outline":"1" },
                            ),
                        },
                    ),
                },
 
Son düzenleme:
evet sorunsuz çalıştı fakat benim istediğim şöyle olacak resimdeki gibi bir soru işareti görseli ekleyip onun üzerine gelince bir yazı çıksın istiyorum
Var olan kodlardan nasıl ekleyeceğini bulabilirsin. Mesela X(kapatma) butonunu baz alıp kodlarına bakarak yanına vs. ekleme yapabilirsin.
 
O zaman basit bir örnek ile göstereyim, sen kendi dosyalarına göre uyarlayıp düzenlersin;

uishop.py içinde aratılır:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
self.btnClose = GetObject("CloseButton")

Altına eklenir:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
self.test = GetObject("TestButton")

uiscript/shopdialog.py açılır ve aratılır:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                ## Title
                {
                    "name" : "TitleBar",
                    "type" : "titlebar",
                    "style" : ("attach",),

                    "x" : 8,
                    "y" : 8,

                    "width" : 169,
                    "color" : "gray",

                    "children" :
                    (
                        { "name":"TitleName", "type":"text", "x":84, "y":4, "text":uiScriptLocale.SHOP_TITLE, "text_horizontal_align":"center" },
                    ),
                },


Altına eklenir:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                ##TestButton
                {
                    "name" : "TestButton",
                    "type" : "button",

                    "x" : 12,
                    "y" : 8,

                    "horizontal_align" : "center",

                    "tooltip_text" : uiScriptLocale.PRIVATE_SHOP_CLOSE_BUTTON,

                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_01.sub",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_02.sub",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_03.sub",
                },

Sonuç:
asdas.jpg


uiscripte eklediğin kodlarda TitleBar'ın altına ekle ve 'y' değeriyle oynama, TitleBar'ın y değeriyle aynı olmalı. Sadece 'x' ile sağ-sol hizalaması yaparsın.

Eğer button olarak eklemeyeceksen .sub uzantısı kullanmana gerek yok.
Kendi düzenlediğin .tga yada .png falan kullanabilirsin. Eğer böyle yaparsan uiscripte eklenen kodda "type" kısmını "image" olarak değiştirmen gerek.
 
Hasanfidan k envanter paylaşımından şu şekilde fikir edinebilirsin. (Eksik olabilir internetten aratarak tüm dosyaları bulabilirsin.)

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                self.MalzemeDeposuInfo = self.GetChild("MalzemeDeposuInfo")

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
        def OnUpdate(self):
            for i in xrange(7):
                if self.MalzemeDeposuInfo.IsIn():
                    self.tooltipInfo[i].Show()
                else:
                    self.tooltipInfo[i].Hide()

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
            ## Info
            self.tlInfo = uiToolTip.ItemToolTip()
            self.tlInfo.Hide()
            self.tooltipInfo = [self.tlInfo]*7
            self.InformationText = [localeInfo.MALZEME_DEPOSU,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT1,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT2,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT3,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT4,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT5,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT6
            ]
           
            for i in xrange(7):
                self.tooltipInfo[i].SetFollow(True)
                self.tooltipInfo[i].AlignHorizonalCenter()
                if i == 0:
                    TITLE_COLOR = grp.GenerateColor(0.9490, 0.9058, 0.7568, 1.0)
                    self.tooltipInfo[i].AutoAppendTextLine(self.InformationText[i], TITLE_COLOR)
                else:
                    self.tooltipInfo[i].AutoAppendTextLine(self.InformationText[i])
                self.tooltipInfo[i].Hide()
                self.tooltipInfo[i].toolTipWidth += 10

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
MALZEME_DEPOSU    Bilgi:  
BK_ENVANTER_TEXT1    Bu envanter, normal envanterden bağımsız çalışır.  
BK_ENVANTER_TEXT2    Bu envanterden, normal envantere nesneyi sürükleyemezsin.  
BK_ENVANTER_TEXT3    Ayrıca normal envanterden bu envanterede nesne sürükleyemezsin.  
BK_ENVANTER_TEXT4    Her nesnenin kendine özel bölmesi vardır.  
BK_ENVANTER_TEXT5    Her bölmeninde kendine ait 3 adet stoklaması mevcuttur.  
BK_ENVANTER_TEXT6


Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                {
                    "name" : "MalzemeDeposuInfo",
                    "type" : "button",

                    "x" : 132,
                    "y" : 8,

                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_01.tga",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_02.tga",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_01.tga",
                },
 
Hasanfidan k envanter paylaşımından şu şekilde fikir edinebilirsin. (Eksik olabilir internetten aratarak tüm dosyaları bulabilirsin.)

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                self.MalzemeDeposuInfo = self.GetChild("MalzemeDeposuInfo")

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
        def OnUpdate(self):
            for i in xrange(7):
                if self.MalzemeDeposuInfo.IsIn():
                    self.tooltipInfo[i].Show()
                else:
                    self.tooltipInfo[i].Hide()

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
            ## Info
            self.tlInfo = uiToolTip.ItemToolTip()
            self.tlInfo.Hide()
            self.tooltipInfo = [self.tlInfo]*7
            self.InformationText = [localeInfo.MALZEME_DEPOSU,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT1,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT2,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT3,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT4,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT5,
                                    localeInfo.BK_ENVANTER_TEXT6
            ]
         
            for i in xrange(7):
                self.tooltipInfo[i].SetFollow(True)
                self.tooltipInfo[i].AlignHorizonalCenter()
                if i == 0:
                    TITLE_COLOR = grp.GenerateColor(0.9490, 0.9058, 0.7568, 1.0)
                    self.tooltipInfo[i].AutoAppendTextLine(self.InformationText[i], TITLE_COLOR)
                else:
                    self.tooltipInfo[i].AutoAppendTextLine(self.InformationText[i])
                self.tooltipInfo[i].Hide()
                self.tooltipInfo[i].toolTipWidth += 10

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
MALZEME_DEPOSU    Bilgi:
BK_ENVANTER_TEXT1    Bu envanter, normal envanterden bağımsız çalışır.
BK_ENVANTER_TEXT2    Bu envanterden, normal envantere nesneyi sürükleyemezsin.
BK_ENVANTER_TEXT3    Ayrıca normal envanterden bu envanterede nesne sürükleyemezsin.
BK_ENVANTER_TEXT4    Her nesnenin kendine özel bölmesi vardır.
BK_ENVANTER_TEXT5    Her bölmeninde kendine ait 3 adet stoklaması mevcuttur.
BK_ENVANTER_TEXT6


Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                {
                    "name" : "MalzemeDeposuInfo",
                    "type" : "button",

                    "x" : 132,
                    "y" : 8,

                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_01.tga",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_02.tga",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/pattern/q_mark_01.tga",
                },
O zaman basit bir örnek ile göstereyim, sen kendi dosyalarına göre uyarlayıp düzenlersin;

uishop.py içinde aratılır:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
self.btnClose = GetObject("CloseButton")

Altına eklenir:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
self.test = GetObject("TestButton")

uiscript/shopdialog.py açılır ve aratılır:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                ## Title
                {
                    "name" : "TitleBar",
                    "type" : "titlebar",
                    "style" : ("attach",),

                    "x" : 8,
                    "y" : 8,

                    "width" : 169,
                    "color" : "gray",

                    "children" :
                    (
                        { "name":"TitleName", "type":"text", "x":84, "y":4, "text":uiScriptLocale.SHOP_TITLE, "text_horizontal_align":"center" },
                    ),
                },


Altına eklenir:
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                ##TestButton
                {
                    "name" : "TestButton",
                    "type" : "button",

                    "x" : 12,
                    "y" : 8,

                    "horizontal_align" : "center",

                    "tooltip_text" : uiScriptLocale.PRIVATE_SHOP_CLOSE_BUTTON,

                    "default_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_01.sub",
                    "over_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_02.sub",
                    "down_image" : "d:/ymir work/ui/public/large_button_03.sub",
                },

Sonuç:
9271 eklentisini görüntüle

uiscripte eklediğin kodlarda TitleBar'ın altına ekle ve 'y' değeriyle oynama, TitleBar'ın y değeriyle aynı olmalı. Sadece 'x' ile sağ-sol hizalaması yaparsın.

Eğer button olarak eklemeyeceksen .sub uzantısı kullanmana gerek yok.
Kendi düzenlediğin .tga yada .png falan kullanabilirsin. Eğer böyle yaparsan uiscripte eklenen kodda "type" kısmını "image" olarak değiştirmen gerek.
verdiğiniz fikirler ile ortaya birşey çıkarttım fakat yazı board arkasında kalıyor. bunu çözemedim.
1645561963975.png

Yazıları bir thinboard içine alma şansımız var mı nasıl yapabiliriz örnek isterseniz şu şekilde göstereyim;
1645561431720.png
 
Son düzenleme:
O dediğin fazla olmasa da biraz uğraştırır. Aşağıya won sisteminin uiinventory.py dosyası için anlatımını bırakıyorum.
Gereksiz yerleri sildim, sadece senin istediğin olayla alakalı kısımları bıraktım. Bundan bakarak fikir edinebilirsin.
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
#Search:
            self.costumeButton = self.GetChild2("CostumeButton")

#Add after:
            if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
                self.wndCheque = self.GetChild("Cheque")
                self.wndChequeSlot = self.GetChild("Cheque_Slot")
                    height = self.GetHeight()
                    width = self.GetWidth()
                    self.SetSize(width, height - 22)
                    self.GetChild("board").SetSize(width, height - 22)

                else:
                    self.wndMoneyIcon = self.GetChild("Money_Icon")
                    self.wndChequeIcon = self.GetChild("Cheque_Icon")
               
                    self.wndMoneyIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 0)
                    self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 1)
               
                    self.wndMoneyIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 0)
                    self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 1)
               
                    self.toolTip = uiToolTip.ToolTip()
                    self.toolTip.ClearToolTip()
                   




#Add this in the end of the file:
    if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
        def OverInToolTip(self, arg):
            arglen = len(str(arg))
            pos_x, pos_y = wndMgr.GetMousePosition()
           
            self.toolTip.ClearToolTip()
            self.toolTip.SetThinBoardSize(11 * arglen)
            self.toolTip.SetToolTipPosition(pos_x + 5, pos_y - 5)
            self.toolTip.AppendTextLine(arg, 0xffffff00)
            self.toolTip.Show()

        def OverOutToolTip(self):
            self.toolTip.Hide()

        def EventProgress(self, event_type, idx):
            if "mouse_over_in" == str(event_type):
                if idx == 0 :
                    self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_YANG)
                elif idx == 1 :
                    self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_WON)
                elif app.ENABLE_GEM_SYSTEM and idx == 2:
                    self.OverInToolTip(localeInfo.GEM_SYSTEM_NAME)
                else:
                    return
            elif "mouse_over_out" == str(event_type) :
                self.OverOutToolTip()
            else:
                return
# ********************************************************************** #
 
O dediğin fazla olmasa da biraz uğraştırır. Aşağıya won sisteminin uiinventory.py dosyası için anlatımını bırakıyorum.
Gereksiz yerleri sildim, sadece senin istediğin olayla alakalı kısımları bıraktım. Bundan bakarak fikir edinebilirsin.
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
#Search:
            self.costumeButton = self.GetChild2("CostumeButton")

#Add after:
            if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
                self.wndCheque = self.GetChild("Cheque")
                self.wndChequeSlot = self.GetChild("Cheque_Slot")
                    height = self.GetHeight()
                    width = self.GetWidth()
                    self.SetSize(width, height - 22)
                    self.GetChild("board").SetSize(width, height - 22)

                else:
                    self.wndMoneyIcon = self.GetChild("Money_Icon")
                    self.wndChequeIcon = self.GetChild("Cheque_Icon")
              
                    self.wndMoneyIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 0)
                    self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 1)
              
                    self.wndMoneyIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 0)
                    self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 1)
              
                    self.toolTip = uiToolTip.ToolTip()
                    self.toolTip.ClearToolTip()
                  




#Add this in the end of the file:
    if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
        def OverInToolTip(self, arg):
            arglen = len(str(arg))
            pos_x, pos_y = wndMgr.GetMousePosition()
          
            self.toolTip.ClearToolTip()
            self.toolTip.SetThinBoardSize(11 * arglen)
            self.toolTip.SetToolTipPosition(pos_x + 5, pos_y - 5)
            self.toolTip.AppendTextLine(arg, 0xffffff00)
            self.toolTip.Show()

        def OverOutToolTip(self):
            self.toolTip.Hide()

        def EventProgress(self, event_type, idx):
            if "mouse_over_in" == str(event_type):
                if idx == 0 :
                    self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_YANG)
                elif idx == 1 :
                    self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_WON)
                elif app.ENABLE_GEM_SYSTEM and idx == 2:
                    self.OverInToolTip(localeInfo.GEM_SYSTEM_NAME)
                else:
                    return
            elif "mouse_over_out" == str(event_type) :
                self.OverOutToolTip()
            else:
                return
# ********************************************************************** #
mazur gör o kod bloğundan neyi nasıl alacam kullanıcam hiçbirşey anlamadım.
 
En basite indirgedim.

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
#Ara:
            self.costumeButton = self.GetChild2("CostumeButton")
         
#Altına ekle: #kendine göre düzenleyip hepsini ekle

            if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
                self.wndChequeIcon = self.GetChild("Cheque_Icon")
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 1)
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 1)
                self.toolTip = uiToolTip.ToolTip()
                self.toolTip.ClearToolTip()


#Dosyanın sonuna eklenecek

    if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
        def OverInToolTip(self):
            pos_x, pos_y = wndMgr.GetMousePosition()
            self.toolTip.ClearToolTip()
            self.toolTip.SetThinBoardSize(11 * 11) #11 olan yerleri değiştirebilirsin.
            self.toolTip.SetToolTipPosition(pos_x + 5, pos_y - 5)
            self.toolTip.AppendTextLine(0xffffff00)
            self.toolTip.Show()

        def OverOutToolTip(self):
            self.toolTip.Hide()

        def EventProgress(self, event_type, idx): #bu fonksiyondan hata alabilirsin. Öyle bir durumda düzenlemen gerekir.
            if "mouse_over_in" == str(event_type):
                self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_YANG) #locale_game.txt den çeker
            elif "mouse_over_out" == str(event_type) :
                self.OverOutToolTip()
            else:
                return

Bunun sonrasında yukarıda belirttiğim gibi uiscrtip içine de ekleme yapman gerekiyor.
 
En basite indirgedim.

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
#Ara:
            self.costumeButton = self.GetChild2("CostumeButton")
         
#Altına ekle: #kendine göre düzenleyip hepsini ekle

            if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
                self.wndChequeIcon = self.GetChild("Cheque_Icon")
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 1)
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 1)
                self.toolTip = uiToolTip.ToolTip()
                self.toolTip.ClearToolTip()


#Dosyanın sonuna eklenecek

    if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
        def OverInToolTip(self):
            pos_x, pos_y = wndMgr.GetMousePosition()
            self.toolTip.ClearToolTip()
            self.toolTip.SetThinBoardSize(11 * 11) #11 olan yerleri değiştirebilirsin.
            self.toolTip.SetToolTipPosition(pos_x + 5, pos_y - 5)
            self.toolTip.AppendTextLine(0xffffff00)
            self.toolTip.Show()

        def OverOutToolTip(self):
            self.toolTip.Hide()

        def EventProgress(self, event_type, idx): #bu fonksiyondan hata alabilirsin. Öyle bir durumda düzenlemen gerekir.
            if "mouse_over_in" == str(event_type):
                self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_YANG) #locale_game.txt den çeker
            elif "mouse_over_out" == str(event_type) :
                self.OverOutToolTip()
            else:
                return

Buun sonrasında yukarıda belirttiğim gibi uiscrtip içine de ekleme yapman gerekiyor.
teşekkürler deneyeceğim

En basite indirgedim.

Python:
Genişlet Daralt Kopyala
#Ara:
            self.costumeButton = self.GetChild2("CostumeButton")
        
#Altına ekle: #kendine göre düzenleyip hepsini ekle

            if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
                self.wndChequeIcon = self.GetChild("Cheque_Icon")
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_in", 1)
                self.wndChequeIcon.SetEvent(ui.__mem_func__(self.EventProgress), "mouse_over_out", 1)
                self.toolTip = uiToolTip.ToolTip()
                self.toolTip.ClearToolTip()


#Dosyanın sonuna eklenecek

    if app.ENABLE_CHEQUE_SYSTEM:
        def OverInToolTip(self):
            pos_x, pos_y = wndMgr.GetMousePosition()
            self.toolTip.ClearToolTip()
            self.toolTip.SetThinBoardSize(11 * 11) #11 olan yerleri değiştirebilirsin.
            self.toolTip.SetToolTipPosition(pos_x + 5, pos_y - 5)
            self.toolTip.AppendTextLine(0xffffff00)
            self.toolTip.Show()

        def OverOutToolTip(self):
            self.toolTip.Hide()

        def EventProgress(self, event_type, idx): #bu fonksiyondan hata alabilirsin. Öyle bir durumda düzenlemen gerekir.
            if "mouse_over_in" == str(event_type):
                self.OverInToolTip(localeInfo.CHEQUE_SYSTEM_UNIT_YANG) #locale_game.txt den çeker
            elif "mouse_over_out" == str(event_type) :
                self.OverOutToolTip()
            else:
                return

Buun sonrasında yukarıda belirttiğim gibi uiscrtip içine de ekleme yapman gerekiyor.
Python:
Genişlet Daralt Kopyala
                {
                    "name" : "board3",
                    "type" : "thinboard",
                    "x" : 15,
                    "y" : 370,
                    "width" : 600,
                    "height" : 75,
                    "children" :
                    (
                        { "name":"What is the system?1",        "type":"text", "x":30,    "y":5,    "text":uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_4, "outline":"1" },
                        { "name":"What is the system?2",    "type":"text", "x":300, "y":5,    "text":"dememe yazı", "outline":"1" },

                        { "name":"What is the system?3",        "type":"text", "x":30,    "y":22, "text":uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_5, "outline":"1" },
                        { "name":"What is the system?4",    "type":"text", "x":300,    "y":22, "text":"dememe yazı", "outline":"1" },

                        { "name":"What is the system?5",        "type":"text", "x":30,    "y":39, "text":uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_6, "outline":"1" },
                        { "name":"What is the system?6",    "type":"text", "x":300,    "y":39,    "text":"dememe yazı00:00:00", "outline":"1" },

                        { "name":"What is the system?8",        "type":"text", "x":30,    "y":56, "text":uiScriptLocale.TOOLTIP_TEXT_7, "outline":"1" },
                        { "name":"What is the system?33",    "type":"text", "x":300,    "y":56, "text":"dememe yazı", "outline":"1" },
                    ),
                },

verdiğiniz bilgiler doğrultusunda kendimce anladığım şekilde yaptım ve istediğime kavuştum. thinboard ile işimi hallettim
yapmak istediğim bir konu kaldı acaba bunu nasıl yapabiliriz.
İtem icon çekmek istiyorum veya aynı şekilde örneğin;
Ork dişi yazıcak üstüne geldiğimiz zaman tooltip ile icon gözükücek veya tam tersi icon olacak üstüne tooltip ile itemin ismi yazacak.
yapmış olduğum thinboard görseli;
"Ticket Color" Yazısı üstüne gelince item gözükücek veya orda itemin iconu olacak üstüne gelince tooltip olarak itemin ismi yazacak.
1645602447269.png
 
Üst