Çözüldü moblardan yang ve nesne düşmüyor

  • Konuyu açan Konuyu açan ofv014
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 22
  • Gösterim Gösterim 2K
Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

ofv014

Üye
Üye
Mesaj
39
Çözümler
4
Beğeni
17
Puan
424
Ticaret Puanı
0
Merhaba dostlar konu başlığında da belirttiğim gibi üzerinde çalıştığım files'da slotlardan yang ve nesne düşmüyor. Yardımcı olabilir misiniz?
 
locale/turkey içindeki bunların içi boş ise atmaz. bunlardan biriydi mob düşen itemlerde hangisiydi hatırlamıyorum büyük ihtimal ikiside boştur çoğu kişi siliyor files paylaşırken bunların içini

special_item_group.txt

common_drop_item.txt
 
locale/turkey içindeki bunların içi boş ise atmaz. bunlardan biriydi mob düşen itemlerde hangisiydi hatırlamıyorum büyük ihtimal ikiside boştur çoğu kişi siliyor files paylaşırken bunların içini

special_item_group.txt

common_drop_item.txt
şimdi mob_drop_item.txt dosyasını kontrol ettim slotlardan düşmesi gereken nesneler tanımlanmış. yang için de mob_proto.txt dosyasını inceledim, mobların hepsinin gold_min - gold_max değerleri sıfır gözüküyor, emin değilim ama yang sorunum bundan kaynaklanıyor sanırsam.
 
şimdi mob_drop_item.txt dosyasını kontrol ettim slotlardan düşmesi gereken nesneler tanımlanmış. yang için de mob_proto.txt dosyasını inceledim, mobların hepsinin gold_min - gold_max değerleri sıfır gözüküyor, emin değilim ama yang sorunum bundan kaynaklanıyor sanırsam.
Valla sourceyle falan uğraşmaktan bu sorunları hepten unutmuşum. Daha iyi bilen birisi yardımcı olsa daha iyi olur.
 
mob_drop_item.txt dosyasını konuya dahil eder misiniz?
 
Lusiferi denemedim ama diğer mobları denedim hiç bir şekilde item ya da yang düşmedi
Anladım. Hangi mobu denediğinizi bilemem tabi fakat denediğiniz mobların mob_drop_item.txt de ki karşılığını kontrol edin.
Şöyle bir şey dikkatimi çekti, mob_drop_item bu şekilde işliyor mu bilmiyorum. Belki de bozuktur ve sebebi budur.

Bkz:
Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
Group    õÀǺ´»ç              
{                  
    type    limit          
    mob    2401          
    level_limit    75  
    1    ¿ë½Å°©+5    1    0.05  
    2    ¿ë½Å°©+6    1    0.05  
    3    ¸¶·É°©+5    1    0.05  
    4    ¸¶·É°©+6    1    0.05  
    5    ºñÇö+5    1    0.05  
    6    ºñÇö+6    1    0.05  
    7    ºÀ½ÅÀÇ+5    1    0.005  
    8    ºÀ½ÅÀÇ+6    1    0.005      
    9    ¸ÅȽűÃ+4    1    0.005  
    10    »ç±Íµµ+0    1    0.005  
    11    »ç±Íµµ+4    1    0.005  
    12    »ç±Íµµ+5    1    0.005  
    13    ¼¸ğ°Ë+0    1    0.005  
    14    »çÀÚ°Ë+0    1    0.005  
    15    õ³à°Ë+4    1    0.005  
    16    õ³à°Ë+6    1    0.005  
    17    ¹«½Ö°Ë+4    1    0.005  
    18    ºÏ¼ºÅõ±¸+5    1    0.05
    19    ̦឵롂+5    1    0.05
    20    ¿î´äÀüÈ+5    1    0.05  
    21    50124    1    0.005  
    22    50121    1    0.005
    23    Áøº´±âºñ±Ş¼    1    0.005
    24    70050    1    0.05
    25    Á¶°³    1    0.05  
    26    50721    5    0.1
    27    50725    5    0.1
    28  30184   1   0.5
    29  30185   1   0.5
    30  30192   1   0.5
    31  30193   1   0.5
    32  30194   1   0.5
    33  30195   1   0.5
    34  30196   1   0.5
    35  30197   1   0.5
    36  30198   1   0.5
    37  30199   1   0.5
    38  30203   1   0.5
}


Özetle;
1- Oran düşükse ve droplar kapalıysa düşmesi bir hayli zor olacaktır zaten. Çünkü baktığımda bir çok drop oranı yüzde bir, binde bir gibi tanımlanmış. Bu yüzden Lusifer veya Mavi Ejderha gibi mobları test edin. Eğer onlarda sorun yoksa oyun kaynaklı bir sorun yok demektir.

2- item kodu yazması gereken yerde ¿ë½Å°©+5 gibi şeyler yazan satırlar mevcut. Eğer bunlar oyun tarafından okunamıyorsa mob drop item sıralaması bozuluyor demektir ve sıralamanın bozulması da yaşadığınız sorun veya benzeri sorunlar doğurabiliyor.

Yang olayına gelince de; o da mob_proto ve oyun içi droplarla alakalı bir durum. Kronik bir sorun olmadığı sürece veya src taraflı bir düzenleme olmadığı sürece bu ikisini gözden geçirdiğinizde yang sorununu da çözmüş olacaksınız.
 
şimdi mob_drop_item.txt dosyasını kontrol ettim slotlardan düşmesi gereken nesneler tanımlanmış. yang için de mob_proto.txt dosyasını inceledim, mobların hepsinin gold_min - gold_max değerleri sıfır gözüküyor, emin değilim ama yang sorunum bundan kaynaklanıyor sanırsam.
Evet bu yüzden kaynaklanıyor. Protolardan ne kadar yang düşeceğini ayarlamanız gerekiyor. Nesneler içinse zaten üyelerimiz gerekli açıklamayı yapmış
 
1- Oran düşükse ve droplar kapalıysa düşmesi bir hayli zor olacaktır zaten. Çünkü baktığımda bir çok drop oranı yüzde bir, binde bir gibi tanımlanmış. Bu yüzden Lusifer veya Mavi Ejderha gibi mobları test edin. Eğer onlarda sorun yoksa oyun kaynaklı bir sorun yok demektir.
şimdi lusifer ve beran setaou gibi mobları da test ettim sonuç aynı. oyunda nasıl bir şans faktörü işlediğini henüz bilmediğim için oranlarla da mob_drop_item.txt'deki oranlarda bir oynama yapmadım

2- item kodu yazması gereken yerde ¿ë½Å°©+5 gibi şeyler yazan satırlar mevcut. Eğer bunlar oyun tarafından okunamıyorsa mob drop item sıralaması bozuluyor demektir ve sıralamanın bozulması da yaşadığınız sorun veya benzeri sorunlar doğurabiliyor.
Konuya pek hakim olmasam da sorunun bu olduğunu da sanmıyorum. Çünkü verdiğiniz örnekten gidecek olursak mob_drop_item.txt' dosyasında ¿ë½Å°©+5 olarak gözüken nesne, item_proto.txt'de 11285 vnum ile numaralandırılmış. 11285'i item_names.txt'den kontrol ettiğimde de Ejderha Tanrısı Zırh+5'a ait olduğunu gördüm. Aynı zamanda oyun içinden /i 11285 komutunu yazdığımda envantere Ejderha Tanrısı Zırh+5 geliyor.

Evet bu yüzden kaynaklanıyor. Protolardan ne kadar yang düşeceğini ayarlamanız gerekiyor. Nesneler içinse zaten üyelerimiz gerekli açıklamayı yapmış
Yang sorunum için de mob_proto.txt dosyasından test amaçlı bir kaç moba gold_max - gold_min değerleri girdim. ama maalesef yine sonuç aynı.

Arkadaşlar elimde files'a ait kaynak kodları da mevcut. Eğer kaynak kodlarında düzenleme yaparak bir çözüm bulabiliyorsak onu da deneyebilirim.

Kod:
Genişlet Daralt Kopyala
Group    »ç½Å               
{                   
    Level_limit    75           
    Mob    1093           
    Type    limit           
    1    50082    1    1000
    2    70253    1    70
    3    70254    1    70
    4    52701    1    50
    5    52702    1    50
    6    52703    1    50
    7    52704    1    50
}

şimdi lusifer ve beran setaou gibi mobları da test ettim sonuç aynı. oyunda nasıl bir şans faktörü işlediğini henüz bilmediğim için oranlarla da mob_drop_item.txt'deki oranlarda bir oynama yapmadım
Sabahın 5'inde suyun kaldırma kuvvetini bulan Arşimet gibi sevindim dostlar :D İtem düşmeme sorununu kısmen de olsa çözdüm. Daha önce test yaparken kullandığım karakterin level_limit'in altında olduğunu farkettim. Biraz önce karakterin levelini yükseltip tekrar denedim. Lusifer'den istediğimden çok daha fazla nesne düşüyor.

1- Oran düşükse ve droplar kapalıysa düşmesi bir hayli zor olacaktır zaten. Çünkü baktığımda bir çok drop oranı yüzde bir, binde bir gibi tanımlanmış.
Daha sonra test için mob_drop_item.txt dosyasından rastgele bir mobdan elde edilen bir nesnenin drop oranını yükselttim. Sonuç başarılı :)

Başarılı fakat drop oranlarının işleyişini hala kavrayamadım. Mesela drop oranına 100 yazdığım nesne bazen düşüyor bazen de düşmüyor. Yani bana bu işin matematiksel izahı lazım :)

Bir de şey dikkatimi çekti. Yükseltme eşyalarının(Ork Dişi, Yılan Kuyruğu v.s) hiçbiri mob_drop_item.txt'de eklenmememiş. Bunlar farklı bir dosyada mı tutuluyor yoksa buradan moblara mı ekliyoruz? Ayrıca yang düşmeme problemim hala devam ediyor.
 
Düşme oranının matematiksel izahını yapabilecek varsa ben de öğrenmek isterim, kendisini 2 gündür araştırıyorum fakat bulamadım. Yani oraya 100 yazdığımızda %100 atmıyor sanırsam
 
İtemlerin düşme oranı mı?
Itemlerin düşme oranındaki şans faktörünü kavrayamasamda deneme yanılma yoluyla istediğime yakın şeyler yapabildim fakat yang düşmeme sorununa bu forumda ve diğer forumlarda yang ile alakalı daha önce açılmış sayfalarca hata çözüm başlıklarına baksam da bi çare bulamadım.
 
Yang için çözüm protolara yang değerlerini girmeniz. Hala düşmüyorsa başka bi sorun vardır
 
mob protodaki gold_max gold_min değerlerini kastediyorsanız yukarıda da belirttiğim gibi denedim ve ise yaramadı. Daha once forumdan başka bir arkadaş item protodaki yang vnum'unun yanlış olmasından dolayı bu sorunu yaşamış onu da kontrol ettim item protomda vnum doğru.
 
İtem proto da Yang'ın Type değeri 9 olmalı. Eğer sizde farklıysa 9 olarak değiştirmeyi deneyin.(Hem localde, hem desunucu tarafında)

Ayrıca eğer txt files kullanıyorsanız ve navicat üzerinden işlem yapıyorsanız, yaptığınız işlemlerin çalışmaması normal.
mob_proto.txt ve item_proto.txt dosyasından düzenlemeniz gerekiyor.
 
İtem proto da Yang'ın Type değeri 9 olmalı. Eğer sizde farklıysa 9 olarak değiştirmeyi deneyin.(Hem localde, hem desunucu tarafında)

Ayrıca eğer txt files kullanıyorsanız ve navicat üzerinden işlem yapıyorsanız, yaptığınız işlemlerin çalışmaması normal.
mob_proto.txt ve item_proto.txt dosyasından düzenlemeniz gerekiyor.
Type değerini de kontrol etmiştim orada da problem yok.

İşlem yaparken txt dosyalarını serverdan alıp düzenliyorum daha sonra geri atıyorum. dump protodan aldığım dosyayı da locale e atıyorum. Bu konuda da bir hata yaptığımı düşünmüyorum çünkü dün npclerde bulunan itemlerin fiyatlarını düzenledim, daha sonra npclerde satılabilen itemlerin fiyatlarını düzenledim. Bunları yaparken bi sorun yaşamadım yani
 
gdb ile debug et;

char_battle.cpp --> CHARACTER::Reward --> RewardGold(pkAttacker);
Bu dediğiniz işlemi kaynak dosyaları üzerinden yapıyoruz sanırsam. gdb ile debug etme işlemi nedir nasıl yapılır bunun ile alakalı bı rehber tutorial video v.s var mı? Ya da vaktiniz varsa bunu bana anlayacağım şekilde basitleştirerek anlatabilir misiniz?
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Üst