- Mesaj
- 11.941
- Çözümler
- 567
- Beğeni
- 13.659
- Puan
- 5.915
- Ticaret Puanı
- 2
Minecraft’in, oyun platformlarına büyük yenilik getireceğini daha önce Microsoft yetkilileri duyurmuştu. Oyunun kitlesini küçültmemek adına diğer platformlardan çekmeyeceğini açıklayan Microsoft (iOS, PS, Android benzeri)oyunu daha da geliştireceğini söyledi.
Tüm bunlar bir yana oyunun babası olarak bilinen Markus “Notch” Persson’ın, oyunun bu kadar büyümesiyle beraber yaşadığı sıkıntılar ve bunalımlar, bunca zamandır söylediği şeylerin arkasında neden durmak istemediğini açıklar nitelikte.Notch'un yaptığı açıklama aşağıda yer alıyor.
"Mojang’den ayrılıyorum
15 Eylül 2014
Kendimi gerçek bir oyun yapımcısı olarak görmüyorum. Oyun yapıyorum, çünkü bu çok eğlenceli bir şey, çünkü oyunları ve programlamayı seviyorum, ama oyunları büyük hitler çıkartmak ya da dünyayı değiştirmek için yapmıyorum. Minecraft açıkça görüldüğü gibi büyük bir hit oldu, ve insanlar bana, Minecraft’in oyunları değiştirdiğini söylediler. Böyle bir şey yapmak da istememiştim ben. Bu tabi ki de gurur verici bir şey ve bir anda sahne ışıklarının altına çıkmış gibi hissetmek de ilginç bir his.
Oldukça uzun bir süre önce, Minecraft geliştiriciliğinden geri adım atmaya karar vermiştim. Jens, projeyi yönetmek için en uygun kişiydi, ve ben de yeni bir şeyler denemek istiyordum. Başlarda, tekrar büyük bir şeyler yapmaya çalıştığım için başarılı olamadım, ama küçük prototipler ve ilginç meydan okumalardan şaşmamaya başlayınca, çalışırken çok eğlendim. İnsanların hakkaten çalıştığı Mojang’e neresinden uyuyordum tam olarak emin değildim ama, insanlar bu oyunun kültürü için önemli olduğumu söyledikleri için, kaldım.
İnsanlar benim hiç alakam olmayan, EULA ile ilgili bir meseleden dolayı internette bana karşı nefret püskürtürken ben, evde nezle olmuş vaziyetteydim. Şaşırmıştım. Anlamamıştım. Sonra hayal kırıklığı içerisinde bu tweeti yazdım. Daha sonra da, YouTube’da, This is Phil Fish isimli videoyu görünce fark ettim ki, fanlarımla aramda sahip olduğumu sandığım bağa aslında sahip değilim. Bir sembol haline geldim. Anlamadığım ve bu kadar büyümüş, üzerinde çalışmak istemediğim, sürekli üstüme gelen bir projenin sorumlusu ve bu projenin sembolü olmak istemiyordum. Ben bir girişimci değilim. Ben bir CEO değilim. Ben Twitter’da fikirlerini söylemeyi seven, nerd bir bilgisayar programcısıyım.
Bu anlaşma finale ulaştığı anda, Mojang’den çıkacak ve Ludum Dare projeleri ve küçük web deneyleri yapmaya geri döneceğim. Eğer yanlışlıkla bu kadar büyük ilgi çeken bir şey yaparsam da, anında o projeyi bırakacağım.
İnsanlar arasındaki imajım çoktan biraz çarpık olduğu için, olumsuz yorumlardan bu hareketimle kaçmayı beklemiyorum ama en azından, bu yorumları okumak için kendimi sorumlu hissetmeyeceğim.
Bu söylediklerimin, insanlar arasında söylediğim çoğu şeye karşı olduğunun farkındayım. Bunun için de iyi bir cevabım yok. Aynı zamanda bazılarınızın beni, bazı zorluklarla ilgili de sembol olarak gördüğünüzün farkındayım. Ben bu değilim. Ben bir bireyim ve tam da orada sizinle sıkıntı çekiyorum.
Sizi seviyorum. Hepinizi. Minecraft’i şu an olduğu hale getirdiğiniz için çok sağolun, ama siz çok sayıdasınız, ve ben bu kadar büyük bir şeyin sorumluluğunu alamam. Bir yandan, Minecraft artık Microsoft’a ait. Çok daha büyük bir yandan da, Minecraft çok uzun bir süredir size aitti, ve bu asla değişmeyecek.
Bu parayla ilgili bir şey değil. Bu benim akıl sağlığımla ilgili bir şey."
Tüm bunlar bir yana oyunun babası olarak bilinen Markus “Notch” Persson’ın, oyunun bu kadar büyümesiyle beraber yaşadığı sıkıntılar ve bunalımlar, bunca zamandır söylediği şeylerin arkasında neden durmak istemediğini açıklar nitelikte.Notch'un yaptığı açıklama aşağıda yer alıyor.
"Mojang’den ayrılıyorum
15 Eylül 2014
Kendimi gerçek bir oyun yapımcısı olarak görmüyorum. Oyun yapıyorum, çünkü bu çok eğlenceli bir şey, çünkü oyunları ve programlamayı seviyorum, ama oyunları büyük hitler çıkartmak ya da dünyayı değiştirmek için yapmıyorum. Minecraft açıkça görüldüğü gibi büyük bir hit oldu, ve insanlar bana, Minecraft’in oyunları değiştirdiğini söylediler. Böyle bir şey yapmak da istememiştim ben. Bu tabi ki de gurur verici bir şey ve bir anda sahne ışıklarının altına çıkmış gibi hissetmek de ilginç bir his.
Oldukça uzun bir süre önce, Minecraft geliştiriciliğinden geri adım atmaya karar vermiştim. Jens, projeyi yönetmek için en uygun kişiydi, ve ben de yeni bir şeyler denemek istiyordum. Başlarda, tekrar büyük bir şeyler yapmaya çalıştığım için başarılı olamadım, ama küçük prototipler ve ilginç meydan okumalardan şaşmamaya başlayınca, çalışırken çok eğlendim. İnsanların hakkaten çalıştığı Mojang’e neresinden uyuyordum tam olarak emin değildim ama, insanlar bu oyunun kültürü için önemli olduğumu söyledikleri için, kaldım.
İnsanlar benim hiç alakam olmayan, EULA ile ilgili bir meseleden dolayı internette bana karşı nefret püskürtürken ben, evde nezle olmuş vaziyetteydim. Şaşırmıştım. Anlamamıştım. Sonra hayal kırıklığı içerisinde bu tweeti yazdım. Daha sonra da, YouTube’da, This is Phil Fish isimli videoyu görünce fark ettim ki, fanlarımla aramda sahip olduğumu sandığım bağa aslında sahip değilim. Bir sembol haline geldim. Anlamadığım ve bu kadar büyümüş, üzerinde çalışmak istemediğim, sürekli üstüme gelen bir projenin sorumlusu ve bu projenin sembolü olmak istemiyordum. Ben bir girişimci değilim. Ben bir CEO değilim. Ben Twitter’da fikirlerini söylemeyi seven, nerd bir bilgisayar programcısıyım.
Bu anlaşma finale ulaştığı anda, Mojang’den çıkacak ve Ludum Dare projeleri ve küçük web deneyleri yapmaya geri döneceğim. Eğer yanlışlıkla bu kadar büyük ilgi çeken bir şey yaparsam da, anında o projeyi bırakacağım.
İnsanlar arasındaki imajım çoktan biraz çarpık olduğu için, olumsuz yorumlardan bu hareketimle kaçmayı beklemiyorum ama en azından, bu yorumları okumak için kendimi sorumlu hissetmeyeceğim.
Bu söylediklerimin, insanlar arasında söylediğim çoğu şeye karşı olduğunun farkındayım. Bunun için de iyi bir cevabım yok. Aynı zamanda bazılarınızın beni, bazı zorluklarla ilgili de sembol olarak gördüğünüzün farkındayım. Ben bu değilim. Ben bir bireyim ve tam da orada sizinle sıkıntı çekiyorum.
Sizi seviyorum. Hepinizi. Minecraft’i şu an olduğu hale getirdiğiniz için çok sağolun, ama siz çok sayıdasınız, ve ben bu kadar büyük bir şeyin sorumluluğunu alamam. Bir yandan, Minecraft artık Microsoft’a ait. Çok daha büyük bir yandan da, Minecraft çok uzun bir süredir size aitti, ve bu asla değişmeyecek.
Bu parayla ilgili bir şey değil. Bu benim akıl sağlığımla ilgili bir şey."