- Mesaj
- 11.941
- Çözümler
- 567
- Beğeni
- 13.659
- Puan
- 5.915
- Ticaret Puanı
- 2
Merhaba arkadaşlar,
Bildiğiniz üzere Metin2'nin quest kısmında Metin2'nin kendisine ait fonksiyonlar vardır. Bu fonksiyonlar sayesinde oyun için gerekli olan algoritmalar yapılmış olur.
Bu konu sürekli güncellenecektir.
Sırasıyla fonksiyonlara bakalım.
Not: Pc fonksiyonlarının örneği için:
Bildiğiniz üzere Metin2'nin quest kısmında Metin2'nin kendisine ait fonksiyonlar vardır. Bu fonksiyonlar sayesinde oyun için gerekli olan algoritmalar yapılmış olur.
Bu konu sürekli güncellenecektir.
Sırasıyla fonksiyonlara bakalım.
Not: Pc fonksiyonlarının örneği için:
Linkleri görebilmek için
giriş yap veya kayıt ol.
- PC Fonksiyonları;
- pc.get_account() : String değer döndürür. Hesap adını verir.
- pc.get_account_id() : Int değer döndürür. Hesap idsini verir.
- pc.get_alignment() : Int değer döndürür. Karakterin sıralama derecesini verir.
- pc.get_dx() : Int değer döndürür. Karakterin dex puanını verir.
- pc.get_empire() : Int değer döndürür. Karakterin krallığını verir. (1: Kırmızı, 2: Sarı, 3: Mavi)
- pc.get_empty_inventory_count() : Int değer döndürür. Karakterin envanterinde boş olan slot sayısını verir.
- pc.get_equip_refine_level(LuaNumber cell) : 1 argument alır. Int değerindedir. Envanterde slot idsini gönderdiğiniz zaman o slottaki eşyanın refine levelini yani + değerini verir.
- pc.get_exp() : Int değer döndürür. Karakterin EXP bilgisini verir.
- pc.get_exp_level() : Int değer döndürür. Karakterin EXP kutusunun bilgisini verir. Kaç kutu dolu ise o kadar sayı döndürür.
- pc.get_gm_level() : Int değer döndürür. Karakterin GM yetkisini verir. (1: Player, 2: LOW_WIZARD, 3: GOD, 4: HIGH_WIZARD, 5: IMPLEMENTOR)
- pc.get_gold() : Int değer döndürür. Karakterin Yang miktarını verir.
- pc.get_guild() : Int değer döndürür. Karakterin loncasının idsini verir. Lonca yoksa false döndürür.
- pc.get_horse_level() : Int değer döndürür. Karakter at seviyesini verir. Atı yoksa false döndürür.
- pc.get_hp() : Int değer döndürür. Karakterin mevcut hayat puanını verir.
- pc.get_ht() : Int değer döndürür. Karakterin VIT puanını verir.
- pc.get_informer_item()
- pc.get_informer_type()
- pc.get_ip0() : String değer döndürür. Karakterin ip bilgisini verir.
- pc.get_iq() : Int değer döndürür. Karakterin INT puanını verir.
- pc.get_job(): Int değer döndürür. Karakterin cinsiyetini verir.
- pc.get_killee_drop_pct()
- pc.get_language()
- pc.get_leadership()
- pc.get_language2()
- pc.get_level() : Int değer döndürür. Karakterin levelini verir.
- pc.get_local_x() : Int değer döndürür. Client tabanlı karakterin bulunduğu konumun x değerini verir.
- pc.get_local_y() : Int değer döndürür. Client tabanlı karakterin bulunuduğu konumun y değerini verir.
- pc.get_logoff_interval()
- pc.get_map_index() : Int değer döndürür. Karakterin bulunduğu haritanın idsini verir.
- pc.get_max_hp() : Int değer döndürür. Karakterin alabileceği maksimum hp puanını verir.
- pc.get_max_sp() : Int değer döndürür. Karakterin alabileceğini maksimum sp puanını verir.
- pc.get_money() : Int değer döndürür. Karakterin Yang miktarını verir.
- pc.get_name() : String değer döndürür. Karakterin adını verir.
- pc.get_next_exp() : Int değer döndürür. Bir sonraki level için gerekli olan EXP miktarını verir.
- pc.get_part()
- pc.get_player_id() : Int değer döndürür. Karakterin idsini verir.
- pc.get_playtime() : Int değer döndürür. Toplam oyunda geçirilen zamanı verir.
- pc.get_premium_remain_sec() : Int değer döndürür. Premium süresini verir.
- pc.get_race() : Int değer döndürür. Karakterin sınıfını verir.
- pc.get_real_alignment() : Int değer döndürür. Karakterin sıralama puanını verir.
- pc.get_sex() : Int değer döndürür. Karakterin cinsiyetini verir.
- pc.get_sig_items(LuaNumber group_vnum) : Int argument alır. Dizi döndürür. Argument ile gönderilmiş eşya grubunun eşya listesini verir.
- pc.get_skill_group() : Int değer döndürür. Karakterin seçmiş olduğu yetenek grubunu verir. Örn: Bedensel, Zihinsel
- pc.get_skill_level(LuaNumber vnum) : 1 argument alır. Int döndürür. Argument ile gönderilen yetenek idsinin seviyesini verir. Örn: pc.get_skill_level(31) => Suikast yeteneğinin seviyesini verir.
- pc.get_skill_point() : Int değer döndürür. Karakterin kullanmamış olduğu yetenek puanlarının miktarını verir.
- pc.get_sockets_item() : Dizi döndürür. Karakterin envanterinde bulunan eşyaların socket bilgisini listeler.
- pc.get_sp() : Int değer döndürür. Karakterin SP miktarını verir.
- pc.get_special_ride_vnum() : Int değer dönderir. Special item bilgilerini verir.
- pc.get_st() : Int değer döndürür. Karakterin STR puanını verir.
- pc.get_start_location()
- pc.get_vid() : Int değer döndürür. Karakterin auth idsini verir.
- pc.get_war_map()
- pc.get_weapon() : Int değer döndürür. Karakterin eline giymiş olduğu silahn vnum değerini verir. Eli boşsa false döndürür.
- pc.get_wear(LuaNumber cell) : 1 tane int argument alır. Int değer döndürür. Argument ile gönderilen veri ile belirlenen envanterdaki kutuda eşyanın wear flagını verir.
- pc.get_x() : Int değer döndürür. Server tabanlı karakterin x koordinatını verir.
- pc.get_y() : Int değer döndürür. Server tabanlı karakterin y koordinatını verir.
- pc.getarmor() : Int değer döndürür. Karakterin üstüne giydiği zırhın vnumunu verir. Eğer yoksa false döndürür.
- pc.getcheque() : Int değer döndürür. Karakterin Won bilgisini verir.
- pc.getcurrentmapindex() : Int değer döndürür. Karakterin bulunduğu haritanın idsini verir.
- pc.getempire() : Int değer döndürür. Karakterin krallığını verir. (1: Kırmızı, 2: Sarı, 3: Mavi)
- pc.getf(LuaString questname, LuaString flagname) : 2 tane string argument alır. 1. quest adı, 2. flag adı. Int değer döndürür. quest veritabanına eklenen değeri döndürür.
- pc.getgold() : Int değer döndürür. Karakterin Yang miktarını verir.
- pc.getguild() : Int değer döndürür. Karakterin loncasının idsini verir. Lonca yoksa false döndürür.
- pc.gethp() : Int değer döndürür. Karakterin mevcut hayat puanını verir.
- pc.getleadership()
- pc.getmaxhp() : Int değer döndürür. Karakterin alabileceği maksimum hp puanını verir.
- pc.getmaxsp() : Int değer döndürür. Karakterin alabileceği maksimum sp puanını verir.
- pc.money() : Int değer döndürür. Karakterin Yang miktarını verir.
- pc.getplaytime() : Int değer döndürür. Toplam oyunda geçirilen zamanı verir.
- pc.getqf(LuaString flag) : 1 string argument alır. Int döndürür. Çalışan questin flag değerini quest veritabanında arar ve valuesini döndürür.
- pc.getsp() : Int değer döndürür. Karakterin mevcut mana puanını verir.
- pc.getweapon() : Int değer döndürür. Karakterin eline giymiş olduğu silahn vnum değerini verir. Eli boşsa false döndürür.
- pc.getx() : Int değer döndürür. Server tabanlı karakterin x koordinatını verir.
- pc.gety() : Int değer döndürür. Server tabanlı karakterin y koordinatını verir.
- pc.give_item(luaNumber item_vnum, luaNumber item_count) : Oyuncunun envanteri boşsa item verir.
- pc.give_item2(LuaNumber item_vnum, luaNumber item_count) : Oyuncuya item verir. Envanteri doluysa eşya yere düşer.
- pc.give_item2_select(luaNumber item_vnum, luaNumber count) : Oyuncuya item verdikten sonra seçim işlemi yapar. Daha sonra item. quest fonksiyonlarını kullanabilirsiniz.
- Item Fonksiyonları
- item.can_over9refine() : Eşyanın +9'dan sonra dönüşümü var mı diye kontrol eder. Boolean döndürür. (Varsa: 1, Yoksa: 0)
- item.change_to_over9() : Eşyanın dönüşümü değiştirir.
- item.copy_and_give_before_remove(LuaNumber vnum) : Argumentte verdiğimiz vnum ile size bir eşya verir ve eşyayı siler.
- item.get_addon_type() : Eşyanın ortalama ve beceri hasarı alabilip almadığı addon_type değerini döndürür.
- item.get_attribute_set_index()
- item.get_cell(LuaNumber cell) : Envanterinizdeki eşyanının bilgisini alır.
- item.get_count() : Eşyanın adetini döndürür. Int olarak.
- item.get_id() : Eşyanın idsini. Int olarak.
- item.get_level() : Eşyanın + değerini döndürür. Int olarak.
- item.get_level_limit() : Eşyanın level limitini alır.
- item.get_name() : Eşyanın locale name değerini döndürür.
- item.get_over9_material_vnum(LuaNumber vnum) : +9'dan sonra dönüşen eşyanın dönüşüm malzemelerini döndürür.
- item.get_refine_vnum(LuaNumber vnum) : Eşyanın refine (geliştirme) vnumunu alır.
- item.get_shop_price() : NPC'de eşyanın satılan fiyatı.
- item.get_size() : Eşyanın envanterde kaç slot kapladığının bilgisini verir.
- item.get_socket(LuaNumber index) : Eşyaya kakılan taşları veya eşyanın süresinin bilgilerini döndürür.
- item.get_sub_type() : Eşyanın alt türünün döndürür.
- item.get_type() : Eşyanın ana türünü döndürür.
- item.get_value(LuaNumber index) : Eşyanın value değerlerini döndürür.
- item.get_vnum() : Eşyanın item_proto'daki idsini döndürür.
- item.has_flag(LuaNumber value) : Argumentte verilen değerin eşyada olup olmadığını kontrol eder.
- item.next_refine_vnum() : Bir sonraki + geliştirmedeki refine vnumu döndürür.
- item.over9refine() : Eşyanın +9'dan sonra dönüşümü var mı diye kontrol eder. Boolean döndürür. (Varsa: 1, Yoksa: 0)
- item.remove() : Eşyayı siler.
- item.select(LuaNumber item_id) : Eşyanın idsi ile eşyayı seçer. (Questlerde kullanmak için.)
- item.select_cell(LuaNumber cell) : Eşyayı envanterdaki cell numarası ile seçer. (Questlerde kullanmak için.)
- item.set_shop_price() : Eşyanın npcde satılan değerini değiştirmek.
- item.set_socket(LuaNumber index, LuaNumber value) : Eşyanın socket değerini değiştirir.
- item.set_value(LuaNumber index, LuaNumber value) : Eşyanın valuesini değiştirir.
- item.start_realtime_expire() : Eşyanın süresi varsa süresini başlatır.
- /** Martysama Source New Stuff **/
- item.get_wearflag0() : Eşyanın türünün bilgisini verir.
- item.has_wearflag0(luaNumber index) : Argument ile gönderilen veri eşyanın wearflagı ile uyuşup uyuşmadığını kontrol eder.
- item.get_antiflag0(luaNumber index) : Argument ile gönderilen veri eşyanın antiflagı ile uyuşup uyuşmadığını kontrol eder.
- item.has_antiflag0() : Eşyanın antiflag (şaman giyemez vs.) bilgisini döndürür.
- item.get_immuneflag0() : Eşyanın immuneflag değerini döndürür.
- item.has_immuneflag0(luaNumber index) : Argument ile gönderilen veri eşyanın immuneflag ile uyuşup uyuşmadığını kontrol eder.
- item.add_attr0(LuaNumber mode) : Eşyaya efsun eklemeye yarar.
- item.change_attr0(LuaNumber mode) : Eşyanın efsunlarını değiştirir.
- item.clear_attr0(LuaNumber mode) : Eşyanın efsunlarını temizler
- item.count_attr0(LuaNumber mode) : Eşyanın efsunlarının değerini değiştirir.
- item.get_attr0() : Eşyanın efsunlarını döndürür.
- item.set_attr0(LuaNumber id1, LuaNumber value1, LuaNumber id2, LuaNumber value2, LuaNumber id3, LuaNumber value3, LuaNumber id4, LuaNumber value4, LuaNumber id5, LuaNumber value5, LuaNumber id6, LuaNumber value6, LuaNumber id7, LuaNumber value7): Eşyanın efsunlarını tek tek girmeye yarıyor.
- item.set_count0(LuaNumber count) : Eşyanın adetini değiştirir.
- item.is_available0() : Kullanılan item.
- /** Martysama Source New Stuff **/
- NPC Fonksiyonları
- npc.get_empire() : pc bulunduğu krallığın bilgisini verir.
- npc.get_guild() : npcnin loncasını verir.
- npc.get_leader_vid() : partynin liderinin vid değerini verir.
- npc.get_local_x0() : local x koordinatını verir.
- npc.get_local_y0() : local y koordinatını verir.
- npc.get_race() : npcnin vnum değerini verir.
- npc.get_remain_hairdye_count()
- npc.get_remain_skill_book_count()
- npc.dec_remain_hairdye_count() : mob 20031 idye sahipse true değerini dönderiyor.
- npc.dec_remain_skill_book_count() : mob 20031 idye sahipse true değerini dönderiyor.
- npc.get_vid() : npc vid değerini verir.
- npc.get_x0() : npcnin x koordinatını verir.
- npc.get_y0() : npcnin y koordinatını verir.
- npc.getrace() : npcnin vnum değerini verir.
- npc.is_pc() : bilgisayar oyuncusu ise true dönderir.
- npc.is_quest() : quest npccsi ise true dönderir.
- npc.kill() : npc öldürür.
- npc.lock() : npcyi kilitler.
- npc.open_shop(LuaNumber shop_vnum) : npcnin sattığı ürünleri gösterir.
- npc.purge() : npcyi yok eder.
- npc.unlock() : npc kilidi açar.
- npc.get_job() : npcnin cinsiyetini verir.
- /** new stuff **/
- npc.get_level0() : npcnin levelini verir.
- npc.get_name0() : npcnin adını verir.
- npc.get_vnum0() : npcnin vnum verir.
- npc.get_pid0() : npcnin pid değerini verir.
- npc.is_available0() : npc ise true döndürür.
- /** new stuff end **/
Son düzenleme: