Arkadaşlar çok değerli bilgiler vermiş ve dedikleri çok doğru. Bu tarz bir oyunu yapmak gerçekten çok fazla bilgi ,efor ve zaman istiyor özellikle tek başınaysan.
İlk önce oyun motorunu seçmekle başlayabilirsin. En popülerleri Unreal Engine veya Unity. ( Bu tarz MMORPG oyunlar ve multiplayer desteği sayesinde en çok Unreal Engine tercih ediliyor bilgin olsun.)
Oyun motorunu seçtikten sonra sana tavsiyem hem c++ hem unreal engine aynı anda çalışman ve ikisinide olabildiğine öğrenmen. İkisini aynı anda söylememin sebebi ikisi ayrılmaz ikili bunu biliyorsun (Unreal -> c++, Unity C#). Unreal öğrenirken ilk başta çok uzun olmayan basit kursları takip edip genel bir fikir edinebilirsin ama sakın sürekli tutoriallar izleyip onları kopyalayarak ilerleme yoksa orada sonsuza kadar kalırsın ve asla bir şey öğrenemezsin ( tutorial hell ). En güzel öğrenme yöntemi deneme / yanılmadır. Kurcalayabildiğin kadar kurcala bozmaktan korkma, yaptığın hatalar sana çok şey öğretir.
Unrealdan sıkılınca c++ çalış ordan sıkılınca unreal devam et ve bir süre bu şekilde ilerleyebilirsin. ( Başarılı singleplayer oyun yapmış ve oyunumda 1 satır dahi c++ yazmadım hepsi blueprint ile yapıldı diyen developerlar var ve bu doğru ama mmorpgler için kod bilgisi şart).
Benim tavsiyemde Unreal Engine ile ilerlemen, imkansız değil ama kolay da değil. Düzenli çalışma ve istikrar ile yapamayacağın bir şey yok.
Normal bir oyun yapmanın ne kadar uğraş gerektirdiğini az çok herkes tahmin edebilir. Bir de bunun üstüne network, server-client vs gibi işler girince iş yükü 10x oluyor. Zorluk gözünü korkutabilir ama çok basit yaparsın demekte yalan olur.
Ek olarak
@nyami bu konuda epey bir yol katetmiş. Vakti varsa bu tarz bir proje için gereksinimler başlık adı altında Road Map paylaşırsa eminim forumda çok fazla ilgi görecektir