Çözüldü mdatr hakkında

  • Konuyu açan Konuyu açan SinopLu57
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 4
  • Gösterim Gösterim 407
Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

SinopLu57

Üye
Üye
Mesaj
76
Çözümler
2
Beğeni
64
Puan
699
Ticaret Puanı
0
Merhabalar,
Öncelikle mdatr hakkında bildiğimi söylemek isterim, yapılan bir objenin içinden geçilmemesini sağlayan bir model dosyası.
Arşivimi hazırlarken aklıma takıldı ileride sorun yaşamamak adına bu soruyu sorma gereği duyuyorum.

1. Resimde görmüş olduğunuz orjinal isimleridir ve orjinal dosya yolundadır.
1691501121923.webp

2. Resimde görmüş olduğunuz gibi isimlerini değiştirdim. model dosyası ve dds dosyasında problem yok fakat mdatr dosyasının ismini yeniden adlandır diyerek değiştirdiğimde, mdatr kendi özelliğini kaybetmiş olurmu? yoksa dosyanın model dosyasıyla aynı dosya içeriğinde olması yeterlimi?
1691501145651.webp
 
Çözüm
mdatr dosyaları nedir ?
mdatr dosyaları bir nesnenin karakter ile olan etkileşimine modele uygun şekilde ayarlamasını sağlar. Eğer bir nesnenin mdatr dosyası olmazsa obje bir köprü de olsa ev de olsa duvar gibi olacaktır. Bu yüzden mdatr çok önemlidir bir nesne için.

mdatr nasıl gözlemlenebilir ?
önizlemek için benim bilgim dahilinde iki farklı yolu var bunun.​
  1. 3ds max
  2. world editör

mdatr içinde ne barındırır ?
collision (duvarlar) örn:
resim_2023-08-08_164657812.webp


sphere collision (duvar) örn:
resim_2023-08-08_164826729.webp


height (zemin/üstünde gezebilmek için) örn:
resim_2023-08-08_164939213.webp


sorunuza gelecek olursak bir nesneye mdatr eklemesi yapabilmek için dosya ismini gr2 ismiyle aynı yapmak yeterlidir ancak her mdatr dosyası bütün nesnelerde kullanılamaz...
mdatr dosyaları nedir ?
mdatr dosyaları bir nesnenin karakter ile olan etkileşimine modele uygun şekilde ayarlamasını sağlar. Eğer bir nesnenin mdatr dosyası olmazsa obje bir köprü de olsa ev de olsa duvar gibi olacaktır. Bu yüzden mdatr çok önemlidir bir nesne için.

mdatr nasıl gözlemlenebilir ?
önizlemek için benim bilgim dahilinde iki farklı yolu var bunun.​
  1. 3ds max
  2. world editör

mdatr içinde ne barındırır ?
collision (duvarlar) örn:
resim_2023-08-08_164657812.webp


sphere collision (duvar) örn:
resim_2023-08-08_164826729.webp


height (zemin/üstünde gezebilmek için) örn:
resim_2023-08-08_164939213.webp


sorunuza gelecek olursak bir nesneye mdatr eklemesi yapabilmek için dosya ismini gr2 ismiyle aynı yapmak yeterlidir ancak her mdatr dosyası bütün nesnelerde kullanılamaz yukarıda da gösterdiğim örneklerle anlayabilirsiniz ki her nesnenin kendine özel mdatr dosyası olabilir.
 
Çözüm
ismini değiştirirseniz client göremeyebilir onu syserr düşürüyordu diye aklımda kalmış
Yorumun için teşekkürler.
mdatr dosyaları nedir ?
mdatr dosyaları bir nesnenin karakter ile olan etkileşimine modele uygun şekilde ayarlamasını sağlar. Eğer bir nesnenin mdatr dosyası olmazsa obje bir köprü de olsa ev de olsa duvar gibi olacaktır. Bu yüzden mdatr çok önemlidir bir nesne için.

mdatr nasıl gözlemlenebilir ?
önizlemek için benim bilgim dahilinde iki farklı yolu var bunun.​
  1. 3ds max
  2. world editör

mdatr içinde ne barındırır ?
collision (duvarlar) örn:
13012 eklentisini görüntüle

sphere collision (duvar) örn:
13013 eklentisini görüntüle

height (zemin/üstünde gezebilmek için) örn:
13014 eklentisini görüntüle

sorunuza gelecek olursak bir nesneye mdatr eklemesi yapabilmek için dosya ismini gr2 ismiyle aynı yapmak yeterlidir ancak her mdatr dosyası bütün nesnelerde kullanılamaz yukarıda da gösterdiğim örneklerle anlayabilirsiniz ki her nesnenin kendine özel mdatr dosyası olabilir.
Bilgi için teşekkürler mantıken dediğiniz gibi her objenin mdatr si kendine özel olmalı, tek korktuğum model ismi değiştiğinde 3dsmax üzerinden yeni mdatr dosyası oluşturmaktı, verdiğiniz cevapla bu bilgiyi de edinmiş olduk.
Teşekkürler
 
Bu arada ek bir bilgi vermiş olayım, map yaparken kullandığınız ev objesi vesayre olur eğer mdatr dosyasını bulamıyor ve mdatr çıkartamıyorsanız world editör kullanarak bir objenin genişliği kadar block koyarakta alternatif bir çözüm üretebilirsiniz, ne kadar mdatr olması gerektiğini düşünsem de ek bilgi :)
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst