Youtuber Türkçe'yi geçtim okumayı geçen hafta sökmüş gibi anlattığı için bence eldeki malzemeyi marketing konusunda yeterli derecede kullanamıyor, marka değerine hatta metin3 yazarak zarar veriyor çünkü telif hakkı meselesi bir aralar gündem olmuştu.
Ben çalışmayı olumlu buluyorum fakat gelişmesi için developer ve designerlarına çeşitli fikirler vermemiz gerekiyor; gözüme çarpan ilk mevzu eşyaların ve dropların icon seçimleri oldu, iconlar oyunun ruhunu temelde oyunculara akmasını sağlayan elementlerin başında gelir, fakat özensiz sanki google'dan bulunma png'ler kullanılmış hissiyatı veriyor, ruh yakalanmamış.
İkinci olay drop effect, izlediğim kadarıyla o göğe yükselen item efekti kullanılmış bunu her itemde kullanmak yerine gerçekten nadide olan eşyalarda kullanılsa diğer common droplarda basit bir efekt kullanılması oyuncuyu yönlendirir, hatta anlık seratonin patlamasından oyuna bağımlı hale getirir.
Üçüncü kısım ise kendi alanım olan map ve level design konusu, videolardan takip ettiğim kadarıyla çeşitli mapler ve her mapin bir kısmında ise köyümsü bir yapı oluşturulmuş ve her mapte belirli görevleri yaparak oyuncu çeşitli eşyaları elde ediyor. Her mapte bir köy merkezi eğer varsa tekrara düşürdüğü ve oyuncuyu böldüğü için bir noktadan sonra tatsızlaşır bunun yerine ana şehirde npcler levellara göre görevleri verip oyuncunun ana şehre uğraması sağlanıp oyunda süreklilik arz edilebilir.
Map tasarım konusunda ise, zindanları ayrı tutuyorum, farm mapleri ve şehir mapi çok kaotik. Hatta tasarımcının depresif bir anda çizdiğini düşünmeme sebep oldu, oyun motorunun imkanları yeterince kullanılmamış gibi gözüküyor. Vegetation yani bitkiler konusunda ise oyun sınıfta kalmış temel biyoloji bilimine uyumsuz(iklim ve bitkiler) bir tasarım söz konusu, özellikle ağaçlar ve zaman zaman yerden çıkan otlar yapay hissiyat veriyor, ağaçların otların ve terrain texturelarının komple reworklenmesi gerektiğini düşünüyorum, hepimiz günlük hayatta yeterince stresle boğuşurken oyunda bir de bünyeye stres ve yapaylık yüklemenin ne anlamı var? Ağaçlar çok sık kendini tekrar ediyor bir orman yaptığımda kendim en az 18-20 farklı ağaç modelleri kullanırım, toprağına göre de ağaçların yaprak renkleri ve modellerini seçerim, sizde de benzerini görmek isterdim. Bazı farm maplerinde yollarda taşlar döşenmiş yerlere allah aşkına yerde kare kare taş varken bir anda nasıl kum/toprak devamında da yeşillik oluyor, yaparken daha da düşünülmesi gerekiyor bu detayların. 2004 metin2sinin maplerinde bile bu basit hatalar yok. Sis olayında ağaç ve objeler sisle grileşiyor ama environment dosyalarında kullanılar resimler direkt ortada, eğer bir sis kullanılıyorsa gerçek hayattaki gibi olmasının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.