Öneri Gereksiz kodlar hakkında fikir

  • Konuyu açan Konuyu açan nyami
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 9
  • Gösterim Gösterim 120
Konu sahibi önerilerinizi bekliyor. Konuya yorum yazabilirsiniz.

nyami

ZeRo
Premium Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
MT Üye
Mesaj
583
Çözümler
38
Beğeni
914
Puan
929
Ticaret Puanı
0
Gereksiz kodlarda hiç bir şekilde kullanılmayan sistemler hangileri? Ve bu aşağıdakiler ne işe yarıyor?


Monarch =?
Panama =?
Freebsd Filemonitor =?
Version.txt =?
Lotto event =?
Hybrid Crypt =?
PCBang =?
Over9Refine =?
Roulette =?
Traffic Profiler =?
 
bunların hiçbiri kullanılmıyor. premium üye olsaydın bu kodların kaldırılmasını ve bunların ne işe yaradığını öğrenebilirdin :D ama çoğu saçma saçma şeyler bir tek monarchı biliyorum krallık savaşı gibi bir şey.
 
Premium forumunda 35 tane kullanılmayan sistemi kaldırma rehberi paylaştım, yada direkt benim altyapıyı da kullanabilirsin, premium forumunda paylaştığım rehberlerden de daha fazla sistem kaldırdım. Çok temiz.
 
Monarch: imparatorluk seçimi, imparator krallık içi ticaretten vergi alır ve o vergilerle krallığına belli bufflar sağlayabilir
Panama: pack kapatma sistemlerinden biri, Panama ile pack kapatırsan, server tarafında doğru key olmadan packler okunamaz ve oyuna girilemez.
Lotto: piyango
Pcbang: 2000li yılların başındaki internet kafe furyasına dahil olmak için belli internet kafe ip aralığına buff veren bir sistem.
 
Premium forumunda 35 tane kullanılmayan sistemi kaldırma rehberi paylaştım, yada direkt benim altyapıyı da kullanabilirsin, premium forumunda paylaştığım rehberlerden de daha fazla sistem kaldırdım. Çok temiz.
clang kullanmadım hiç. alt yapı yapmak için baktım ama beni aşıyordu o yüzden sıfır mainline ile devam ediyorum. ama seninkinide indirdim kaynak olarak takıldığım yerlerde kontrol ediyorum. bu arada elin şu rehber işlerine değmişken vs22 ve c++ güncellemerini de paylaşsan mükemmel olur kafam hiç basmıyor oralara. ve senin client src de ayırdığın gibi(aşağıdaki resim) vs ve source kodlarına da bir anlatım yapar mısın. premium için olsa bile olur :unsure:

1720349327711.webp
 
clang kullanmadım hiç. alt yapı yapmak için baktım ama beni aşıyordu o yüzden sıfır mainline ile devam ediyorum. ama seninkinide indirdim kaynak olarak takıldığım yerlerde kontrol ediyorum. bu arada elin şu rehber işlerine değmişken vs22 ve c++ güncellemerini de paylaşsan mükemmel olur kafam hiç basmıyor oralara. ve senin client src de ayırdığın gibi(aşağıdaki resim) vs ve source kodlarına da bir anlatım yapar mısın. premium için olsa bile olur :unsure:

17771 eklentisini görüntüle
Clienti ben hazırlamadım, dev forumundan Mali'nin paylaştığı client
 
Gereksiz sistemler, gereksiz kodlar, gereksiz tanımlamalar, gereksiz enumlar vs. source kodu gereksizlerle dolu, daha doğrusu bunlara gereksiz demek yanlış çünkü belirli dönemlerde bunlar aktif olarak kullanılıyordu, örneğin matrix card, vcard, passpod, teen vs. Çin sunucusu aktiften kullanılan sistemler, OpenID keza Brezilya sunucunun ilk dönemlerinde kullanılmış, netmarble, pcbang gibi sistemler Japonya sunucusu aktiften kullanılan sistemler, crypt kodlarının çoğu belirli dönemlerde şifreleme için kullanılan sistemler vs. vs. bunlar zamanında kullanışlı olan fakat gerek duyulmadığı dönemde basitçe deaktif edilmiş sistemler/kodlar, bunların dışında projenin başından beri orada olup hiçbir zaman aktif edilmeyen ve kullanılmayan da çok fazla kod var, proje debugging aşamasındayken veya canlı serveri analiz etmek için kullanılan çok fazla kod var, çok fazla deneme var, örneğin, FileMonitor_FreeBSD, Traffic Profiler, GTest, M2_USE_POOL, DEBUG_ALLOC vs. gibi. Tabii bunların çoğu akıllı pointerların olmadığı, memory leak analiz toollarının çok az olduğu ve imkanların kısıtlı olduğu, C++ dilinin daha geleneksel olduğu dönemlerden, 2000'li yılların ilk dönemlerinden kalma, artık bir çoğuna ihtiyacımız yok o yüzden kaldırılabilir.

Geliştirme günlüğümde yanlış hatırlamıyorsam 150 civarı kaldırdığım kod var, bunların dahası da olacak gözüme çarpan aman sonra girişirim dediğim bir sürü ölü kod daha var, burada önemli olan kısım şu; bu kodları kaldırırken ne yaptığınıza çok dikkat edin, hiçbir problem olmazsa, derlenirse, oyun açılırsa risk yok çok güzel kaldırmışım diye düşünmeyin, büyük bir memory leake veya bir güvenlik açığına sebebiyet vermiş olabilirsiniz, 10 kişiyle oynarken değil ama 1000 kişiyle oynarken anlamadan core yiyebilirsiniz, korkutmak için değil dikkatli olmanız için bir öneri olarak yazıyorum yanlış anlamayın, ve son olarak detaylı test etme ve sorunları çözme imkanına sahip değilseniz özellikle login_sim, billing, sequence, İmproved_packet_encryption, cryptopp gibi sistemleri/dosyaları kaldırmayın veya en sona bırakın, kolay gelsin.
 
Gereksiz sistemler, gereksiz kodlar, gereksiz tanımlamalar, gereksiz enumlar vs. source kodu gereksizlerle dolu, daha doğrusu bunlara gereksiz demek yanlış çünkü belirli dönemlerde bunlar aktif olarak kullanılıyordu, örneğin matrix card, vcard, passpod, teen vs. Çin sunucusu aktiften kullanılan sistemler, OpenID keza Brezilya sunucunun ilk dönemlerinde kullanılmış, netmarble, pcbang gibi sistemler Japonya sunucusu aktiften kullanılan sistemler, crypt kodlarının çoğu belirli dönemlerde şifreleme için kullanılan sistemler vs. vs. bunlar zamanında kullanışlı olan fakat gerek duyulmadığı dönemde basitçe deaktif edilmiş sistemler/kodlar, bunların dışında projenin başından beri orada olup hiçbir zaman aktif edilmeyen ve kullanılmayan da çok fazla kod var, proje debugging aşamasındayken veya canlı serveri analiz etmek için kullanılan çok fazla kod var, çok fazla deneme var, örneğin, FileMonitor_FreeBSD, Traffic Profiler, GTest, M2_USE_POOL, DEBUG_ALLOC vs. gibi. Tabii bunların çoğu akıllı pointerların olmadığı, memory leak analiz toollarının çok az olduğu ve imkanların kısıtlı olduğu, C++ dilinin daha geleneksel olduğu dönemlerden, 2000'li yılların ilk dönemlerinden kalma, artık bir çoğuna ihtiyacımız yok o yüzden kaldırılabilir.

Geliştirme günlüğümde yanlış hatırlamıyorsam 150 civarı kaldırdığım kod var, bunların dahası da olacak gözüme çarpan aman sonra girişirim dediğim bir sürü ölü kod daha var, burada önemli olan kısım şu; bu kodları kaldırırken ne yaptığınıza çok dikkat edin, hiçbir problem olmazsa, derlenirse, oyun açılırsa risk yok çok güzel kaldırmışım diye düşünmeyin, büyük bir memory leake veya bir güvenlik açığına sebebiyet vermiş olabilirsiniz, 10 kişiyle oynarken değil ama 1000 kişiyle oynarken anlamadan core yiyebilirsiniz, korkutmak için değil dikkatli olmanız için bir öneri olarak yazıyorum yanlış anlamayın, ve son olarak detaylı test etme ve sorunları çözme imkanına sahip değilseniz özellikle login_sim, billing, sequence, İmproved_packet_encryption, cryptopp gibi sistemleri/dosyaları kaldırmayın veya en sona bırakın, kolay gelsin.
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
yazdığın şeylere katılıyorum. en basitinden bu gün lottoyu kaldırırken çok güzel build aldım her şey temiz duruyordu sonra aklıma test etmek geldi lotto kalkınca bir sıra kayması oluyor ve taşlar öne geçiyor ilk başta bu bir sorun değil gibi duruyor sonra testte fark ettim taşları ekipmanlara basamıyorum. yani diyeceğim senin de dediğin gibi temiz işlem olsa bile bu şekilde bariz oyunu işlevsiz bırakan durumlar olabiliyor. bu yüzden bu konuyu açtım insanların neleri neden kaldırdığını ve neler ile karşılaştıklarını öğrenmek için.
 
Üst