Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Hocam bu gm komutlarında argüman olarak geçiyordu sanırım. Argüman int ise onu da long long yapmak gerekir ama başka yerleri etkiler mi bilemiyorum.
Argümanların formatlarıyla ilgili olabilir, müsait vakitte bir bakarım ama çok gerekli bir değişiklik gibi gelmedi bana. Siz konfor için mi istiyorsunuz?
Hocam bu gm komutlarında argüman olarak geçiyordu sanırım. Argüman int ise onu da long long yapmak gerekir ama başka yerleri etkiler mi bilemiyorum.
Argümanların formatlarıyla ilgili olabilir, müsait vakitte bir bakarım ama çok gerekli bir değişiklik gibi gelmedi bana. Siz konfor için mi istiyorsunuz?
Bu sorunda, oyunda GM karakteriyle yang (oyun parası) verirken, maksimum 2.1T (2.147.483.647) yang limitiyle sınırlı kaldığını belirtmişsin. Bunun nedeni, genellikle oyun sistemlerinde yang veya altın miktarını saklayan değişkenin 32-bit signed integer (int) formatında olmasıdır.
Sorunun Temel Nedeni
32-bit signed integer veri tipi, -2.147.483.648 ile +2.147.483.647 arasında bir değer saklayabilir. Bu nedenle:
Yang miktarı 2.147.483.647'den fazla olduğunda sınır aşılır ve taşma (overflow) meydana gelir.
Bu sınırdan fazlasını doğrudan tek seferde vermek mümkün olmaz.
Çözüm Önerileri
Bu durumu çözmek için aşağıdaki yöntemlerden birini uygulayabilirsin:
1. Veri Tipini Değiştirmek (Önerilen Çözüm)
Oyunun sunucu tarafındaki yang değişkeninin veri tipini 32-bit integer'dan daha büyük bir veri tipiyle değiştirebilirsin. Örneğin:
long (64-bit integer):
64-bit integer, -9.223.372.036.854.775.808 ile +9.223.372.036.854.775.807 arasında bir değer saklayabilir.
Bu durumda yang limiti oldukça yüksek bir seviyeye çıkar.
Adımlar:
Sunucu Kodlarında Değişiklik Yap:
Yang'ı tutan değişkeni (örneğin gold veya yang) bul.
32-bit integer (int) yerine 64-bit integer (long veya unsigned long) kullan.
C:
int yang; // Eski kod
long long yang; // Yeni kod
Veritabanında Güncelleme Yap:
Veritabanında yang değerinin saklandığı sütunun veri tipini değiştir. Örneğin:
SQL:
ALTER TABLE player CHANGE yang yang BIGINT;
Test Et:
Oyunda değişiklikleri test ederek yang miktarını 2.1T üzeri verebildiğinden emin ol.
2. Yang Verme Komutunu Tekrarlayan Döngüye Al
Eğer veri tipi değişikliği yapmak istemiyorsan, yang verme işlemini bir döngüyle tekrarlayarak yüksek miktarda yang verebilirsin.
Örnek Komut: Oyun konsolunda veya kod tarafında bir döngü kurarak yang miktarını tekrar tekrar ekle:
Python:
for i in range(10): # 10 kez yang ekle
give_yang(2147483647) # Maksimum yang
Bu yöntemle her seferinde maksimum sınır kadar yang eklenir, ancak bu manuel bir çözüm olduğu için uzun vadede pek pratik değildir.
3. Oyuncu Yang Sınırını Kontrol Et
Eğer oyuncuların yang miktarını artırıyorsan, bu sınırın oyuncu karakterine veya çantasına (inventory) da bağlı olabileceğini unutma. Oyuncular için yang sınırını artırmak gerekebilir:
Oyuncunun çantasında saklanan yang limiti.
Oyuncunun toplam yang limiti.
Bu durum, genellikle oyuncu verilerinin saklandığı sunucu kodlarında veya veritabanında belirlenir. Gerekirse oyuncu limiti için de veri tipini genişletmen gerekebilir.
Özet
Eğer uzun vadeli ve sağlam bir çözüm arıyorsan:
Veri tipini 64-bit integer olarak değiştirmen en uygun yöntemdir.
Kısa vadede çözüm istiyorsan, yang verme işlemini bir döngüyle tekrarlayarak sınırı aşabilirsin.
Hangi yöntemi tercih ettiğini veya daha fazla detay verirsen, daha spesifik rehberlik yapabilirim.
Bu sorunda, oyunda GM karakteriyle yang (oyun parası) verirken, maksimum 2.1T (2.147.483.647) yang limitiyle sınırlı kaldığını belirtmişsin. Bunun nedeni, genellikle oyun sistemlerinde yang veya altın miktarını saklayan değişkenin 32-bit signed integer (int) formatında olmasıdır.
Sorunun Temel Nedeni
32-bit signed integerveri tipi, -2.147.483.648 ile +2.147.483.647 arasında bir değer saklayabilir. Bu nedenle:
Yang miktarı 2.147.483.647'den fazla olduğunda sınır aşılır ve taşma (overflow) meydana gelir.
Bu sınırdan fazlasını doğrudan tek seferde vermek mümkün olmaz.
Çözüm Önerileri
Bu durumu çözmek için aşağıdaki yöntemlerden birini uygulayabilirsin:
1. Veri Tipini Değiştirmek (Önerilen Çözüm)
Oyunun sunucu tarafındaki yang değişkeninin veri tipini 32-bit integer'dan daha büyük bir veri tipiyle değiştirebilirsin. Örneğin:
long (64-bit integer):
64-bit integer, -9.223.372.036.854.775.808 ile +9.223.372.036.854.775.807 arasında bir değer saklayabilir.
Bu durumda yang limiti oldukça yüksek bir seviyeye çıkar.
Adımlar:
Sunucu Kodlarında Değişiklik Yap:
Yang'ı tutan değişkeni (örneğin gold veya yang) bul.
32-bit integer (int) yerine 64-bit integer (long veya unsigned long) kullan.
C:
int yang; // Eski kod
long long yang; // Yeni kod
Veritabanında Güncelleme Yap:
Veritabanında yang değerinin saklandığı sütunun veri tipini değiştir. Örneğin:
SQL:
ALTER TABLE player CHANGE yang yang BIGINT;
Test Et:
Oyunda değişiklikleri test ederek yang miktarını 2.1T üzeri verebildiğinden emin ol.
2. Yang Verme Komutunu Tekrarlayan Döngüye Al
Eğer veri tipi değişikliği yapmak istemiyorsan, yang verme işlemini bir döngüyle tekrarlayarak yüksek miktarda yang verebilirsin.
Örnek Komut: Oyun konsolunda veya kod tarafında bir döngü kurarak yang miktarını tekrar tekrar ekle:
Python:
for i in range(10): # 10 kez yang ekle
give_yang(2147483647) # Maksimum yang
Bu yöntemle her seferinde maksimum sınır kadar yang eklenir, ancak bu manuel bir çözüm olduğu için uzun vadede pek pratik değildir.
3. Oyuncu Yang Sınırını Kontrol Et
Eğer oyuncuların yang miktarını artırıyorsan, bu sınırın oyuncu karakterine veya çantasına (inventory) da bağlı olabileceğini unutma. Oyuncular için yang sınırını artırmak gerekebilir:
Oyuncunun çantasında saklanan yang limiti.
Oyuncunun toplam yang limiti.
Bu durum, genellikle oyuncu verilerinin saklandığı sunucu kodlarında veya veritabanında belirlenir. Gerekirse oyuncu limiti için de veri tipini genişletmen gerekebilir.
4. İlgili Oyun Forumlarından Destek Al
Eğer kullandığın oyun (örneğin Metin2) için özel bir sunucu dosyası kullanıyorsan, bu dosyaların yapılandırması topluluk tarafından farklı olabilir. Kullandığın modlama sistemine veya dosyalara bağlı olarak farklı yöntemler uygulanabilir.
Özet
Eğer uzun vadeli ve sağlam bir çözüm arıyorsan:
Veri tipini 64-bit integer olarak değiştirmen en uygun yöntemdir.
Kısa vadede çözüm istiyorsan, yang verme işlemini bir döngüyle tekrarlayarak sınırı aşabilirsin.
Hangi yöntemi tercih ettiğini veya daha fazla detay verirsen, daha spesifik rehberlik yapabilirim.
ChatGPT'nin yanıtları ana noktalara doğru değinse de çözüm sürecini tam doğru yönlendirmiyor. o yüzden o yanıtları kopyala yapıştır yapmak doğru değil.
ChatGPT'nin yanıtları ana noktalara doğru değinse de çözüm sürecini tam doğru yönlendirmiyor. o yüzden o yanıtları kopyala yapıştır yapmak doğru değil.