Directx8'deki gölge mantığını değiştirmek

  • Konuyu açan Konuyu açan Tengrist
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 2
  • Gösterim Gösterim 161

Tengrist

Yardımsever Üye
Yardımsever Üye
MT Üye
Mesaj
832
Çözümler
34
Beğeni
594
Puan
909
Ticaret Puanı
0
Ymir'in gölge mantığında yuvarlak topçuk şeklinde gölgeler oluşmaktaydı:
Ymir Versiyonu:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Ben de bu durumdan rahatsız oldum ve yeni baştan gölge mantığını tasarlamaya karar verdim:
Benim Versiyon:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


DX9 olan versiyondaki gibi çok uzatmak istemedim gölge boyunu.

Sırada obje ve ağaçların gölgelerini world editörden değil de clientten oluşturmak istiyorum nasıl bir yol izleyebilirim?
 
Elveron adlı server başarmış ağacın gölgesini ve objelerinkini client tabanlı yapmayı, eğer bitirebilirsem bu projeyi paylaşacağım forum halkına,, dx9 herkesi korkutan bir güncelleme en nihayetinde, dx9 un bazı güzelliklerini dx8de de elde edebiliriz gibi duruyor okuduğum makalelerden yola çıkarak.
 
Objeler ve ağaçlar için dahili bir gölge oluşturmak tahminimce çok zahmetli olacaktır. Çünkü bu ikisi karakterden tamamen farklı bir yapıya sahipler.

Yaptığın düzenlemeye gelince; açıkçası mantığa aykırı bir görüntü oluşmuş. Çünkü gölge ile ışığın perspektifi birbiriyle uyumlu değil.
Yani gölgeye bakınca ışık sanki gün doğumu veya gün batımı yönünden çapraz bir açıdan geliyor gibi. Ancak ışık hala tepede ve merkezde.
Bu yüzden sahnede absürd bir görüntü oluşuyor.

Gölgenin boyutu ve konumu sahnedeki ışığın konumuna bağlıdır. Bunun için gölge üzerinden ekstra bir işlem yapılmaması gerektiğini düşünüyorum. Her haritanın ışık kaynağı aynı konuma sahip olmayabilir, dolayısıyla haritaların ışık kaynaklarını düzenlemen daha sağlıklı olur.
Sonuç olarak Ymir'in yaptığı şey zaten olması gereken mantıkta işliyor. (Aslında bu durumun ymir ile de alakası yok, bunu directx yapıyor.)

Bkz:
shadowoutlines_gif30fps.webp



Ekran görüntüsü 2024-07-15 202124.webp
 
Geri
Üst