Direct x9 Grafik Konusu Hakkında Hasbihal

  • Konuyu açan Konuyu açan Tengrist
  • Açılış Tarihi Açılış Tarihi
  • Yanıt Yanıt 2
  • Gösterim Gösterim 94

Tengrist

Yardımsever Üye
Yardımsever Üye
MT Üye
Mesaj
918
Çözümler
36
Beğeni
652
Puan
909
Ticaret Puanı
0
Bu zenaris grafik eklentisi vareze düştüğünden beri yerli yabancı çokca server kullandı.

Birkaç tanesinin admini/sahibi de benim tanıdığım, ne kadar güzel görünse de arkadaşlar oyuncuların bilgisayarında 7 8 defa ışınlanmadan sonra "run time" hatası çıkıyor.

Destek hizmeti iyi olmasına rağmen(windows un sitesindeki run time çözümleri) yapılmasına rağmen dc nin ülkemizde yasaklı olmasından mütevellit oyuncu kayıpları yaşanıyor. 1 1.2k gibi online hızlı şekilde eriyor bu hata çıktıkça quit atıyorlar halbuki oyunun kodları gayet iyi, hatta zenarisin üstüne piyasada bilinrn adamlar tarafından da optimize edilmiş haldeler.

Şu an sizce dx9 grafik eklentili mi devam etmek mantıklı klasik yapıda devam mı edilmeli
 
valla ilk başta baya hype olmuştu çok hevesliydim ama şimdi tekrar sorsan uğraşmam bile (v1.6 düşerse wareze o başka)
 
Alınan hatayı bilmeden bu konuyu ele almak pek mantıklı olmaz. Eğer bahsettiğin hata c++ runtime library hatası ise bunun ne directx ile ne de grafiklerle doğrudan bir alakası yoktur. Bu hata %95 gibi bir oranla c++ kodlarında sıkıntı olduğunu gösterir. Ve ayrıca directx'in kendi hata tespit ve debug sistemi c++ hatalarından farklıdır. Yani eğer directx kaynaklı bir hata olsaydı c++ runtime library hatası yerine çok farklı bir pencerede çok farklı bir hata alınırdı.

Aksi halde directx'in bu tür hatalar verme gibi bir durumu pek yok. Çünkü çalışma mantığına göre ve alınan hataya göre(c++ runtime library hatasını varsayıyorum.) bu durumun yaşanma oranı imkansıza yakın diyebilirim. Çünkü c++ directx'in bünyesinde çalışmıyor, tam tersine directx c++'nın bünyesinde çalışıyor. Ve eğer burada c++ runtime library hatası ve directx'in buluşmasından söz ediyorsak, buradaki sorunun senaryo sıralaması muhtemelen şöyledir:

1-> Directx yönetimi ile alakalı bir c++ kodu, yanlış ve bozuk çalıştığı için görevini tamamlayamıyor.
2-> İlk maddede tamamlanamayan görev sebebiyle ilgili directx işlevi çalıştırılamıyor.
3-> İlk maddede yaşanan kırılma sebebiyle directx vb. işleme alınamadan c++ hatası alınıyor.

Daha iyi anlaşılması için şöyle bir örnek vereyim:
Bilgisayarında bir virüs var diyelim.
Ancak bunun uyarısını alabilmen için öncelikle bilgisayarı(BIOS, işletim sistemi vs.) sorunsuz bir şekilde açıp çalıştırman gerekiyor. Ancak daha sonrasında Windows sana virüs uyarısını gösterebilecektir..

Buradaki durumda da aynı şey geçerli; öncelikle c++ düzgün çalışmalı ki, sonrasında diğer bağlı kütüphanelerin çalışması beklenmeli (ve eğer varsa) o kütüphanelere bağlı olan hataları göstermeli.

Ancak "ışınlanmadan sonra" faktörünü göz önüne alırsak, sorunun grafiklerle veya directx ile falan da zerre alakası olmayabilir.
Bunu okuyunca ilk akla gelen bellek şişmesi sorunu oluyor açıkçası. Veya buna bağlı olarak c++ tarafında yanlış bellek yönetimi olabilir.

Konu içeriği yüzeysel olduğu için ben de yüzeysel olarak açıklamaya çalıştım.
Son olarak ben yenilikçi bir kafaya sahip olduğum için grafik ile devam edilmesi taraftarıyım. Elbette doğru ve güvenilir şekilde çalıştırıldığı sürece..
Eski stil sevenlerin çok olması gibi grafiksel açıdan yenilik isteyen kitle de bir hayli fazla.
 
Geri
Üst