Crafting

Whistle

Ruhsuz :/
Kurucu
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
11.941
Çözümler
567
Beğeni
13.661
Puan
5.915
Ticaret Puanı
2
AX East dolayısıyla resmi sitede yeni açıklamalar ekleniyor. Bunlar bir tanesi de crafting sistemi. Çok farklı olmasa da gayet makul ve çeşitli crafting imkanı sağlayacak bir sistem geliştirmişler gibi görünüyor.

Crafting kısaca, oyuncuların kendileri ve ekonomi için item üretmesi diyebileceğimiz mesleklerimiz. Aşağıdaki seçeneklerden 2 tanesini seçerek üzerinde çalışmalar yapabiliyoruz.

Crafting Disciplines

Weaponsmith – Weaponsmith melee silahlar yapabiliyor. Kılıç, balta ve çekiçler gibi.
Huntsman – Huntsmen avcı veya oduncu tabir edebileceğimiz meslek grubu çeşitli yaylar, ranged weapon klasmanında tabanca ve tüfek yapabiliyor.
Artificer – Artificers büyü tabanlı silahları yapabiliyor. Asalar gibi.
Armorsmith – Armorsmiths guardian ve warriorlar için ağır zırhlar dövebiliyor.
Leatherworker – Leatherworkers klasik LW, deri ve orta zırh dediğimiz kesime. Ranger ve türevleri için zırhlar imal ediyor.
Tailor – Tailors Tyria'nın modasını belirleyen bu arkadaşlar.. pardon.. Cloth hafif zırhlar imal ediyor.
Jewelcrafter – Jewelcrafter, yüzük, küpe, kolye gibi ekstra itemleri imal ediyorlar.
Cook – Combatta buff almamızı sağlayacak yemekleri yapacak şefler aranıyor Smile Cook seçenler yaptıkları yemekler ile ekstra power, precision gibi özellikler almamızı sağlayacak. Çoğumuz zaten MMO'da yemek yiyerek buff alma olayına alışkınız.

Disciplenes kademesi böyle. Bunlar genel crafting meslekleriydi. Bir de gathering olayımız var her zamanki gibi.
Gathering ayrı olarak edindiğimiz, yukarıdakilerden bağımsız olarak istediğimiz herşeyi toplayabildiğimiz bir yapıya sahip.

Gathering

Edit: Gathering, herkesin gidip yapabileceği, ekstradan meslek öğrenir gibi öğrenmesine gerek duymacağı yeteneklerdir. Yani oyuna log in olan herkes gidip çayırdan papatyayı koparabilecek, madene kazmayı vurabilecek. Ekibinize 1,000 adet altın madeni ihtiyacı var ama sadece 2 kişi madencilik mesleğini seçmiş bu yüzden sıkıntı yaşamayın diye Arena Net böyle bir uygulamaya gidiyor. 1,000 adet maden için 2 kişi günlerce kasmak yerine herkes el birliği ile toplayarak saatler içinde bitirebilecek. (Küçük bir örnekti.) Böylece oyunda şapşal şapşal maden aramayacağız. Onun yerine gidip PVP'mize PVE'mize bakacağız.

Salvaging kits — NPC Satıcılardan temin edebileceğimiz Salvagin Kits eski itemlerimizi parçalayarak kullanılabilir crafting itemleri çıkarmamıza yarıyor.
Looting — Loot loot loot.. öldürdüğünüz bir NPC'den her zaman crafting malzemesi çıkma ihtimali var. Videolardan seyrettiğimiz o kadar deve kuşunu sadece XP olsun diye öldürmeyeceğiz, etinden sütünden(süt?) de faydalanacağız.
Harvesting — Madenler, çiçekler, ağaçlar ve türlü diğer nesne ve böcekten toplayarak çeşitli crafting malzemeleri bulacağız. Örneğin, böcek toplayarak nefis yemekler yapacağız. (Tamam böcek toplamayacağız.)

Biliyorsunuz daha önce yapılan açıklamalarda, herkesin gördüğü gather edebileceği itemi partideki herkesin toplayabileceği yönündeydi. Örneğin parti ile bir zindandasınız ve karşınızda bir taş madeni var. Oradan en hızlı arkadaşın bunu alarak takımdaki diğerlerinin o arkadaşa dalmasına mani olmak adına ya da alan kişinin suçluluk hissetmemesi için aynı taş madeninden tüm oyuncular gerekli malzemeyi alabilecek. Ekonomiye katkısı olacağını düşünüyorlar bu sistemin. Bence de çok kullanıcı dostu bir uygulama. Anet'in en çok sevdiğim yanı da bu. Tamamen kullanıcıyı düşünerek bir oyun tasarlamaları. Ancak ekonomide bir süre sonra enflasyona sebebiyet verir mi tartışılır. Gerçi "para kasmak" isteyen arkadaşlar olduktan sonra her türlü enflasyon oluyor ama..

Crafting hakkında söylemek istediğim son şey, yapılan açıklamalarda, NPC'lerde satılan itemler dışında kendi kendimize uğraşarak çeşitli itemler ortaya çıkartabilicek olmamaız. Bu discovery seçeneği ile ortaya çıkardığımız ürün menümüze recipe olarak eklenecek. Böylece istediğimiz zaman o üründen yapabileceğiz.

Bunlar dışında gayet düzgün bir crafting yapmışlar gibi duruyor. Herkesin malzeme toplayabilmesi ile istediğimiz itemleri yaptırmakta bir sıkıntı yaşayacağımızı sanmıyorum. Aynı zamanda hammadde bulmanın kolay olması gelişimi kolaylaştıracaktır. Umarım craftem itemler kullanım açısından işimize yarar şeyler olur. Armorsmith olup ekiptekilerin giyeceği zırhı baştan aşağı yaparım. :D
 
Geri
Üst